Audio over IP
(22 reacties. Pagina 3 van 3)Moderator(s): Dré
laroyjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-10-2018 Laatste: 17-10-2018 Berichten: 2 | 17-10-2018 13:08 |
ook al is het laatste antwoord een tijdje geleden, wil hier toch mijn ervaring delen, vorig jaar heb ik ook een Rasp3 geconfigureerd omdat ik het soms uitvallen van onze betalende shoutcastserver beu was en van de vaste maandelijkse kost afwilde.. na enkle dagen bezig te zijn voor de installatie en aanpassingen werkt dit type icecastserver vrij goed, echter de problemen beginnen wanneer het aantal luisteraars toeneemt, en dan heb ik het nog niet over 20-50 of 100, 1 of 2 gaat vrijwel problemloos, bij meer begon ik al problemen te krijgen, tijdens het luisteren hickups, en ik zit met zowel kabel breedband 200 DL 20 UL en VDSL2 met 800 DL en 40 UL... dus om wat mee te spelen is het goed, maar om een betalende serverservice te vervangen zeker nog niet! in mijn geval was er zelfs geen usb geluidskaart op aangesloten, gezien ik rechtstreeks vanuit de toepassing naar de rasp icecast server streamde.. | |
laroyjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-10-2018 Laatste: 17-10-2018 Berichten: 2 | 17-10-2018 13:14 |
ik heb trouwens ok meerdere barix instreamers en zelfs daar zijn er soms problemen mee dat die uitvallen, en daarbij is de speciale stl software nog veel gevoeliger dan de basis instyreamer/exstremaer software, de deva db90 tx heb ik ook, maar minder ervaring mee, ook minder intens gebruikt, de baris gebruik ik nu sedert 2 jaar 24 op 24, heb 3 instreamers en 12 exstreamers in gebruik voor verschillende fm en internetstations, maar de antwoorden die ik steeds van barix krijg, ook al doet men moeite om me telkens te antwoorden, lossen de problemen niet of maar ten dele op... bakjes gaan ook regelmatig stuk, dan vnl het LAN-gedeelte.... denk nu verder te gaan met DEVA of verder te zoeken naar een betaalbaar AOIP streamer, ook de luci software ben ik niet echt over te spreken, en ook navraag bij andere radiostations delen mn mening daarover... zelfs de openbare omroep is niet tevreden... | |
HollenderVIP Lid Uit: België Sinds: 20-2-2006 Laatste: 5-5-2025 Berichten: 1238 | 19-10-2018 06:03 |
laroyj schreef: ik heb trouwens ok meerdere barix instreamers en zelfs daar zijn er soms problemen mee dat die uitvallen, en daarbij is de speciale stl software nog veel gevoeliger dan de basis instyreamer/exstremaer software, de deva db90 tx heb ik ook, maar minder ervaring mee, ook minder intens gebruikt, de baris gebruik ik nu sedert 2 jaar 24 op 24, heb 3 instreamers en 12 exstreamers in gebruik voor verschillende fm en internetstations, maar de antwoorden die ik steeds van barix krijg, ook al doet men moeite om me telkens te antwoorden, lossen de problemen niet of maar ten dele op... bakjes gaan ook regelmatig stuk, dan vnl het LAN-gedeelte.... denk nu verder te gaan met DEVA of verder te zoeken naar een betaalbaar AOIP streamer, ook de luci software ben ik niet echt over te spreken, en ook navraag bij andere radiostations delen mn mening daarover... zelfs de openbare omroep is niet tevreden...En nu zijn we ook aan het experimenteren met Raspbarry Pi's en ook dat bevalt tot nu toe goed, hoewel die occasioneel gebruikt worden en niet continue. | |
Free beats! |