Forum > Geluid

Technics SL-1200MK 5G !!!!

(45 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-12-2002 14:24
Maar de PDT6000 is degelijk genoeg voor thuis en discotheek gebruik. Tis inderdaad geen draaitafel waar je mee moet gaan slepen. Al zijn de standaard dingen zoals kabels wel weer makkelijk te vervangen en dat vind ik eigenlijk wel een vereiste op een draaiatfel waar je veel mee sleept.
Want er is namelijk niets lulligers dan erachter komen dat je een draad breuk hebt in je kabel en die zo 1-2-3 niet kan vervangen -> Das dus weer een nieuwe feature die technics kan toepassen op zijn MK6 wink ;)

Is de arm slechter/beter? Mwah hij zou in princiepe slechter moeten zijn maaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr dan ga je over audio eigenschappen praten en dat zijn dingen die niet van levensbelang zijn bij dj doeleinden (als ik goede geluidskwaliteit wil ga ik wel met cd's draaien toch happy :) ) De arm ligt dus net zo stabiel als bij een technics en scratchen is geen probleem. Het gaat zelfs beter dan bij de TTX met zijn rechte arm aangezien daar een bonk speling op zit. Die arm hoor je gewoon tijdens het scratchen en das niet leuk voor een draaitafel van een dikke pak hem beet 650€.

Nou features hoeven we niet over te praten want die heeft de PDT gewoon meer dan de SL. Meer dan iedere draaitafelk eigenlijk op de TTX na dan. Mijn review staat hier ook ergens op het forum en daar word ieder knopje in besproken dus lees die maar is happy :)

Is de motor beter -> Hij is sterker qua torque en de platter is geen omnderdeel van de motor -> heeft zo zijn voor en nadelen maar das allemaal niet van belang tot dat je je zooi gaat zitten slopen enj das natuurlijk al helemaal niet de bedoeling.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
7-12-2002 14:38
Dankje
Ik ga dus gaan voor de PDT 6000, kwestie van de combinatie mixen/scratchen.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-12-2002 18:33

Skit schreef:

Dankje
Ik ga dus gaan voor de PDT 6000, kwestie van de combinatie mixen/scratchen.
Naar mijn idee geen slechte keus.

Waarom is het geen slechte keus? -> Nou ten eerste de prijs van een PDT is gewoon mega laag als je hem vergelijkt met andere draaitafels die ongeveer hetzelfde kunnen (das eigenlijk alleen de TTX). Ten tweede -> De draaitafel is qua draai eigenschappen zo goed als identiek aan een technics (net zoals alle andere draaitafels op enkele na dan). Ten derde heeft de draaitafel functies die je op nog geen 1 andere draaitafel tegen komt op de TTX na dan maar aangezien die vol met fouten zit valt die sowiezo al af.

En het leuke van de draaitafel is dat je hem op een line ingang van je mengpaneel aan kunt sluiten en geen aarde draad nodig hebt. Ook nog een leuke feature is de digitale uitgang maar das alleen leuk als je op wilt gaan nemen en een geluidskaart hebt met een coaxiale ingang. BPM counter die redelijk werkt krijg je er ook nog is bij. (en die is soms best makkelijk (gewoon om even te controleren)

Je hebt dus alle feutures van dit moment, de eigenschappen van een technics qua motorgebied en een zeer goedkope maar kwalitatief goede draaitafel. Nou wat wil je nog meer.
Lees wel even het stukje over het dode stukje pitchfader in m'n review door voordat je je straks zorgen gaat maken. Het is 1 heel klein foutje wat ze hebben gemaakt daar bij Gemini maar je went er heel snel aan en het is niet hinderlijk.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
8-12-2002 22:54
Voor alle geïnteresseerden, ik heb gehoord dat de MK5G volgend jaar tóch in Nederland leverbaar wordt en dan de MK3D opvolgt. Prijs nog onbekend.

Greets,
Victor Noordland
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
10-12-2002 13:35
Prijs zal iets hoger liggen dan in Azié dus ommenabij de 750€ happy :) (gok ik)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
10-2-2003 15:30
Wat is nou beter : De SL MKII of de M3D ?
Welk en waarom ?

Ik heb nooit echte MKII in bezit gehad, alleen maar M3D's.
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
10-2-2003 15:33
Maakt geen bal uit. Van binnen is het nog steeds dezelfde jaren 70 techniek.

Enige verschil is dat de M3d niet dat vervelende nulpunt heeft en ook niet dat klikje in de fader. In plaats daarvan heb je en schakelaartje gekregen (maar dat wist je al). Verder is er een ring rond de aan/uit schakelaar geplaatst en is er een gat geramd in de behuizing waar je een extra headshell in kunt plaatsen (een optie die volgens mij NIEMAND gebruikt en die nogal afbreuk doet (IMO) aan de strakke behuizing van de 1200).

Verder wordt de M3d geleverd met een slipmat EN een headshell waar je een los gewichtje op kunt schroeven (maar doe dat laatste maar NIET!).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
10-2-2003 15:48
Kan het ook zijn dat de M3D nu minder kost dan de gewone ?
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
AhrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2002
Laatste: 13-4-2004
Berichten: 13
11-2-2003 13:47

powersound schreef:

Kan het ook zijn dat de M3D nu minder kost dan de gewone ?
Waarom staat er hier geen M3D in het assortiment van New-Line?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
11-2-2003 15:18

ahrik schreef:

Waarom staat er hier geen M3D in het assortiment van New-Line?
Te duur in verhouding tot wat hij toevoegt. Ik kan ze wel in de shop zetten MAAR dan moet ik ze uit Duitsland halen (met alle eventuele garantie-ellende die dat met zich meebrengt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)