Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 34 van 61)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-7-2003 21:43

Dré schreef:

De DJ-4000 (Acura) is vandaag binnengekomen. De eerste 2 zijn gelijk naar Reind gestuurd. Hopelijk horen we morgen van hem wat z'n oordeel is.

Ik was in ieder geval verrukt dat ik zo'n mooi armpje mocht ontdoen van de speling (moooie lagers!!!).
Hahahahaha grote kans dat ik dus de eerste ben die ze heeft in NL.

Stanton kan hem nog niet leveren. Synq is nog niet in NL en jij hebt alle 8 akiama's opgekocht bij de importeur -> Dat betekent dus dat ik ze als eerste heb staan in NL :)

Das best wel cool :)
En ik beloof dat morgen nacht de review online zal zijn. Heb de hele avond vrij genomen om te pielen. Alles afgezegd en verplaatst zodat ik minstens 10 uur heb gedraaid voordat ik wat ga schrijven :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-7-2003 09:07

phazer schreef:

ik begrijp iets niet dre

namelijk het feit dat jij niks mag zeggen over de NUMARK TTX (ik mag em toch wel met naam en toenaam benoemen he wink ;) ) draaitafel; wat kan jou dat nou schelen dat de importeur daar niet gelukkig mee zou zijn? wat gaat ie doen? je verbieden z'n product te verkopen? jammer voor hem, maar daar heb jij toch niks minder mee...
De CD-spelers van Numark zijn zo leuk!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FusioN`--Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-7-2003
Laatste: 2-12-2004
Berichten: 15
1-8-2003 01:34
Aaaaaargh!

Nu ik net zowat overtuigd begon te worden van de Technics SL1200MK2 komt er natuurlijk weer een nieuw en veelbelovend, 'technics-beatend' model uit. Je kan je niet voorstellen hoe frustrerend dit is ;)
Wat ik me nu afvraag is of die Akiyama garantiediensten enzo wel in orde zijn (aangezien ik het merk helemaal niet ken), maw dat ik geen kat in een zak zou kopen indien ik voor deze turntables zou gaan. Het zou nogal een irritante zaak zijn om mijn turntables bij problemen vier maanden te zien verdwijnen naar een reparatiedienst in japan ofzoiets, je snapt wel wat ik bedoel. Dus is een correcte en genietbare procedure verzekerd bij problemen?

Ik ben een complete beginneling maar zou graag dadelijk goed en duurzaam materiaal kopen, maar hoe zeker kan ik zijn van de duurzaamheid van deze splinternieuwe turntables? :s

't zou natuurlijk een enorme gok zijn om een compleet 'ongekende/onbetrouwbare' turntable te kopen, niet?
Vrij frustrerende zaak, 'k was net van plan me die mk2's te kopen maar is die gok een goeie?

Ik weet het, veel vragen, maar je kan maar beter kritisch zijn voor je effe een kleine 1000 euro de deur uit gooit :)
Smart people don't need signatures.. *doh*
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
1-8-2003 06:37

FusioN`-- schreef:

Aaaaaargh!

Nu ik net zowat overtuigd begon te worden van de Technics SL1200MK2 komt er natuurlijk weer een nieuw en veelbelovend, 'technics-beatend' model uit. Je kan je niet voorstellen hoe frustrerend dit is ;)
Nee dat kan ik me inderdaad niet voorstellen! Is het niet de droom van iedere beginneling dat er een draaitafel uitkomt die beter dan de techniks is, maar een stuk minder kost!?!?
Door internet beperkt
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
1-8-2003 08:39
Ik heb het al eens eerder gepost, maar een Technics-beater is het volgens het (toch wel redelijk gezaghebbende) blad Sono Mag niet:

Is de Sync beter dan de SL 1200? Niet helemaal. Hij heeft een enorme trekkracht en exemplarisch snelle start maar blijft met z'n andere prestaties achter op de referentie"

De grap is alleen dat 'ie niet ver achterblijft en ook nog eens een stuk goedkoper is (en er, maar da's persoonlijk: smakelijk uitziet, toch ook niet onbelangrijk).

Als iemand deze test wil ontvangen, mail me dan even. Ik wil hem wel inscannen. De tekst is wel in het frans.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
FusioN`--Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-7-2003
Laatste: 2-12-2004
Berichten: 15
1-8-2003 09:52
Natuurlijk is dit de droom van iedere beginneling, maar 'k zou het zonde vinden als na een half jaar moet blijken dat de turntable uiteindelijk met enorm gammele stukjes in elkaar is geknotst en ze dus al direct veel slijtage vertoont. Ik weet dat enkel de tijd dit kan uitwijzen maar misschien dat er zo'n "diepgaande" tests zijn waar ik nog niet van weet, en waaruit blijkt dat het allemaal kwaliteitsstukken zijn in deze turntable. Verder weet ik ook niet of het merk "akiyama" helemaal betrouwbaar is, en dat speelt toch ook wel ff een belangrijke rol (zoals ik al zei, ik wil niet maandenlang mijn turntables moeten missen in reparatie ofzo omdat die van hot naar her gestuurd worden).

En stuur gerust het artikel op als je wil, fusion@pandora.be, thanks in advance ;)
Smart people don't need signatures.. *doh*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-8-2003 10:12

FusioN`-- schreef:

Natuurlijk is dit de droom van iedere beginneling, maar 'k zou het zonde vinden als na een half jaar moet blijken dat de turntable uiteindelijk met enorm gammele stukjes in elkaar is geknotst en ze dus al direct veel slijtage vertoont. Ik weet dat enkel de tijd dit kan uitwijzen maar misschien dat er zo'n "diepgaande" tests zijn waar ik nog niet van weet, en waaruit blijkt dat het allemaal kwaliteitsstukken zijn in deze turntable.
Onderdelen die onderhevig zijn aan slijtage:

- Armlagers. Hier zal hij waarschijnlijk iets minder presteren dan de SL-1200 MAAR beter dan alle andere klonen (inclusief enige grote namen). De lagers zijn HSS (dus niet HM) en de lagerringen zijn veel zwaarder dan gemiddeld uitgevoerd. Ik voorzie hier bij normaal gebruik (en licht misbruik) geen problemen.

- Spindle lager: Dit is een punt waar de OEM'er het BETER doet dan de SL-1200. De spindle lagering is absoluut zwaarder uitgevoerd dan die van de SL-1200 (is ook een beetje een zwak punt van de SL-1200). De basis van de lagering is veel dikker uitgevoerd en, uiteraard, keurig met een bronzen bus. Het plateau buigt dan ook minder door dan welke DJ draaitafel ik ooit gezien heb. Ook is het lager zeer goed opgesloten (vrij van speling).

- Garantie: Akiyama heeft geen importeur meer in Nederland (Messa was voorheen verdeler voor Nederland maar is daar mee gestopt vanwege de overlap met JB-Systems). De importeur voor de Benelux zit in België. Garantie verloopt gewoon via mij en, mocht ik ophouden te bestaan, via de belgische importeur.
Verder weet ik ook niet of het merk "akiyama" helemaal betrouwbaar is, en dat speelt toch ook wel ff een belangrijke rol (zoals ik al zei, ik wil niet maandenlang mijn turntables moeten missen in reparatie ofzo omdat die van hot naar her gestuurd worden).
In dat geval zal het GROS van de DJ merken voor je afvallen. Je wilt niet weten wat er af en toe achter de schermen gebeurt. Het is, qua afhandeling van garanties en reparaties, verre van rozengeur en maneschijn.

Hoe de garantieafhandeling van Akiyama/Magnedine (een pot nat) verloopt weet ik niet. De paar herstellingen die uitgevoerd moesten worden (2 x een fadertje en 1 x een voeding (beiden in een mixer)) heb ik zelf gedaan. Wel lijkt het me wel zo handig spullen van B-merken bij een dealer te kopen die nog een beetje verstand van de spullen heeft (maar eigenlijk is dat niet meer dan logisch dat je daar op let... toch?).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FusioN`--Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-7-2003
Laatste: 2-12-2004
Berichten: 15
1-8-2003 10:23
Hmmmmm, mja, ok, thx voor de uitleg en hulp.

Maar ik "vrees" dat ik het toch bij de technics ga houden aangezien die zichzelf al meer dan eens bewezen heeft. Als die Akiyama binnen vijf jaar toch de moeite waard blijkt te zijn kannik nogaltijd mijn technics verkopen en die andere aanschaffen. 'T is me toch iets teveel geld om de gok te wagen vrees ik, ondanks alle goeie commentaren. Dan maar voor de zekerheid gaan :)

Thanks!
Smart people don't need signatures.. *doh*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-8-2003 11:01
Reken er wel op dat alsssssssssss deze draaitafel een hit gaat worden er ook steeds minder mensen zullen zijn die grof geld neer leggen voor een 2é hands SL.

De waardevastheid van de SL zal met nieuwe modellen die goed zijn (vergelijkbaar met de SL) naar beneden gaan omdat de concurentie er nu eindelijk is. En aangezien deze nieuwe bakken tegen een dumpprijs weg gaan lijkt me dat ook eigenlijk best wel logisch.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-8-2003 11:09

Victor schreef:

Ik heb het al eens eerder gepost, maar een Technics-beater is het volgens het (toch wel redelijk gezaghebbende) blad Sono Mag niet:
Dan wil ik wel is weten op welke punten hij dat nou echt niet is dan. Ik heb namelijk niets kunnen vinden waarvan ik moet zeggen -> Das niet goed en daar is een technics beter. Ik ben er dus wel heel erg benieuwd naar en als je mij kunt vertellen wat het blad er minder aan vond zou ik je heel dankbaar zijn. Want ik heb deze draaitafel binnenste buiten gekeerd en ik ben niets tegen gekomen waar ik twijvels bij had. De arm zou mischien minder kunnen zijn als die van een technics bij aflevering maar aangezien Dre daar de speling van heeft verwijderd is daar ook niets meer mis mee. Hij zweeft wat dat betreft net zo soepel als een SL en als we over zoiets beginnen te klagen is het muggezifterij.

Ik ben dus benieuwd naar die review van dat franse magazine (wel ff vertalen want mijn frans is uberslecht). En helemaal naar de punten waar ie volgens hun in het stof moet bijten van de SL. Want volgens mij heeft er of iemand niet goed gelezen of ze hebben tijkdens het schrijven van die review niet op zitten letten en geschreven zoals IDJ dat doet -> Uh het draait hij is goed hij ziet er niet uit maar we zeggen dat ie niet zo goed is als een SL maar wel goed is.
Dat wil ik niet lezen -> Ik wil lezen dat die draaitafel open is geklauwd en op welke punten hij nou minder is :)

En ik ben benieuwd naar de mensen die er ook al echt op gedraaid hebben (niet ff aanraken op en beurs en dan weer doorlopen). Hier is iedereen er laaiend enthousiast over en een jongen die hier ook is geweest en me mee heeft geholpen met de review (hts student van beroep -> altijd makkelijk zulke mensen) heeft per direct zijn PDXén te koop gezet. Ook waren er hier 2 die hun SL's willen gaan verkopen. Nou is dat een beetje overdreven maar dat geeft wel aan dat deze draaitafel niet mis is -> Helemaal omdat die technics mensen altijd maar zeuren over een ander merk en het toch nooit goed is razz :p
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)