Forum > Newbie Forum

JB 2000 Draaitafel, is het wat?

(40 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-7-2004 14:01
En vraag jezelf (komt de cd Jehova weer laugh :D ) af of je eigenlijk wel draaitafels wil, de aanschaf van de draaitafels is eigenlijk het probleem niet, maar dat je daarna periodiek je spaarpot gaat omkeren voor een paar nieuwe plaatjes? Je hebt nu nog geen platen neem ik aan, schaf jezelf dan 2 leuke cd-spelertjes aan voor 500 euro en trek ergens een oud pick-upje vandaan om je plaatjes op te digitaliseren die je af-en toe zal kopen en klaar ben je.

Als ik nu zou beginnen met draaien zou ik altijd investeren in de toekomst, zeker als ik niet veel geld zou hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
19-7-2004 00:19
euhm... en voor cd's betaal je niets bedoel je?
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-7-2004 09:08
Vinyl is verhoudingsgewijs goedkoper, en beter verkrijgbaar. De nummers die niet op cd uitkomen, kun je altijd nog aanschaffen en digitaliseren, is neem ik aan wat Tim bedoelt.
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
19-7-2004 10:45
Even voor de duidelijkheid voor mij: Hoeveel nummers heb je dan eigenlijk op een vinyl en op een cd? Staan daar (maar) 2 nummers op ofzo? En hoe duur kost zo'n vinyl of cd per stuk dan ongeveer?
Carpe noctem
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
19-7-2004 11:43

djsteev schreef:

Even voor de duidelijkheid voor mij: Hoeveel nummers heb je dan eigenlijk op een vinyl en op een cd? Staan daar (maar) 2 nummers op ofzo? En hoe duur kost zo'n vinyl of cd per stuk dan ongeveer?
Meestal zijn vinyls te vergelijken met een single-CD: één nummer met een aantal remixen. Soms gebeurt het dat men op de B-side een tweede nummer plaatst waarvan men vermoedt dat het niet zo sterk zal aanslaan maar dat men toch met de wereld wil delen. Er bestaan daarenboven ook nog eens verzamelvinyls met meerdere nummers erop (meestal een tweetal aan elke zijde) en zelfs albums waarbij je meerdere vinyls in één hoes krijgt.

Dus, m.a.w.: je betaalt tussen de 8EUR en de 15EUR meestal eigenlijk maar voor één nummer.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-7-2004 18:23

sylvia schreef:

Vinyl is verhoudingsgewijs goedkoper, en beter verkrijgbaar. De nummers die niet op cd uitkomen, kun je altijd nog aanschaffen en digitaliseren, is neem ik aan wat Tim bedoelt.
Dit bedoelde ik deels wink ;) Uitendelijk is denk ik met cd's draaien goedkoper omdat een cd (en dan moet je wel goed zoeken) soms goeie volledige nummers heeft voor 20 Euro (dit zijn dus om precies te zijn 2 plakjes vinyl a 4 nummers) bovendien heb je met cd's meer mogelijkheden om ook andere muziek te draaien, daarnaast kun je weleens wat downloaden wat nog niet op vinyl of cd verkrijgbaar is en later zoeken naar het orgineel en de nummers die je dan echt niet op cd kan kopen kun je weer branden op cd nadat je het op plaat gekocht hebt.

Ik wil dus niet zeggen dat cd's niets kosten, maar wel dat het denk ik voor een beginnende dj handiger is om mee te beginnen, want van af- en toe wat zakgeld aan plaatjes besteden krijg je pas na jaren een leuke muziek collectie.

Bovendien denk ik dat veel beginnende dj's zich een beetje gek laten maken door het draaitafelsyndroom, je ziet de meeste dj's nog met platen draaien en dan willen ze van hun zuurverdiende centen (of gespaarde zakgeld) 2 middelmatige draaitafels kopen terwijl ze zich niet realiseren hoeveel geld het op de lange termijn nou echt kost en al zeker niet kijken naar de toekomst. Cd's gaan het uiteindelijk winnen van de plaat en ik denk dat je als beginner beter een leuk setje cd-spelers kan halen omdat je anders eerst draaitafels gaat kopen en uiteindelijk cd-spelers erbij wil of toch wil overstappen, dan denk ik, doe het gelijk goed. (maar daar ging het geloof ik niet helemaal om laugh :D )

Uiteindelijk is het toch goed om met je hart te luisteren en te doen wat je het beste lijkt, maar zorg er altijd voor dat je van tevoren goed de voors en tegens hebt afgewogen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
20-7-2004 11:16
En als ik dan 2 cdspelertjes zou kopen, is het dan verstandig om 2 losse (toploaders) te kopen of 1 dubbele?
Carpe noctem
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
20-7-2004 11:22
Hangt van omstandigheden en persoonlijke voorkeur af. Als je al een 19" mixer hebt dan neem je vaak ook een 19" CD-speler (zeker voor installatiewerk erg handig). Heb je een compacte (bijvoorbeeld 10") mixer dan neem je meestal 2 tabletops (19" speler + 10" mixer is ook waardeloos te flightcasen in de praktijk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-7-2004 11:24
1 x bewerkt. Laatst door Fredje op 20-7-2004 13:35

djsteev schreef:

En als ik dan 2 cdspelertjes zou kopen, is het dan verstandig om 2 losse (toploaders) te kopen of 1 dubbele?
Dat is net zoiets als een koptelefoon,je zoekt een x aantal merken uit met eenzelfde prijskwaliteit verhouding.
Dan zie je uiteindelijk dat een ieder een voorkeur heeft,die is ok wat geluid maar zit niet lekker bij mij etc etc
Met CD spelers ditto probleem,heeft twee kampen-ik ken er vele die zweren bij twinplayers,zo ook vele met losse spelers.
Ik zelf bezit beide,maar weet ook niet aan te geven waar mijn voorkeur ligt.
Mijn keuze word bepaalt door praktijkgebruik-als ik draai en de hoofdzaak van die avond doe ik met cd,dan neem ik de tascam twinplayer mee in case met mengpaneel en komen de draaitafels aan weerszijden ernaast.
Ligt de nadruk op vinyl,dan twee draaitafels met mixer in midden en de losse cd spelers dan aan weerszijde ernaast.
Ook ik kan niet zeggen wat wijsheid is.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
20-7-2004 13:00
Maar het lijkt mij dat als je 2 toploaders hebt, dat dat makkelijker te bedienen is, of maakt dat niet uit?
Carpe noctem

Terug naar forum Reageer (zonder quote)