Forum > Geluid

Vergelijk topmodellen cd-spelers Denon-Pioneer-Technics

(100 reacties. Pagina 3 van 11)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-5-2004 11:48

Saithn schreef:

ja precies. Maar ik zou sowieso niet zo snel voor de cdx gaan, veelste kolossaal voor een lcd speler imo.
En das die SL look alike niet? Die isgebouwd op het chassis van een SL dus net zo groot als de SL1200MKII draaitafel -> Das dan weer niet kollossaal?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-5-2004 12:10
De Numark is verreweg de grootste en zwaarste van deze 4. In oppervlakte van de bovenplaat gemeten (in vierkante cm):
Pioneer: 1.188
Denon: 932
Technics: 1.056
Numark: 1.673

Bijna 2x zo groot (1,8 om precies te zijn) als de Denon en 2,4 x zo zwaar als de Pioneer. De Technics lijkt groter dan hij is, maar is kleiner dan een SL-1200 en de CDJ-1000.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-5-2004 12:14

Reind schreef:

En kijk is naar hoe innovatief men bij Technics is geweest -> Men bouwde een kloink pitch op een SL en bedacht een skip resist syteem wat kant nog wal raakt op hun draaitafels.
Deze vergelijking gaat niet op. Een draaitafel is nou eenmaal geen cd-speler. Kijk maar eens naar Numark. Ze zijn misschien wel innovatief geweest met draaitafels, maar hebben er nog steeds geen die ook maar in de buurt komt van een SL-1200.

Verder is Technics/Panasonic/Matsushita één van de grootste electronicaconcerns ter wereld en weten ze heus wel hoe ze een cd-speler moeten maken. Maar toegegeven: of ze ook weten hoe ze een DJ cd-speler moeten maken moeten we nog even afwachten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
4-5-2004 12:20
ik vind het wel meevallen hoeveel meer de numark kan t.o.v. bijvoorbeeld de denon. Een paar extra effecten, die je toch niet gebruikt omdat je natuurlijk een externe effectenbak wilt wink ;), en misschien de midi. Daar staat tegenover dat de denon weer een aantal andere dingen beter of meer heeft, zoals 4 hotstarts ipv 2.

Eigenlijk heb ik m'n zinnen al helemaal gezet op de s5000 maar omdat ik toch open wil staan voor de nieuwe dingen wacht ik dus nog ff happy :)

Maar die cdx is echt een NO voor de "mobiele" dj's.... 10 kilo per speler laugh :D het gewicht van de technics is dan iets meer dan de helft. Maar van wat ik gelezen heb is de technics op die software bugs best goed te pruimen... maar dat ervaar ik toch liever zelf laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-5-2004 18:36

Snake schreef:

Die kan draaien aan 33 of 45 toeren... Numark verdient wel de prijs van meest nutteloze functie op een cd speler wat mij betreft.
Nou... Vraag maar eens aan een turntablist of hij ook een gevoelsverschil bemerkt tussen 33 en 45 RPM platen tijdens het battlen. REKEN MAAR dat zijn antwoord een schreeuwend JA zal zijn. Echt lekker pielen (scratchen in alle termen en kleuren) gaat lekkerder met een 33 RPM plaat dan met een 45 RPM plaat.

Veel club DJ's vinden 45 RPM platen weer lekkerder (corrigeren wat vriendelijker).

Dus zo gek vind ik die feature helemaal niet. Wat mij betreft vind ik het prachtig dat ze er een zo echt mogelijke draaitafel van gemaakt hebben (en niet zoals Technics roepen dat het een echte draaitafel is maar wel stiekum even het plateau 10" maken in plaats van 12"). Nou nog een echte arm erop om aan te geven hoe ver je in het nummer bent en het is helemaal "af" laugh :D

Laat ik ter indicatie even zeggen dat ik het volledig onzinnig vind om een CD-speler op een draaitafel te laten lijken MAAR als je dan toch op wilt gaan in die hype, doe het dan maar "hook, line and sinker" laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
4-5-2004 18:42

Dré schreef:

Nou... Vraag maar eens aan een turntablist of hij ook een gevoelsverschil bemerkt tussen 33 en 45 RPM platen tijdens het battlen. REKEN MAAR dat zijn antwoord een schreeuwend JA zal zijn.
Welwel nooit te oud om wat bij te leren happy :) . Nog nooit bij stilgestaan.
Laat ik ter indicatie even zeggen dat ik het volledig onzinnig vind om een CD-speler op een draaitafel te laten lijken
Inderdaad, onzinnig is het juiste woord. Ben ik volkomen mee eens.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
4-5-2004 18:47

Dré schreef:

Nou nog een echte arm erop om aan te geven hoe ver je in het nummer bent en het is helemaal "af" laugh :D
Een (blauwe wink ;)) mini-led bar onder de platter waarvan het ledje steeds verder naar binnen loopt (dus zegmaar de positie van de naald) zou ook leuk zijn en is vast goedkoper en makkelijker te realiseren
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
5-5-2004 07:59
Is het geen optie om de (advies) prijzen erbij te vermelden? Met als bron New-Line... wink ;)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-5-2004 08:27
Done... (en meteen de layout wat overzichtelijker gemaakt).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
5-5-2004 09:58
volgens dat foldertje van numark heeft die cdx trouwens ook wave display... zij noemen het zelfs advanced wave wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)