welke stijl meest populair?
(69 reacties. Pagina 3 van 7)Moderator(s): Dré
BrazStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-1-2004 Laatste: 28-5-2009 Berichten: 220 | 16-2-2004 10:42 |
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 16-2-2004 12:41 sylvia schreef: Kleinere en betaalbare feestjes: GRAAG, ik hoop dat je gelijk hebt.Helaas wijst er helemaal niets op het feit dat dit ook echt gaat lukken. (Lokale) overheden zien de meerwaarde van subculturen t.o.v. mainstream niet meer, dus subsidiekranen worden steeds verder dichtgedraaid en de ID-regeling is afgeschaft. Daarnaast haalt de doorsnee-jongere zijn neus op voor vrijwilligerswerk en worden geluidsnormen (en waarden, dûh) almaar verder naar beneden aangepast onder druk van omwonenden. Steeds meer kleinere lokaties sluiten hun deuren. Het zijn allemaal van die dingen die de kleinschalige feestjes langzaamaan de nek omdraaien. | |
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 16-2-2004 10:54 |
Zolang die feestjes piepklein blijven, gaat dat nog wel. Maar als je ziet wat de politie op een gegeven moment met de groeiende illegale tekno-parties is gaan doen (als ze tenminste konden achterhalen waar die plaatsvonden ). | |
BrazStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-1-2004 Laatste: 28-5-2009 Berichten: 220 | 16-2-2004 11:19 |
maar we hadden het toch over kleien feestjes? Tekno-feesten liepen idd op een gegeven moment helemaal uit de hand. Honderden bezoekers (noem ik geen klein feestje meer) en ze gingen soms ook nog dagen door.... En wat betreft de lokale overheid die alles aan banden legt; ik ga nu in gesprek met onze lokale poptempel (groene engel in oss) om kleine feestjes te organiseren. Als je dus binnen het huidige beleid wat moeite doet, is het echt wel mogelijk om leuke intieme feestjes te geven. Ik ben trouwens nog op zoek naar betaalbare dj's die op deze feestjes zouden kunnen draaien. Budget is er niet veel, maar ik garandeer je wel een leuk feest. het is namelijk een cultuurpodium dus we zoeken het in de breedte; we willen dance in de breedste zin van het woord vorm gaan geven op een vaste avond. | |
DJ MarcusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 1-3-2005 Berichten: 148 | 16-2-2004 11:22 |
Khoop niet dat 1 bepaalde style helmaal top gaat worden...van mij mag alles gewoon zoow blijven ik hou echt van alles dussu...zoveel mogelijk varatie op de radio(niet dat ik dat vaak luister mja)...maargoed als ik zou moeten kiezen...Ik luister sinds kort Clubhouse en dat bevalt me heel erg goed, dus misschien... | |
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...] | |
SnakeEffect Guru Uit: België Sinds: 17-2-2003 Laatste: 19-4-2014 Berichten: 675 | 16-2-2004 11:31 |
Mij kan het weinig schelen wat nu 'in' of 'hot' wordt; naar radio luister ik toch nooit en mtv en consoorten intresseert me geen fluit. Misschien een stoute droom, dat er nu eindelijk eens wat knappe koppen een stukje creatiever uit de hoek durven komen i.p.v. altijd weer dat in de vuilbakken graaien naar bekende tunes... | |
Colin232Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-9-2003 Laatste: 18-5-2006 Berichten: 47 | 16-2-2004 15:10 |
sylvia schreef: Zolang die feestjes piepklein blijven, gaat dat nog wel. Maar als je ziet wat de politie op een gegeven moment met de groeiende illegale tekno-parties is gaan doen (als ze tenminste konden achterhalen waar die plaatsvonden ).De muziek is 100x beter. De sfeer is beter, de mensen zijn leuker en snappen de boodschap die in de muziek verborgen ligt. | |
BrazStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-1-2004 Laatste: 28-5-2009 Berichten: 220 | 16-2-2004 15:25 |
colin232 schreef: sylvia schreef: Zolang die feestjes piepklein blijven, gaat dat nog wel. Maar als je ziet wat de politie op een gegeven moment met de groeiende illegale tekno-parties is gaan doen (als ze tenminste konden achterhalen waar die plaatsvonden ).De muziek is 100x beter. De sfeer is beter, de mensen zijn leuker en snappen de boodschap die in de muziek verborgen ligt. | |
Didier_SStandaard Lid Uit: België Sinds: 4-1-2003 Laatste: 13-11-2011 Berichten: 747 | 16-2-2004 18:28 |
braz schreef: boodschap in de muziek verborgen??? Dat mag je me eens uitleggen.Kijk, als je die zogenaamde "boodschap" niet terugvind in de muziek: maak je geen zorgen, tot een jaar geleden snapte ik die muziek OOK niet . Ooit komt (mss) de dag dat je merkt dat je steeds vreemdere muziek begint te draaien, alhoewel, zelf merk je het niet, maar je ondervindt wel dat mensen bepaalde platen gaan beginnen draaien omdat jij ze draait... nou, snap je? En het gaat dan niet over Tiesto of zo, maar echt wel om niet zo alledaagse muziek . Als je op dat ogenblik het geluk hebt om de juiste mensen tegen te komen (of om toevallig de juiste muziek te horen gedraaid door een DJ die weet waarmee hij bezig is) dan zul je zomaar snappen van: "Hey, DAT is SCHITTEREND!", terwijl je de maand ervoor je nog stond af te vragen wie er geld wil geven aan zulke saaie muziek OK, hiermee weet je nog steeds niet wat die "boodschap" is, maar ik zou niet weten hoe ik het beter kan uitleggen! | |
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records. | |
Tom314Standaard Lid Uit: België Sinds: 22-12-2003 Laatste: 3-3-2008 Berichten: 127 | 16-2-2004 18:31 |
colin232 schreef: sylvia schreef: Zolang die feestjes piepklein blijven, gaat dat nog wel. Maar als je ziet wat de politie op een gegeven moment met de groeiende illegale tekno-parties is gaan doen (als ze tenminste konden achterhalen waar die plaatsvonden ).De muziek is 100x beter. De sfeer is beter, de mensen zijn leuker en snappen de boodschap die in de muziek verborgen ligt. Heel leuk allemaal, maar na 2x had ik het wel gezien.. (en ivm 'verborgen boodschappen' ben ik ook benieuwd, je ziet wel dat velen die blijkbaar ontcijferen als 'neem nog een pil/bol/snuif/trek' ) Maar goed, ik weet natuurlijk niet in wat voor tenten je anders terecht kan, dus in die optiek vrees ik het ergste en ben ik blij voor je dat er een alternatief bestaat. | |
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder. | |
Colin232Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-9-2003 Laatste: 18-5-2006 Berichten: 47 | 16-2-2004 18:36 |
DSalembier schreef: braz schreef: boodschap in de muziek verborgen??? Dat mag je me eens uitleggen.Kijk, als je die zogenaamde "boodschap" niet terugvind in de muziek: maak je geen zorgen, tot een jaar geleden snapte ik die muziek OOK niet . Ooit komt (mss) de dag dat je merkt dat je steeds vreemdere muziek begint te draaien, alhoewel, zelf merk je het niet, maar je ondervindt wel dat mensen bepaalde platen gaan beginnen draaien omdat jij ze draait... nou, snap je? En het gaat dan niet over Tiesto of zo, maar echt wel om niet zo alledaagse muziek . Als je op dat ogenblik het geluk hebt om de juiste mensen tegen te komen (of om toevallig de juiste muziek te horen gedraaid door een DJ die weet waarmee hij bezig is) dan zul je zomaar snappen van: "Hey, DAT is SCHITTEREND!", terwijl je de maand ervoor je nog stond af te vragen wie er geld wil geven aan zulke saaie muziek OK, hiermee weet je nog steeds niet wat die "boodschap" is, maar ik zou niet weten hoe ik het beter kan uitleggen! je moet begrijpen wat een artiest met een bepaalde plaat wil. ALs je dat niet snapt is Underground niets voor je. Underground muziek is compleet anders dan de mainstream. Underground is echt gevoelsmuziek. Het gaat er in de underground niet om hoeveel een plaat opbrengt. Underground platen verkopen voor geen meter. DJ's verdienen geen zak. En de mensen lopen in baggy pants te genieten van de muziek. Heel anders dan mainstream, waar het wel draait om centen en waar iedereen in zijn / haar mooie outfitjes gezien wilt worden. | |