Forum > Geluid

Pioneer CDJ-800 Of denon S-3000

(69 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
6-4-2004 18:13

Dré schreef:

Schokbestendigheid hoeft natuurlijk niet alleen in de ophanging van het loopwerk te zitten, maar kan ook bereikt worden door constructie van de kast/pootjes etc.
Aangezien ik al geen enkel oversla-probleem heb met onze DN-2500 (die gewoon hard in de flightcase is gehangen en bovendien geen ESP heeft) maak ik me daar in ieder geval geen zorgen over. Maar ik zal eens kijken hoe de DN-S3000 op dit vlak presteert.

De bediening van de DN-S3000 is in ieder geval erg simpel. De 5000 is een iets ander verhaal, als je tenminste de bijzondere features wilt gebruiken...

Skit schreef:

En ook denk ik dat de Pioneer zich al reeds heeft bewezen met de CDJ 1000 op verschillende festivals, evenementen,...
Da's nou niet echt een sterk argument. Bewijzen doe je je in de harde praktijk, niet op een evenement. De DN-S5000 draait al weer een tijdje (dik jaar) mee, ook in discotheken, en ik heb nog nergens klachten gehoord of gezien op internet over mankementen of storingen. Wat dat betreft lijkt hij zeker niet onder te doen voor de CDJ-1000 (die in het begin wel degelijk software-issues had en bovendien kwetsbaar is in een flightcase vanwege zijn aanraakgevoelige platter). Bovendien heeft de DN-S serie een groot voordeel met zijn verwisselbare drives.

Skit schreef:

En (maar dat is puur persoonlijk) vind ik de Denon eigenlijk best wel een lelijk bakkie.
Gek, dat heb ik nou juist bij de CDJ-800. De 1000 vind ik trouwens wel erg mooi. Een setje van 2 Denons met hun draaiende platters vind ik juist een super gezicht!

Skit schreef:

En hij is overzichtelijker.
Nogmaals, als je op de Denon alleen de basisfuncties gebruikt kan ook een kind de was doen. De Denon (vooral de DN-S5000) geeft je in ieder geval de mogelijkheid extra dingen te doen. Met andere woorden: de Pioneer (zeker de CDJ-800) is overzichtelijk omdat hij eigenlijk weinig kan.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-4-2004 18:31

Victor schreef:

Met andere woorden: de Pioneer (zeker de CDJ-800) is overzichtelijk omdat hij eigenlijk weinig kan.
Yep.

Mijn demonstratie van de CDJ-800 is altijd VEEL korter dan die van de PSX (om nog maar niet te beginnen over de Axis-8/9 waar je gewoon echt even voor moet gaan zitten ;-)

(en ik verdwaal nog steeds in de DN-S5000 dus die mag mij MIJ graag een keer demonstreren (onder het genot van een kippetje of zo)).

Ik zie de CDJ-800 dan ook als een opvolger van de CDJ-500. Gewoon een lekkere werkbak zonder fratsen. Alleen de behuizing had voor dit geld wel wat minder aan mogen voelen (en klinken) als een broodtrommeltje...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
6-4-2004 18:32

Dré schreef:

en ik verdwaal nog steeds in de DN-S5000 dus die mag mij MIJ graag een keer demonstreren (onder het genot van een kippetje of zo
Dat kippetje kom ik graag halen (was de vorige keer ook heerlijk!). Maar op de DN-S5000 kom ik ook (nog) niet veel verder dan de loops, Alphaplay basics en de hot-eject. Dat wordt geen indrukwekkende demo... sad :(

PS de keus voor de opvolger van de Denon 2500 gaat dus tussen de:
Denon DN-S3000
Denon DN-S5000
Pioneer CDJ-1000 MKII
Technics SL-DZ1200

waarbij ik tot nu toe toch een voorkeur heb voor één van de Denons. Vooral vanwege de draaiende platter, MP3-ondersteuning en verwisselbare drives. Bovendien hebben ze een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding (net als de Pioneer CDJ-800, maar die vind ik dus eigenlijk lelijk).

De CDJ-1000 vind ik ook een heerlijke speler, maar eigenlijk is hij overprijsd (hoewel geld op zich niet zo'n rol speelt heb ik er toch een hekel aan te worden opgelicht wink ;)). En ik baal ervan dat het ding (en de cd's die je erin stopt) zo achterlijk heet worden.

De Technics staat eigenlijk vooral op de lijst omdat hij er beregoed uitziet. Of het ook een beetje knappe speler is moet nog blijken (en eigenlijk heb ik weinig zin om onbetaald veldtester voor Technics te worden...).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-4-2004 18:37
Check je mail...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
6-4-2004 19:42

Victor schreef:

Da's nou niet echt een sterk argument. Bewijzen doe je je in de harde praktijk, niet op een evenement. De DN-S5000 draait al weer een tijdje (dik jaar) mee, ook in discotheken, en ik heb nog nergens klachten gehoord of gezien op internet over mankementen of storingen. Wat dat betreft lijkt hij zeker niet onder te doen voor de CDJ-1000 (die in het begin wel degelijk software-issues had en bovendien kwetsbaar is in een flightcase vanwege zijn aanraakgevoelige platter). Bovendien heeft de DN-S serie een groot voordeel met zijn verwisselbare drives.
Hmmm, misschien is het in Nederland anders maar ik heb die DN-S3000 nog maar weinig tot niet gezien in de Belgische discotheken en de CDJ-1000 wel. En ok die bugs in het begin daar heb je gelijk in, maar dat is nu niet meer. Pioneer was ook de eerste die met zoiets op de markt kwam VER VOOR DENON. Maar het zal wel komen dat ik de DN-S3000/5000 nog niet ECHT in m'n handen heb gehad. Alleen van kortbij heb zien mee werken. Maar wat bedoel je precies met kwetsbaarder, in wel opzicht?
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-4-2004 19:54
In een beetje flightcase hou je een speler op z'n plek door hem via noppenschuim in de deksel zachtjes op zijn plaats te drukken. Wanneer je dit iets meer dan zachtjes doet (en dat gaat vrij gemakkelijk wanneer je de deksel dichtdoet met vlindersloten), dan vindt de jog (en ook de bovenkant van de jog, functioneel in vinylmode) dat niet zo leuk.

Moet je Dré maar eens bellen en vragen of-ie met de telefoon ernaast een hengst aan de jog van één van zijn (verhuur?)-CDJ-800-spelers wil geven. Ik heb me rot gelachen.

NB: dit was dus neem ik aan na langdurig hufterig gebruik, dat houdt volgens mij geen enkele jog vol (of die van Denon wel Vic?).
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
6-4-2004 20:03

sylvia schreef:

In een beetje flightcase hou je een speler op z'n plek door hem via noppenschuim in de deksel zachtjes op zijn plaats te drukken.
Hmm maar dat zijn dingen waar een mouw aan te passen valt, ongeacht welke Cd-speler. Dan moet je zelf wat gaan knutselen, maar wat je zelf doet, doe je meestal beter.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-4-2004 20:11
Zoveel knutselen was dat niet eens hoor. De mijne zitten gewoon klemvast tegen de zijkanten, geen enkel probleem. De deksel van de Prodjuser flightcase raakt de jog niet eens.

En nogmaals, ik denk dat in de verhuur een hoop apparatuur gemold wordt, zo ook de CDJ-800.
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
6-4-2004 20:12
pioneer raadt aan, om hun eigen flightcases te gebruiken (ok, dit doet elke fabrikant maar ok ;P ) hun eigen cases hebben naar eigen zeggen een better binnenwerk van schuim dan bv de prodjuser cases. hierdoor blijft het jogwheel beter beschermt tijdens vervoer.

en over het heet worden : dat klopt, maar alleen als je een cd een uur ofzo erin laat zitten. wat niet echt een punt is voor DJ gebruik.
blaat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-4-2004 20:15
En sowieso, 'heet' zou ik het niet eens willen noemen. Ik voel dat de bovenkant van de jog na 6 uur een ietsiepietsie warm wordt (lees: warmer dan mijn zenuwachtige zweethandjes als ik aan het draaien ben), en de ceedeetjes komen er een tikkie lauw uit. Ik ben er niet van onder de indruk.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)