Forum > Geluid

goed mengpaneel gezocht

(39 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
3-8-2012 16:45
Ik heb zelf ook helemaal geen ervaring met denon vandaar dat ik om jullie mening vraag. Als hij met mijn oude behringer te vergelijken is qua kwaliteit en geluid valt hij voor mij af. maar als ik het zo lees zal hij toch iets beter moeten zijn, ik houd hem nog even in gedachten en kijk nog even verder.
Het dateq paneeltje van frank hierboven is denk ik net iets te basic zitten verder niet echt veel opties op, ik had hem net even gegoogled, hij is in iedergeval wel 19" inbouw en het aantal kanalen is voor mij ook prima maar verder zit er volgens mij niet veel op.
Iemand anders nog suggesties?
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-8-2012 22:07
Het grote verschil tussen Denon en Pioneer mixers met een merk als Behringer is dat je geen krakende faders en uitvallende kanalen hebt na een jaar. Maar goed, daar is de prijs dan ook naar.

@ Frank, zou best kunnen, toen de Pioneer DJM 800 pas uit was had ik er eentje waar beide microfoon kanalen niet van werkte... (ook niet met andere kabels en microfoons).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1235
3-8-2012 22:23
Dat kan toch nog wel eens tegenvallen. De djm800's waar ik al mee gedraaid hebben blonken echt niet uit in degelijkheid. Krakende faders en rotary knoppen, evenals haperende koptelefoon aansluitingen zijn geen uitzondering, zeker niet bij intensief gebruik. Ga meer eens flink op- en neer met de faders van een Pioneer, en doet datzelfde daarna bijvoorbeeld nog eens met een Rodec of bijvoorbeeld een A&H Xone 92.... Die dingen zijn "build to last"

Hoe je het ook wendt of keert, kwaliteit moet nu eenmaal betaald worden.
Free beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
3-8-2012 23:25
Ok, ik heb zelf geen Pioneer gear dus dat was meer een aanname. Ik heb echter wel 3 complete Denon sets (cd-spelers en mixers) die behoorlijk intensief gebruikt worden, en daar heb ik voor zover ik weet nog geen problemen mee gehad.

Dat het wat minder degelijk is dan Dateq en Rodec, dat absoluut. Ik verwacht niet dat we over 20 jaar nog veel Denon en Pioneer mixers van nu in het wild tegenkomen wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
4-8-2012 08:38
oke, dat behringer iets minder van kwaliteit is wist ik wel toen ik dit paneel aanschafte, op internet had ik gigantisch veel positieve reacties gelezen over dit paneel en me toch over laten halen dit paneel aan te schaffen, in eerste instantie was ik er ook super over te spreken. maar kreeg in de loop der tijd steeds meer problemen en had echt niet verwacht dat hij binnen een jaar kapot zal zijn. Heb hem ook terug gedaan binnen de garantie en heb netjes mijn aankoopbedrag terug gekregen omdat hij niet meer te repareren was. maargoed behringer valt voor mij af, een kameraad heeft destijds het zelfde paneel gekocht iets later als mij omdat ik er ook wel positief over was, deze zit op dit moment nog even in mijn rack omdat ik niets anders heb. Dit paneel is nog erger als die van mij en zit gelukkigook nog binnen de garantie dus gaat ook zo snel mogelijk terug..
Als ik het zo lees zal ik voor een goede mixer toch meer moeten kijken naar rodec, dateq of ecler. Moet alleen nog kijken welke voor mij het meest geschikt is.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
MasterboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 22-10-2016
Berichten: 167
4-8-2012 08:44

Hollender schreef:

Dat kan toch nog wel eens tegenvallen. De djm800's waar ik al mee gedraaid hebben blonken echt niet uit in degelijkheid. Krakende faders.
Ik dacht thans toch dat de DJM-800 een soort VCA gestuurde line-faders had, waardoor ze niet kunnen kraken als ze versleten zijn.
Maar dat bij versleten VCA gestuurde line-faders het geluid kan wegvallen (haperen) tijdens het op en af schuiven, maar dus niet kraken.
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
6-8-2012 19:26
verder niemand meer suggesties voor een mixer rond de 500 euro die voldoet aan mijn meeste wensen? nieuw of tweede hands.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1235
6-8-2012 21:16
Me dunkt. Drie pagina's met voorstellen, voor en tegens...

Als je nu je keus nog niet kunt maken moet je gewoon een winkel binnenstappen en proberen. Niemand kan jou zeggen wat voor jou de perfecte mixer is aangezien dat van persoon tot persoon afhangt.
Ik heb soms de neiging om mijn Nuo5 weg te doen, tot ik weer met een andere mixer heb gewerkt. Dan ben ik toch altijd weer blij met mijn eigen mixertje.

Uitproberen is de boodschap.
Onthoud echter 1 ding. Ook met een "slechte" mixer kun je muziek maken. Ik heb jarenlang een Behringer djx700 gehad en was daar heel gelukkig mee. en die heeft ook op parties van 500 man gestaan met een soundsystem van 7 kW. En zolang het donker was en niemand zag dat het een Behringer was klaagde er ook niemand!
Free beats!
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
13-8-2012 21:13
ik ben nog een paar mixers aan het bekijken geweest en denk dat het één van de volgende gaat worden: een DateQ LPM 7.4 , een Ecler AC-6 of een Rodec MX-180 original. Het gaat dan waarschijlijk wel een tweedehandse worden omdat ze nieuw iets boven mijn budget liggen. Kan iemand helpen een keuze maken tussen één van deze mixers of als iemand nog een tweedehandse heeft hoor ik het graag.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
27-8-2012 23:21
iedereen bedankt voor de reacties. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de ecler ac-6. heb nog erg tussen rodec en ecler zitten twijfelen maar volgens de meeste mensen schijnt de geluidskwaliteit van een ecler beter te zijn als een rodec. De ac-6 voldoet aan al mijn wensen en ik hoop er nog jaren lang plezier van te hebben. iedereen nogmaals bedankt voor alle tips en andere reacties.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af

Terug naar forum Reageer (zonder quote)