Forum > Geluid

Het Pioneer cdj-200 topic

(347 reacties. Pagina 30 van 35)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
14-6-2005 12:47

DannyK78 schreef:

Wat Reemski schrijft bevestigt mijn vermoeden, nu nog iemand die weet waar die eenheden van 1/75sec vandaan komen.
Videowereld (nalatenschap van "vroeger").

Vrijwel alle CD-spelers maken loopjes in stappen van 1/75e seconde (blocksize). Het moet echter mogelijk zijn om extern een verdere onderverdeling te maken en het KAN zijn dat bijvoorbeeld de Axis-9 op deze manier werkt (zou wel verklaren waarom de loopjes op een Axis vrijwel altijd mooier zijn dan die op andere spelers (MITS smartloop aan staat)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-3-2006 15:48
Afgelopen nacht heb ik eindelijk eens uitgebreid met een setje CDJ-200 spelers kunnen draaien. Wel lekkere spelers, ze voelen een stuk moderner aan dan de CDJ-100. Ik was zeer gecharmeerd van de "feel" van de cue-, play- en effectknoppen. Die reageren allemaal lekker snel en het doet minder plastiekerig aan dan de CDJ-100. (Zeg ik achteraf dus, want voor de komst van de CDJ-200 zou ik de CDJ-100 nooit plastiekerig hebben genoemd.)

Wel vond ik de cijfers van bijvoorbeeld de beatcounters op de display wat klein. Nou stonden die spelers ook op een standaard die eigenlijk te hoog voor me was, en de hoek was niet ideaal, dus misschien lag het daaraan.

Ik had niet verwacht dat een verlichte slot-in bij een lege speler zo handig zou zijn. Het was waanzinnig donker waar ik gisteren stond te draaien, en omdat de aansluiting van spelers en tt's niet helemaal mijn logica was, was die lichte streep erg handig om snel te bepalen welke de lege speler was. Dat kost me normaal in dit soort situaties een paar seconden bedenktijd, zeker als er wat (veel) bier in de vrouw zit.

Wat mij opviel, is dat ik maar moeilijk kon wennen aan het correctiegedrag van de jog. Normaalgesproken ben ik niet zo eenkennig als het om cd-spelers gaat. Ik heb zoals iedereen zo mijn voorkeur, maar ik kan eigenlijk met elke fatsoenlijke speler binnen een uurtje goed overweg. Maar pitchbenden met de jog van de CDJ-200...als je hem een klein zetje geeft, zeg net even wat harder dan bij de CDJ-800, dan gebeurt er helemaal niks. Geef je de jog wat meer een zwiep, dan gaat de correctie ineens veel te hard. Ik kon het maar moeilijk doseren en had er behoorlijk veel last van bij live correcties tijdens het mixen. Wat ik ook probeerde, het benden gebeurde of niet of meteen veel te veel.

Ligt dit aan mij?
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
26-3-2006 15:55

Sylvia schreef:

Ligt dit aan mij?
Nee, ik heb daar ook ontzettend veel last van. Gelukkig hoef ik nooit te draaien op CDJ-100s/CDJ-200
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-3-2006 16:01
Met de CDJ-100 gaat het prima. De CDJ-800/1000 werkt fijner, maar zowel met de CDJ-500-serie als de CDJ-100 heb ik geen problemen. Die jogs hebben ook meer weerstand. De jog van de CDJ-200 beweegt losser, maar daar ligt het niet alleen aan. Het heeft volgens mij iets te maken met hoe de speler intern is afgeregeld, zegmaar zoals je ook een fadercurve kunt instellen bij bepaalde mixers.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
26-3-2006 16:03
Inderdaad, het zit niet in de jog. Veel goedkopere spelers hebben ook last van deze "ziekte" zoals de American Audio CDI-300/500 etc. Ze reageren te traag of te langzaam volgens mij.....
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-3-2006 17:07

Sylvia schreef:

Met de CDJ-100 gaat het prima. De CDJ-800/1000 werkt fijner, maar zowel met de CDJ-500-serie als de CDJ-100 heb ik geen problemen. Die jogs hebben ook meer weerstand. De jog van de CDJ-200 beweegt losser, maar daar ligt het niet alleen aan. Het heeft volgens mij iets te maken met hoe de speler intern is afgeregeld, zegmaar zoals je ook een fadercurve kunt instellen bij bepaalde mixers.
Da's dus exact wat ik in meerdere topics had aangegeven als grote tegenvaller van de CDJ-200. Functies zijn leuk, werken goed, loop is fijn, MP3 is modern, etc. Alleen de jog is zowel hardwarematig als softwarematig volkomen ruk razz :p

Vrijdagavond op bruiloftje met Yoghurt wederom met 1000mk2 staan draaien, waarom krijg ik het in godsnaam voor m'kaar om de boel daarop VEEL sneller (en exacter) te matchen en te corrigeren? razz :p
Light Image
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-3-2006 17:16

JeroenVDV schreef:

hardwarematig
Ik vond dat de jog er wat "losjes" op lag. Ben er niet vanuit gegaan dat de spelers in zo'n korte tijd al gesloopt waren (hoewel dit wel dezelfde lokatie is als waar ik ooit een MAC 40V heb neergezet, dus ze kunnen er wat van).

JeroenVDV schreef:

softwarematig
En die losse jog hoeft helemaal geen probleem te zijn, ware het niet dat ik gewoonweg niet de juiste manier, werkwijze of kadans kon vinden om goeie correcties uit te voeren met de jog. En dat overkomt me niet vaak.

Het verbaast me een beetje dat een speler in deze prijsklasse waar ook nog eens "Pioneer" op staat zo vaag reageert op de jog. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal erachter, en of het oplosbaar is.

Het kan natuurlijk ook zomaar ineens zo zijn dat uit ervaringen van andere gebruikers blijkt dat wij gewoon een stelletje verwende nesten zijn: heb je eenmaal met een CDJ-1000 gedraaid, dan wil je de rest niet meer. Maar dit zou niet verklaren waarom ik wel aardig kan mixen met de CDJ-100.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-3-2006 17:22

Sylvia schreef:

Het kan natuurlijk ook zomaar ineens zo zijn dat uit ervaringen van andere gebruikers blijkt dat wij gewoon een stelletje verwende nesten zijn: heb je eenmaal met een CDJ-1000 gedraaid, dan wil je de rest niet meer. Maar dit zou niet verklaren waarom ik wel aardig kan mixen met de CDJ-100.
Idem hier, op m'n 100's kan ik prima strak mixen, enige waar ik langzaamaan naar begin te verlangen is een nauwkeurigere pitch (zoals de 1000 sad :().

1000 is gewoon NOG wat fijner qua correctie en pitch. Mixen gaat daarop verbazingwekkend snel en makkelijk.

Op de PA-markt voor 600 exc. BTW per stuk 2 CDJ-1000 MK2's gezien, heb echt op het punt gestaan ze mee te nemen. Kon m'n girorekening alleen niet helemaal diggen.
Light Image
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
26-3-2006 17:36
Als je de JOG een zetje gaf aan de rand? Draaide deze dan een rondje, of kwam hij niet vooruit?

Wij werken al vanaf het begin met de CDJ-200, en zetten die dan ook op iedere (installatie) klus neer. Als de spelers net nieuw zijn, en de JOG dus nog schoon is van binnen, kun je prima corrigeren. Je moet ze dus goed schoonhouden, de JOG moet dus blijven 'doordraaien' als je 'm een zetje geeft.

Ik heb toevallig sinds donderdag een CDJ-200 voor thuis. Deze heb ik ook eerst helemaal moeten schoonmaken, alvorens deze het deed zoals het hoorde. Schoonmaken is simpel, even de JOG eraf halen (met je nagels, of anders even een pinpas gebruiken), dan de 2 ringen eraf klikken, en deze even goed schoonmaken, en alles weer terug plaatsen.

Als er veel gerookt wordt boven de speler, of als de speler in een stoffige ruimte staat, komt er veel troep op de plastic ringen.

Dit (kan) zowiezo een verbetering zijn. Verder kan ik er eigenlijk prima mee mixen, maar zal ook wel iets als gewenning zijn.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
26-3-2006 17:38

Rutgerlan schreef:

Als je de JOG een zetje gaf aan de rand? Draaide deze dan een rondje, of kwam hij niet vooruit?

Wij werken al vanaf het begin met de CDJ-200, en zetten die dan ook op iedere (installatie) klus neer. Als de spelers net nieuw zijn, en de JOG dus nog schoon is van binnen, kun je prima corrigeren. Je moet ze dus goed schoonhouden, de JOG moet dus blijven 'doordraaien' als je 'm een zetje geeft.

Ik heb toevallig sinds donderdag een CDJ-200 voor thuis. Deze heb ik ook eerst helemaal moeten schoonmaken, alvorens deze het deed zoals het hoorde. Schoonmaken is simpel, even de JOG eraf halen (met je nagels, of anders even een pinpas gebruiken), dan de 2 ringen eraf klikken, en deze even goed schoonmaken, en alles weer terug plaatsen.

Als er veel gerookt wordt boven de speler, of als de speler in een stoffige ruimte staat, komt er veel troep op de plastic ringen.

Dit (kan) zowiezo een verbetering zijn. Verder kan ik er eigenlijk prima mee mixen, maar zal ook wel iets als gewenning zijn.
Leuke vind ik dat ik net als Syl op praktisch elke speler kan draaien na een half uurtje proberen. Op CDJ-200 is dat nog steeds niet gelukt.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)