Forum > Newbie Forum

scratchen

(35 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
4-5-2004 18:09
bedankt allemaal, ik ben er al uit: het word toch een om scratch van concorde, en als ik het geld al heb een jb t3: ik vind het er namelijk mooi uit zien.

nu nog alleen wachten sad :(.

ik ga eerst de technics koptel bestellen(of misschien wachten tot ik het geld heb om alles in een keer te kopen).
Niet LEZEN wat hier staat aub...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-5-2004 01:10

Ritesh schreef:

bedankt allemaal, ik ben er al uit: het word toch een om scratch van concorde, en als ik het geld al heb een jb t3: ik vind het er namelijk mooi uit zien.

nu nog alleen wachten sad :(.

ik ga eerst de technics koptel bestellen(of misschien wachten tot ik het geld heb om alles in een keer te kopen).
Neem in plaats van de Tech koptelefoon alsjeblieft wat anders. Neem dan een HD25 (wel met 40€ over het budget maar wel een heeeeeeeeeele goede) of een sony MDR-V700 (ook goed maar wel zachtjes mee aan doen).

En als je nou alles in 1 keer besteld ben je goedkoper af met verzendkosten dus als je in 1 keer besteld kun je gewoon die senheiser of sony halen wink ;) en je zult me dankbaar zijn als je die senheiser op je kop hebt in plaats van die Technics. Bij Technics kunnen ze prima een draaitafel bouwen maar de mixers en koptelefoons staan in een dikke schaduw vergeleken bij de kwaliteit van de SL1200.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
5-5-2004 20:47

Skit schreef:

Dat is niet zo zeer bij een rechte arm, dat ligt meer bij het verkortte (rechte) arm principe dat je bij Vestax terugvind. Op de Str8-series van Stanton staat een rechte arm maar of die verkort is weet ik niet.
De STR8 reeks heeft ook een verkortte arm.

Leren scratchen is wel mogelijk op de RP-4000/Q-30/STR8-80 (allen dezelfde motor alleen heeft de STR8-80 een verkortte arm waardoor hij iets stabieler zal zijn tijdens het scratchen) MAAR voor het echte "tiefwerk" is de lagering van de spindle toch niet stevig genoeg. Maar ja... Draaitafels waarbij dat WEL het geval is zijn gewoon een stuk duurder. Het is nog afwachten hoe stevig de lagering van de T-3/RTX 4.5 zal zijn.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
7-5-2004 16:47
Is voor mij als beginner in scratchen en een beetje mixen het (edit) Ortofon OM Pro element een goede keus om een beetje op te oefenen?
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
7-5-2004 17:23

Gijs schreef:

Is voor mij als beginner in scratchen en een beetje mixen het (edit) Ortofon OM Pro element een goede keus om een beetje op te oefenen?
Volgens dre is hij stabieler dan de 500 al van stanton. En met de 500 al heb ik leren scratchen dus dat moet geen probleem zijn.
Breakbeat Isn´t It
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-5-2004 21:05
In dat geval zou ik toch voor de Stanton 500ALMKII gaan als je geen ortofoon scratch element wil kopen. De Stanton is namelijk net ff wat meer hufterproof als de OM Pro.

En een M44-7 gaat niet passen op de draaitafel die jij van plan bent te kopen. Naja het past wel maar dan haal je je meer ellende op de hals dan nodig is want een M44-7 gaat niet lekker werken in een arm met iets rest speling en die ook nog is aan de te zware kant is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
10-5-2004 20:22
Je ziet bij 'turntablisten' vaak van die stickertjes op de plaat zitten. Dat is neem ik aan om aan te geven waar een bepaalde sample zit, maar hoe gebruiken ze(/jullie) dat precies?
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
11-5-2004 00:03
Stickertje op de plek zetten waar je sample begint (net iets er voor). That's all.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
11-5-2004 01:04

Gijs schreef:

Je ziet bij 'turntablisten' vaak van die stickertjes op de plaat zitten. Dat is neem ik aan om aan te geven waar een bepaalde sample zit, maar hoe gebruiken ze(/jullie) dat precies?
Je kan ook stickeren om loops te creëren, en idd om samples aan te duiden, sommige turntablists (zeg k dat goed? razz :p ) hebben echt haviksogen wat dat betreft, plaatsen de naald altijd precies goed. Deze gave is mij jammergenoeg niet bedeelt wink ;)
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
11-5-2004 01:06

Reind schreef:

In dat geval zou ik toch voor de Stanton 500ALMKII gaan als je geen ortofoon scratch element wil kopen. De Stanton is namelijk net ff wat meer hufterproof als de OM Pro.

En een M44-7 gaat niet passen op de draaitafel die jij van plan bent te kopen. Naja het past wel maar dan haal je je meer ellende op de hals dan nodig is want een M44-7 gaat niet lekker werken in een arm met iets rest speling en die ook nog is aan de te zware kant is.
Als ik het goed begrijp gaat hij toch voor een t3? en wat ik daarover las, had die de arm van de Oem-bak en die is toch juist weer goed te combineren met een M44-7 of zwets ik nou? laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)