Forum > Licht

Wat is er mis met mijn scanner?

(50 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
8-5-2005 02:19
Kabel omdraaien lijkt mij niet nodig, gewoon lampen volgorde veranderen.

Voor een goede DMX lijn gebruik je AES-EBU/DMX norm kabel
www.new-line.nl/v/5977

Ook als losse kabel verkrijgbaar. Kan tevens als microfoonkabel gebruikt worden.

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
8-5-2005 02:21

MiFex schreef:

kvm schreef:

Zonder gebruik van de terminator zou het systeem ook kunnen werken, maar er kan ineens een "dmx probleem" ontstaan.

Aangezien je lamp eventjes goed werkt en daarna er mee ophoud zou dit het kunnen zijn.

Wissel anders lampen om, verander het adres van lamp 3 naar lamp 1 en Lamp 1 naar adres 3. Probeer het dan nogmaals.(maak van lamp 1 je laatste lamp, ik weet niet of dat 3 is)

Overigens is een terminator zelf te maken of te bestellen bij Dré. Zo'n ding is niet duur en geeft je wel de zekerheid dat je DMX lijn i

norde is.

Martin.
Ok, maar hoef ik de kabel dan niet om te draaien?... en ik zie trouwens dat ik een rare UTP kabel als dmx heb:S zijn toch altijd voor Internet:S Trouwens ik heb nu de dmx adresses omgekeerd en nu laat ik even zijn progje lopen je hoort nog van me... wil je aub nog even online blijveN?
OK!!! alweer scanner 2 die van zijn programma afhaakt en stand alone gaat werken. Ik heb alleen de adressen veranderd niet de kabels omgekeerd...
I Love House Music!
KVMVIP Lid (†)
8-5-2005 02:22
...wil je aub nog even online blijveN?
Dat is minstens 70 euro per consult razz :p
Stort na afloop maar een donatie voor een goed doel uitgezocht door Dré wink ;)

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
8-5-2005 02:25

kvm schreef:

...wil je aub nog even online blijveN?
Dat is minstens 70 euro per consult razz :p
Stort na afloop maar een donatie voor een goed doel uitgezocht door Dré wink ;)

Martin.
Kabels omgekeerd en adressen ook, dus nu is scan 2 de begin scan en scan 1 de 2e... dus nu gaat van output scan 2 naar input scan 1, kijken of het probleem nu bij scan 2 voorkomt.
I Love House Music!
KVMVIP Lid (†)
8-5-2005 02:25
Ik heb alleen de adressen veranderd niet de kabels omgekeerd...
Als dat maar goed gaat werken, voor zover ik gelezen heb zit het probleem in de "uitgang" van scanner 1, door scanner 1 de laatste te maken, gebruik je de uitgang ook niet meer.

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
8-5-2005 02:27

kvm schreef:

Ik heb alleen de adressen veranderd niet de kabels omgekeerd...
Als dat maar goed gaat werken, voor zover ik gelezen heb zit het probleem in de "uitgang" van scanner 1, door scanner 1 de laatste te maken, gebruik je de uitgang ook niet meer.

Martin.
Ja helemaal gelijk:P maar als ik scanner 1 de laatste maak HEEFT ie het probleem dus wel... DUS is de uitgang niet goed en IK wil altijd alles GOED hebben snap je? dus ook gewoon dat ik scan 1 niet als laastte hoef te doen happy :) Kan het voorderest geen kwaat voor de scanner als er een defecjte in de output zit...?
I Love House Music!
KVMVIP Lid (†)
8-5-2005 02:32
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 8-5-2005 02:37
DUS is de uitgang niet goed
Dat kan ik van deze afstand niet zien, maar het is goed mogelijk dat het komt omdat je geen terminator gebruikt.

Sommige units zijn daar wat gevoeliger voor.
[EDIT]
Kan het voorderest geen kwaat voor de scanner als er een defecjte in de output zit
Als je de output niet gebruikt niet, maar dan heeft die DMX plug ook weinig zin. Dus even na laten kijken of eerst een dmx terminator gebruiken is geen overbodige luxe.

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
8-5-2005 02:35

kvm schreef:

DUS is de uitgang niet goed
Dat kan ik van deze afstand niet zien, maar het is goed mogelijk dat het komt omdat je geen terminator gebruikt.

Sommige units zijn daar wat gevoeliger voor.

Martin.
Oke heel erg bedankt voor je hulp, ik haal wel een terminator (altijd handig bij dmx) en als het probleem dan nog steeds zo is OF opsturen naar showtec (duurt weer maanden) of gewoon steeds al laaste scan gebruiken en er mee leven... laugh :D maar is een UTP kabel niet voor internet? ik heb hem voor DMX... en het kan toch geen kwaad voor mijn scanner als de DMX OUTPUT het niet doet?
I Love House Music!
KVMVIP Lid (†)
8-5-2005 02:38
UTP kabel is niet geschikt voor DMX.(dus ook hier kan de fout zitten)
Zie verder vorige post.

Martin.
kvm entertainment
MifexStandaard Lid
8-5-2005 02:45

kvm schreef:

UTP kabel is niet geschikt voor DMX.(dus ook hier kan de fout zitten)
Zie verder vorige post.

Martin.
kan het wel kwaad?
I Love House Music!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)