Forum > PC related Forum

Wat ik nou weer tegen kwam?!?

(75 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
20-5-2004 01:30
Op zich een goed plan en een nobel idee, maar wie maakt dan die software en kan die software fabrikant dan nog wel wat verdienen.
Een auto is nu eenmaal niet zo eenvoudig te dupliceren/kraken als een software programma.

Ik denk dat dit de reden is dat iedere software leverancier zijn eigen controller (hardware) verkoopt, die alleen met zijn software werkt. Op zo'n manier kan hij tenminste nog wat aan de software verdienen.

Immers, als de software illegaal verkregen is en de gebruiker wil er wel graag een (hardware) controller bij gebruiken zal hij deze wel moeten kopen. In de meeste gevallen is hij dan verplicht om er dan ook een licentie bij te kopen. Als je hiervoor iedere willekeurige CD speler zou kunnen gebruiken is niemand meer verplicht om de software te kopen. Iedereen zal dan een gekopieerde of gekraakte versie gaan gebruiken en de fabrikant van de software kan dan wel in pakken.
(iets dergelijks hebben we al eerder mee gemaakt)

Als je eens wist hoeveel illegale software er gebruikt word (ook professioneel/beroepsmatig) dan springen de tranen je in de ogen. Als dit zou gebeuren dan moeten de (CD speler)fabrikanten samen de software gaan maken en deze dan gratis weg gaan geven. Het probleem is dan dat een merk als DAP (ik noem er maar een)hier waarschijnlijk niet aan mee doet maar er wel CD spelers voor gaat leveren.

Ik zie dit dus nog niet zo snel gebeuren. Eerder geloof ik dat pioneer met software zal komen die dan weer alleen werkt met de CDJ 800/1000 of zo.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-5-2004 10:13

Dré schreef:

Mijn visie op dat MP3 verhaal: Het wordt tijd dat de fabrikanten komen met een CDJ-800MKII, CDJ-1000MKIII, DN-3000MKII met daarop een USB aansluiting zodat je de speler EN als speler kunt gebruiken MAAR ook als interface voor een computer based mp3 systeem. De USB interface gewoon in overleg volgens één STANDAARD doen en klaar ben je. Waarom allemaal het wiel (hardware interface) uitvinden als er al duizenden auto's rondrijden met daaronder prima wielen...
Het zou mooi zijn als ze dit daadwerkelijk gingen doen, niettemin, ik zie die MKII spelers dan liever met een hd ondersteuning erin en een groter display zodat je door je verzameling op je hd kan browsen. Hoef je alleen nog maar je externe hd mee te nemen waar je ook gaat draaien als ze de MKII hebben staan in een disco. Ben je meteen de risico's van een laptop kwijt. Maar dan hebben we het natuurlijk niet meer over software, maar puur en alleen hardware met software van de desbetreffende fabrikant.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
20-5-2004 14:13

DJ Tim schreef:

Het zou mooi zijn als ze dit daadwerkelijk gingen doen, niettemin, ik zie die MKII spelers dan liever met een hd ondersteuning erin en een groter display zodat je door je verzameling op je hd kan browsen. Hoef je alleen nog maar je externe hd mee te nemen waar je ook gaat draaien als ze de MKII hebben staan in een disco. Ben je meteen de risico's van een laptop kwijt. Maar dan hebben we het natuurlijk niet meer over software, maar puur en alleen hardware met software van de desbetreffende fabrikant.
Dit bestaat al, alleen dan niet met de MKII spelers.
Ik lever zelf geregeld 19" systemen met (eventueel "Hot") swapable harde schijven. Deze kun je er dan zo uit trekken en er een andere voor in de plaats zetten, kwestie van vijf tellen. De 19" computer, beeldscherm en controller worden dan vast in de bestaande installatie ingebouwd. Meestal zit er op de standaard schijf dan een abonnement en die kan eenvoudig op een andere computer dan bewerkt worden.

Als dit in meer discotheken zou staan dan zou je als DJ dus alleen je eigen HD met muziek en database mee hoeven nemen. Je steekt de HD er in en spelen maar.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
20-5-2004 14:48
heb ff een paar daagjes niet op het forum gekeken en er zijn wel een hoop reacties.

1. dat de computer niet te vertrowuen is in het discotheek gebeuren.

Dit is precies de reden waarvoor ik over ben ge gaan op de gemini cdj 20. deze zijn er meer voor gemaakt onm in een zweterige vochtige ruimte te werken. en de normale huis tuin en kamr pc zijn best kwetsbaar. en asl ze te warm worden lopne ze meestal vast. Een laptop is dan al beter omdat deze is gemaakt voor on te road.
Maar als je gewoon een mooie coele DJ Boothg hebt, dan kun je daar gewoon je pc tje inzetten.

2. wat betreft de mooie toekomstige fanatsien over cdj 800 met mp3 aansluiting..... die is er al!

Alleen niet van pioneer. lijkt mischien een beetje omslachtig wat ik nu gaa zeggen maar er is al een aantal keer over gesproken in het forum.

Final scratch dus. (of de niewe pcdj scratch) : Hier zitten ook tijd code cd's bij dus tijd code cd in de pioneer final scratch starten en voila mp3tjes op je pioneer.

Alleen zit ik dan met een twijfel over dit systeem. er lopen kabels naar een kastje van final scratch en daar wordt je tijdcode omgezet naar de muziek.
Maar de scratch op de cdj800 gebeurt electronisch. hoor hje dit dan ook terug asl je final scratch gebruik aangezien deze tijd code gebruikt????

dré zou je dat niet een keertje kunnen proberen? finalscratch tijdcode cd tje erin finalscratch op de computer en proberen maar. Zal wel super gaaf zijn happy :)

3. het voordeel is dus inderdaad dat je als ndj een data atick kan mee slepen (past in je broekzak) en dan dus toch voor ongeveer een uurtje muziek heb. Je hebt ze natuurlijk ook groter.

Iets zegt me dat dit toch de teokomst gaat worden. razz :p

ben benieuwd naar jullie reacties voor al naar die van dré
Where words fail, music speaks :D
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-5-2004 20:54
Om even weer hier op te reageren en op de post van Fracktone, op zich is het allemaal wel te doen met swapable hd's etc. Ik zit alleen meer te wachten op een systeem zonder een pc omdat dit naar mijn mening het meest betrouwbare is. Bovendien hebben ze zowat in iedere club wel een setje cd-spelers maar geen pc.

Ik zie de echte toekomst meer in een systeem puur zonder een pc met groot display en usb aansluiting voor externe hd. Ik vind het allemaal zo omslachtig dat je eerst een set cd-spelers of tt's moet aanschaffen, dan nog is een laptop of flinke pc (wat dan nog het beste is daar een laptop naar mijn idee toch niet zo waterdicht is als een Pio cdj speler)

Daarnaast ben ik nog niet 100% tevreden met de huidige markt van controllers voor de pc, laat ik het zo zeggen, ik vind het nog niet zo lekker qua mogelijkheden als bijv. een Pioneer cdj-1000, de jogs vind ik te klein en de functies iets te beperkt.
Afgezien dat de dac-2 controller best lekker werkt, en de controllers van bpm ook, vind ik het nog steeds in de kinderschoenen staan, qua hardware, interface en mogelijkheden zijn we niet veel verder op dit moment dan de oude generatie Denon cd-spelers. Niettemin vind ik alle stappen op dit moment op digitaal gebied snel gaan en wie weet waar we over 2 jaar zitten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
20-5-2004 21:13
Als er wat meer duidelijkheid over het gebruik van MP3 was en er niet zoveel gestolen zou worden (illegale software en MP3's) dan zouden we al veel verder zijn denk ik.

De gerenommeerde CD speler fabrikanten durven (of willen) hun handen hier niet aan te verbranden en software fabrikanten kunnen maar net hun hoofd boven water houden. Een samenwerking zou de oplossing zijn maar helaas gaat dat ook niet altijd goed (hebben we meegemaakt met de Visiosonic/Numark samenwerking).
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-5-2004 21:23
Sorry Fracktone, maar deze mening kan ik absoluut niet met je delen, zo'n beetje alle a-merk cd-spelers (Numark, Technics, Pioneer en Denon) leveren in veel van hun spelers mp3 cd ondersteuning. Dit moet toch wel genoeg blijk geven dat het hun een worst zal zijn of draaien met mp 3's wel of niet legaal zou zijn.

Ik denk dat er op dit moment al veel meer mogelijk zou zijn dan de markt doet vermoeden, maar dat de grote jongens eerst de dj's en clubeigenaren willen leegmelken met de huidige technische snufjes alvorens een volgende generatie hardware te willen introduceren. Het kan ook nog is zo zijn dat ze gewoon (nog) onvoldoende netto winst zouden zien in ideeën zoals wij die hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
20-5-2004 22:23

DJ Tim schreef:

Sorry Fracktone, maar deze mening kan ik absoluut niet met je delen, zo'n beetje alle a-merk cd-spelers (Numark, Technics, Pioneer en Denon) leveren in veel van hun spelers mp3 cd ondersteuning. Dit moet toch wel genoeg blijk geven dat het hun een worst zal zijn of draaien met mp 3's wel of niet legaal zou zijn.
Ik denk ook niet dat illegaal gebruik van muziek ze iets intereseerd, ik doelde meer op het voortbestaan van digitale muziek in deze vorm (MP3) misschien is er volgend jaar wel een veel beter systeem.
Een bestaande CD speler aanpassen zodat hij ook MP3 CD's kan afspelen kost heel wat minder dan een volledig hardware matig MP3 systeem ontwikkelen. Het is meer dat ze zich niet aan deze kosten willen wagen/branden.

Kom ik direct bij jouw volgende punt uit.
Ik denk dat er op dit moment al veel meer mogelijk zou zijn dan de markt doet vermoeden, maar dat de grote jongens eerst de DJ's en clubeigenaren willen leegmelken met de huidige technische snufjes alvorens een volgende generatie hardware te willen introduceren. Het kan ook nog is zo zijn dat ze gewoon (nog) onvoldoende netto winst zouden zien in ideeën zoals wij die hebben.
En dat bedoelde ik met zich er niet aan willen branden. Daarbij komt nog dat een dergelijk systeem nog niet zo heel eenvoudig te realiseren is. De grote bekende merken kunnen het zich dan ook niet veroorloven om met, op dit gebied, een slecht product aan te komen zetten. Dat zou hun veel teveel geld gaan kosten.

Op de NAMM show in februari (Annaheim CA) heeft Numark al een hardware mp3 speler geïntroduceerd met veel poeha. Hij is echter nog steeds niet op de markt. Waarschijnlijk werkt het nog niet goed genoeg en durven ze hiermee niet op hun bek te gaan. Tevens komt hierbij dat de ontwikkelingen in de mogelijkheden zich de laatste tijd snel uitbreiden (er wordt steeds meer mogelijk). Het ontwikkelen van een hardware apparaat duurt over het algemeen wel een paar jaar en zou dus binnen de kortste keren hopeloos achter lopen. Het updaten van software kost meestal maar een paar tientjes terwijl het kopen van een nieuwe speler (om dat er toch nog een paar knopjes voor de nieuwe functies ontbreken) veel meer kost. Ik denk dat het pas wat wordt voor dit soort systemen als alle mogelijkheden volledig ontwikkeld zijn en zich op de computers bewezen hebben. Zodra hier weinig meer te ontdekken/ontwikkelen is en er een redelijk stabiele situatie ontstaat zullen de grote merken zich hier zeker wel op gaan storten. En misschien is dat al binnen een jaar zo ver. Reken maar dat deze bedrijven allang hun voorbereidingen hebben getroffen en dat, zodra ze zien dat ze er goed aan kunnen verdienen, ze ineens allemaal met iets dergelijks aan komen zetten.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
21-5-2004 01:11
Het mp3 probleem.

Hey fracktone weet je wat het ook is met de mp3 het is niet legaal. ik ben al zon tijd aan het kijken naar een legaal mp3 systeem. die weekelijks ook egt de nieuwest nummers heeft. Is dat niet iets om op te gaan zetten fracktone. even een keertje met biema stremra om de tafel gaan zitten en kijken of je een online date base kan krijgen met alle nieuwe nummers.

dus mega top 100
dance trends 30
fresh 40
etc.

is dit geen idee???
dan wordt de vraag naar mp3 ook groter. maar nu is het allemaal zo illegaal als maar zijna kan. of je ben niet up 2 date.
Where words fail, music speaks :D
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
21-5-2004 09:18
Niet helemaal waar dat het altijd illegaal is. Maar dat is een heel schemergebied waar nog steeds meningsverschillen over zijn.

Over het online aanbieden mag de BUMA niet beslissen (heb ik allang mee gepraat), hier gaat de NVPI over, deze vragen belachelijke prijzen zodat Cd's nog steeds goedkoper zijn. Wil ik dat anders dan moet ik met alle platen maatschappijen zelf om de tafel gaan zitten en dat zijn er nogal wat.

Ik heb meteen aantal grote (belangrijke) gesproken. Uitkomst is dat je alleen DRM beveiligde files online mag verkopen en dan alleen die welke door de maatschappijen worden aangeboden. Vandaar dat je bij Wanadoo, Napster e.d. niet de grote hits tegen komt, deze verkopen ze eerst liever op CD.
Komt er dus op neer dat dit ook niet interessant is. Tevens mag je deze files niet voor commerciële doeleinden gebruiken en niet openbaar maken. Oftewel, alleen thuis draaien en niet als DJ gebruiken voor publiek.

Maar we zijn met iets bezig waar ik helaas nog niets over kan zeggen. Dit zal echter nog wel een jaar of zo gaan duren (als het al wat wordt).

Voorlopig gewoon zelf je CD's opnemen (liefst met een versleuteling er op). Ook dit is niet helemaal legaal volgens sommigen maar daar is nog nooit duidelijkheid in geschept (schemer gebied dus).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)