Forum > Newbie Forum

"in 't rood draaien"

(67 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
1-3-2004 13:36
nou, mijn welgemeende excuses dat ik wat door elkaar haal hoor. Dit is toch een newbie-forum. dan wens ik ook niet zo hard aangepakt te worden als ik eens wat door elkaar haal. En volgens mij bestaat er niet iets als een masterfader; ik heb faders voor mijn kanalen en de cross(fader) en mijn master is gewoon een draaiknoppie. Dan is het toch logisch dat ik de termmasterfader niet helamaal snap en wellicht verkeert heb begrepen. Sorry sorry sorry.

Maar snapt iemand nu ondertussen wat mijn probleem is (buiten dat ik dus niet alle termen ken.... razz :p )
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
1-3-2004 13:39

braz schreef:

En volgens mij bestaat er niet iets als een masterfader; ik heb faders voor mijn kanalen en de cross(fader) en mijn master is gewoon een draaiknoppie.
Sommige masters zijn faders, sommige masters zijn een 'draaiknoppie'. Maar heb je nu al eens gedaan wat Victor je heeft aangeraden?

[EDIT] en ook als Newbie mag je de moeite nemen om aangedragen topics door te lezen hoor, bijvoorbeeld het topic dat Dj Marcus je gaf, waar ook deze opmerking in staat:
www.new-line.nl/forum/read/?m=42515#42515
[EDIT]
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
1-3-2004 13:44

braz schreef:

als ik ervoor zorg dat, wanneer de display ch 1 en 2 aangeeft, ik niet in het rood kom, dan zie ik, wanneer ik de display weer op links en rechts zet, slechts sporadisch een lampje branden.... Vind ik nogal vreemd
Dat is dus helemaal niet gek. Als je niet al te hard draait slaan de meters in de l/r-stand niet vol uit. Zolang de meters in de ch1/ch2-stand maar niet in het rood komen.

Of wil je graag bij het afspelen een mooie show op de metertjes?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BrazStandaard Lid
1-3-2004 13:46
Nog niet geprobeert want heb dit pas vanmorgen gepost op mijn werk waar ik nog steeds zit.

Victor schreef:

Ten eerste: het is niet slecht voor je mixer, wel voor wat er daarna komt (vooral je luidsprekers).

Ten tweede: je stuurt te hard in. Dat corrigeer je nu door de master verder naar beneden te draaien (waardoor de meters weer uit het rood komen) maar het kwaad is al geschied: de mixer vervormt intern.

Oplossing: zet de display-toets in de stand "channel 2/3" en speel op kanaal 2 een cd of vinyl. Regel de gain (draaiknop bovenaan) van dat kanaal zo af dat de meters uit het rood blijven. Daarna display-toets op l/r, fader 2 openzetten en master zo afregelen dat meters nog steeds uit het rood blijven. Ditzelfde doe je met kanaal 3.
Dit heb ik ooit al gedaan. Als ik het goed begrijp moet ik dus mijn display in de stand channel 2/3 als uitgangspunt gebruiken. Als ik alles dan zo afstel dat de vu-meters niet in het rood komen, en ik switch vervolgens naar dsiplay L en R, dan slaat de vu-meter amper uit(slechts sporadisch.) Klopt het dan? Vond het namelijk zo vreemd dat de meter dan helemaal niet meer uitslaat.
BrazStandaard Lid
1-3-2004 13:47
1 x bewerkt. Laatst door Braz op 1-3-2004 13:49

Victor schreef:

braz schreef:

als ik ervoor zorg dat, wanneer de display ch 1 en 2 aangeeft, ik niet in het rood kom, dan zie ik, wanneer ik de display weer op links en rechts zet, slechts sporadisch een lampje branden.... Vind ik nogal vreemd
Dat is dus helemaal niet gek. Als je niet al te hard draait slaan de meters in de l/r-stand niet vol uit. Zolang de meters in de ch1/ch2-stand maar niet in het rood komen.

Of wil je graag bij het afspelen een mooie show op de metertjes?
tegelijk gepost met mijn post, vandaar dat ik dit niet zag. Maar mijn VU-meter slaat helmaal niet uit als ik mijn display op L en R zet, slecht heel sporadisch 1 of 2 groene lampjes
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
1-3-2004 13:48
Nogmaals: ja, dat klopt. Tenzij je echt gaat "beuken" en tijdens het draaien (met de meters in de l/r-stand) je mixer verder opendraait. Als je zacht draait slaan de meters in de l/r-stand niet helemaal uit. Lijkt me logisch!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BrazStandaard Lid
1-3-2004 13:49
niet helemaal is toch iets anders als helemaal niet
BrazStandaard Lid
1-3-2004 13:50

Victor schreef:

Nogmaals: ja, dat klopt. Tenzij je echt gaat "beuken" en tijdens het draaien (met de meters in de l/r-stand) je mixer verder opendraait. Als je zacht draait slaan de meters in de l/r-stand niet helemaal uit. Lijkt me logisch!
Maar als ik dan ga 'beuken' en ik draai mijn mixer open, dan zal mijn vu-meter, wanneer ik deze op ch2/ch3 zet toch weer in het rood lopen of niet?
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
1-3-2004 13:52
Maar je hoort ongetwijfeld wel geluid (mag ik aannemen), dus er is toch niets aan de hand?

Ik heb thuis op de master ook nauwelijks uitslag, als ik dat wel zou hebben, zou dagelijks de politie voor mijn deur staan. Master(draaiknop) staat dan ook nog niet eens op kwart voor.
BrazStandaard Lid
1-3-2004 13:55
Ja ik hoor geluid. En ik heb, en daarom staat alles in het rood, mijn masterknopje op mijn half staan, en mijn versterker best zacht( ookal gaat mijn cd-speler dan veel harder als mijn draaitafels)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)