Forum > PC related Forum

Beste programma om mee te producen?

(50 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
14-6-2004 20:06
ik heb nog eens gezocht op novation remote 25 +price bij google:

onder de results staat bij deze 999 euro, echter als je op de link drukt kom je uit bij dit apparaat:
Novation KS4 Keystation Synth with 49-Note Keyboard

zie deze link:
www.onlinerock.com/mf_store/brands/n/Novation/
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
14-6-2004 20:34
Dat is een synthesizer (de KS engine), geen controller (kun je wel als controller gebruiken maar daar is deze niet voor bedoeld eigenlijk).

Is trouwens goedkoper te krijgen bij bovengenoemde dames/heren, voor 699 én een oktaaf meer (KS 5).

Voor de duidelijkheid (de 49 en 61 toetsen versie van de controllers staan echter nog niet op de site):

Novation Remote 25
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/remote25/remote25_over.htm

Novation Remote 25 Audio
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/remote_25_audio/remote25_audio_over.htm

Novation X-Station
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/xstation/xstation_over.htm

KS4 - KS5
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/ks45/ks45_over.htm

K-Station
www.novationmusic.com/nov_route/docs/prods/kstation/kstation_over.htm
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
14-6-2004 20:57
Over 4 weken ga ik reason 2.5 kopen

Maar die remote 25 is dus zeker goed genoeg om te beginnen?

of boeit het niet wat je gebruikt als eerste apparaat? in dat geval had ik graag een goedkopere.
Heb namelijk vanmorgen het overmaak bewijs bij de bank in de bus geduwd voor mijn djgear (dikke 2000 euro)

eind van de zomer hoop ik de kaospad2 t hebben (of raad jij wat anders aan, je bent immers de effect guru ;) )

ben wel benieuwd hoe ik de syrincs set ga ervaren, ben namelijk geen studio monitoren gewend (en ik heb hem nog niet in reallife beluisterd)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
14-6-2004 21:28
Maar die remote 25 is dus zeker goed genoeg om te beginnen?
Dit is gewoon de beste MIDI controller die momenteel op de markt is. Als je een piano-feel toetsenbord wilt dan moet je deze natuurlijk niet nemen, maar dat is een ander verhaal.

De Remote hebben erg veel controllers, en van die strips die je eronder kunt leggen (kleven is het niet, check de site van Novation als je hierover meer wilt weten), er zijn strips bij die al voorgedrukt zijn voor bepaalde instrumenten, andere zijn leeg en naar smaak in te vullen.

Zo'n Remote is ideaal voor software gebruikers. Er zitten bovendien "presets" in om de instrumenten in Reason te gaan gebruiken. Gewoon die preset selecteren op je Remote (met LCD schermpje, geen LED-versie met cryptische boodschappen waar je geen hol van begrijpt) en gaan met die banaan!

Ik zou zeker voor de Remote gaan, ze is heel erg in prijs gedaald en is elke Euro meer dan waard ben ik van mening.
of boeit het niet wat je gebruikt als eerste apparaat? in dat geval had ik graag een goedkopere.
Juist wel; beter direct een goed apparaat kopen dan een minder goed, wat je later moet vervangen -> dit betekent extra kosten.

Een M-Audio controller met 25 toetsen kost zowat de helft, maar de Remote heeft (nu zeker met die lage prijs) een véél betere prijs-kwaliteit verhouding. Ook een hoop meer controllers, touchpad, aftertouch enzovoorts enzoverder.

Spaar desnoods nog een eindje door en leer Reason wat kennen; om drumpatterns samen te stellen heb je toch geen toetsen nodig, tweaken kun je dan met de muis.
eind van de zomer hoop ik de kaospad2 t hebben (of raad jij wat anders aan, je bent immers de effect guru ;) )
Korg Kaoss Pad II is lekker veelzijdig: sample-functie (niet veel maar goed genoeg voor de dj), arppegiators die je kunt spelen, zelfs een vocoder,...

Ik vind de effectbakken van Red Sound veel leuker (minder effecten maar elk effect is apart te tweaken met zijn eigen controllers, althans bij de Federation), maar ze worden niet meer gemaakt... Misschien dat daar binnenkort verandering in komt, zou erg tof zijn want dit zijn zeer goede apparaten, ook mooi en stevig gebouwd (geen plastieken behuizing hier, maar metaal zoals het hoort)

Roland EF-303 vind ik ook een heel mooi apparaat, wel wat aan de prijzige kant, maar dan krijg je ook een hoop voor terug. Een hele hoop effecten én een bass synth, lead synth en drum synth (alles heel beperkt uiteraard maar voor de dj zijn dit heel creatieve en toffe toevoegingen).

Als je freakt met filters (zoals ik) dan kun je eigenlijk beter voor een Akai MFC42 gaan, deze heeft tegenwoordig een belachelijk lage prijs bovendien.

Hier een stukje dat ik een tijd geleden aan Dré doorzond:

-------------------------------------------------------------
Roland EF-303
-------------------------------------------------------------

Lijkt me een erg goed effectapparaat, beter dan de Pioneer en beter dan de Korg. Kan wel geen samples opnemen maar daar zijn weer andere dingen voor.

Kan monofone baslijnen genereren, monosynth ook én drums, allen naar keuze te programmeren!
De rest zijn effecten waaronder een zeer lekker klinkende delay én een vocoder! Alleen daarvoor al een aanrader.

Wat de EF-303 zo apart maakt zijn de 16 sliders. Automatisch "verdeelt" deze effector het binnenkomende signaal in 16 stukken. De sliders kun je dan bvb gebruiken om een effectparameter naar keuze dieper te gaan editeren, in functie van de tijd. Beetje moeilijk uit te leggen maar op www.roland.co.uk staat een filmpje, slechte muziek dat wel (behalve de begintune, dat valt nog mee), komt uit hun grooveboxen, maar het een en ander zal snel duidelijk worden.

Creatief!! Metalen behuizing ook, echt een pluspunt is dit.

Ik moet kort zijn want ik moet gauw weg, ja ik schrijf van achter naar voor :D

Dit vind ik een echte aanrader.

------------------------------------------------------------
Akai MFC42
------------------------------------------------------------

Zonder twijfel de meest gave bak uit het lijstje! Echt een aanrader vind ik dit. Ook een waar knoppenfestijn...
Eigenlijk is dit geen dj-effector, wel een filter. Er zit ook nog een distortion op (lekker crunchy) en een phaser. What do you need more?

Dit is eigenlijk een filterunit, waar je twéé sources op kunt aansluiten; één stereo en één mono. Cutoff frequency, resonance, filter type (en nog een hoop andere parameters) kunnen per 'kanaal' apart geregeld worden. Filters kunnen gemoduleerd worden door instelbare envelope (ADSR type), LFO (Low Frequency Oscillator) én de "groove modulator"; deze moduleert de filter(s) op een gewenste time signature -> elke beat, elke 2 beats, 2 per beat enzovoorts enzoverder. Kan ook triggeren op tripletten. Tempo is instelbaar door te tappen of via MIDI time clock.

Zeer goede midi ondersteuning. Zo bijvoorbeeld zenden alle knoppen MIDI CC's uit (Continious Controllers, te gebruiken om andere MIDI apparaten te "tweaken" en derglijke meer). Dit is wel niet echt van toepassing voor dj's maar ik vermeld het toch even.

Zeker een aanrader dus, maar dat had ik al gezegd. Hierop kun je ook rechtstreeks een draaitafel aansluiten. Interne voeding, de rest heeft zo'n transformatortje.

[EDIT]
De "Groove Modulator" in de MFC42 die triggert eigenlijk de envelope en/of LFO op de geselecteerde time signature (maat).
[/EDIT]
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
14-6-2004 22:12
wat een lap tekst man!

thnx voor je moeite,

Ik kom hier morgen op terug!! happy :)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
15-6-2004 17:51
Kijk hier eens:
www.tweakheadz.com/laboratory/index.html

STAAT RETEVEEL!, heb eindelijk door hoe een sequencer werkt :S...
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
15-6-2004 17:54
hey die is handig voor een rasechte noob als mij ;-)

eens even rustig doorbladeren
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
15-6-2004 18:00
Haha that makes 2 of us.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
15-6-2004 18:25
Hooah! laugh :D
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
15-6-2004 20:16

Dacide schreef:

wat een lap tekst man!

thnx voor je moeite,

Ik kom hier morgen op terug!! happy :)
Tja inderdaad een eindje scrollen... En dat allemaal om de hulpeloze medemens een handje toe te steken wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)