Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 3 van 58)
Moderator(s): Dré
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
28-8-2003 15:39
ik ben al een jaar of 3 bezig.

bij mij gaat het niet zo snel.

ik heb pas een keer of 3 gedraaid.

de muziekstyl wat ik draai is een lichte tint(ofzo) van trance, R n B, Hindustaanse mixes, kort gezegt van alles en nogwat.

ik vind hardstyle ook een beetje vet, complimenten aan Dj Ger-e(en natuurlijk Dj Dave, Ritsche en alle anderen) want hij mixt ze kapot!

zelf heb ik aan apparatuur de Numark Axis 8, Jb systems beat 4 mixer en Gemini em 300(eingelijk had ik beter de Stanton kunnen nemen wink ;))
Niet LEZEN wat hier staat aub...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
28-8-2003 16:14
hoe kan jij met 1 cd speler beatmixen? of heb je 2 axis 8? wink ;)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
29-8-2003 01:43
nee ik ben op weg naar mijn 2e axis 8D wink ;) maar ik heb dat ding dat nog wel eens vast wil zitten angry : mn pc dus shocked 8O wink ;) razz :p

misschien maak ik een paar fotos en misschien een filmpje om jullie te laten kwijlen. MUHAHAHAHA
Niet LEZEN wat hier staat aub...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
29-8-2003 09:51

Morpheus schreef:

Zou je dat maatgevoel ook niet aan kunnen leren als je maar lang genoeg oefent ?
Ik ben ook van de mening dat iedereen kan beatmixen (niet: creatief mixen, das iets anders) als je maar lang genoeg oefent. Ik heb echter een paar vrienden in mijn vriendenkring die er niet eens in slagen om op de beat mee te klappen in hun handen of te bewegen op het ritme of zo dus ik vermoed dat DEZE gasten écht wel zullen moeten oefenen tot aan hun pensioen laugh :D

Hoe lang het bij mij duurde weet ik niet... het is gewoon met de tijd gegroeid, hoe vreemd dat ook klinkt. Ik vermoed dat het zou moeten lukken binnen de 3 maanden (dagelijks oefenen dan wel) om je beats redelijk juist te krijgen. Reken dan nog eens een maand of drie erbij vooraleer je zelfzeker genoeg bent om te spelen met je faders en tone-control en op zijn minst één jaar vooraleer je je muziek strak genoeg krijgt om ermee naar buiten te komen!

Tips?
Hmmm...
1) Neem inderdaad strakke muziek, met lange intro's en outro's. Ga voor knallende beats met weinig bassklanken in de achtergrond. Of het tempo nu hoog of laag licht maakt volgens mij niet teveel uit als je tenminste geen hardcore aan 250BPM wink ;) bovenhaalt.
2) Zet je muziek niet te luid. Vooral in het begin zul je willen luid gaan maar naast huisgenoten die groen gaan uitslaan zul je ook veel minder je fouten horen!
3) Neem je mixen op op je PC en beluister die een paar uur later opnieuw. Luister kritisch! Zelfs al denk je te kunnen mixen: blijven kritisch luisteren en perfectioneren!
4) In het begin kan het helpen door op je versterker je bassen weg te draaien. Niet helemaal natuurlijk maar toch een gedeelte ervan. Zo hoor je meer de "tik" van je beat waardoor je makkelijker zult opmerken als je ernaast zit
5) Zet je hoofdtelefoon ietsje luider dan normaal en "mix" je hoofdtelefoongeluid met het geluid uit je luidsprekers. Speel wat met de afstand tussen je oor en je hoofdtelefoon om een ideale mix te vinden tussen de twee. Na een tijdje zul je merken dat die afstand continue varieert naargelang hoe zeker je bent dat je op de beat zit. Gebruik hiervoor NIET de PFL/master draaiknop die je op sommige mengpanelen zitten hebt want deze knop is een ramp! Enkel te gebruiken wanneer het publiek boven je monitors roept en je anders niet meer hoort hoe je mix verloopt laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DenniskiesStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2003
Laatste: 3-7-2005
Berichten: 24
29-8-2003 10:20
wat misschien ook een goeie truc is om beatmixen te leren, is om twee dezelfde platen/cd's te kopen en deze 'ns proberen gelijk te laten lopen. Vaak hebben platenzaken ook nog wel een bak met goedkope platen, en ben je dus voor ongeveer 5,- klaar (Midtown).
"not he who has nothing is unhappy, but he who wants most"
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
29-8-2003 11:11

denniskies schreef:

wat misschien ook een goeie truc is om beatmixen te leren, is om twee dezelfde platen/cd's te kopen en deze 'ns proberen gelijk te laten lopen. Vaak hebben platenzaken ook nog wel een bak met goedkope platen, en ben je dus voor ongeveer 5,- klaar (Midtown).
Brrr! Lijkt me net moeilijker!!!
Hoe kan je nou herkennen WELKE plaat er verkeerd loopt? Owkey, in het prille begin zul je non-stop op hoofdtelefoon/luidsprekers draaien, maar binnen de kortste keren zul je -wanneer je nummers praktisch 100% gesynced lopen- je hoofdtelefoon afzetten en luisteren naar de monitors en zo proberen te achterhalen welke plaat er verkeerd loopt! Of loop ik iets te ver vooruit nu?
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
29-8-2003 13:22

DSalembier schreef:

denniskies schreef:

wat misschien ook een goeie truc is om beatmixen te leren, is om twee dezelfde platen/cd's te kopen en deze 'ns proberen gelijk te laten lopen. Vaak hebben platenzaken ook nog wel een bak met goedkope platen, en ben je dus voor ongeveer 5,- klaar (Midtown).
Brrr! Lijkt me net moeilijker!!!
Hoe kan je nou herkennen WELKE plaat er verkeerd loopt?
Das toch juist het makkelijkste wat er is? Als je 2 dezelfde platen neemt, hebben ze automatisch al exact dezelfde bpm. Het is dan dus gewoon ff pitch benden totdat ze gelijk lopen. Je hoeft dan toch niet te onderscheiden welke beat van welke plaat af komt? Simpeler kan toch niet?
Door internet beperkt
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
29-8-2003 17:48
bij cds doe je het zo (ik tenminste dan)

als ik merk dat de bpms verschillend zijn geef ik een superflinke draai naar rechts zodat het wat sneller gaat, merk ik dat het slechter word dan een nog superflinkere draai naar links, dan begint het langzaam een beetje te matchen, en dan verlaag ik de tempo(en omgekeerd kan ook.

zo doe ik het op geluid.

mag het nog steeds niet lukken dan kijk ik naar de beat counter.
Niet LEZEN wat hier staat aub...
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
1-9-2003 13:50

DSalembier schreef:

denniskies]

Hoe kan je nou herkennen WELKE plaat er verkeerd loopt?
daarom moet je de plaat naar voren punchen(dus sneller pitch benden wink ;) ) als je dan merkt dat ie niet matcht(dus de beat matcht minder) dan rem je de plaat af, zo ook met cds.
Niet LEZEN wat hier staat aub...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
1-9-2003 17:54

Ritesh schreef:

daarom moet je de plaat naar voren punchen(dus sneller pitch benden wink ;) ) als je dan merkt dat ie niet matcht(dus de beat matcht minder) dan rem je de plaat af, zo ook met cds.
Dus, een gokje wagen en als je bier naar je hoofd krijgt moet je de andere plaat bijsturen? laugh :D

Grapje natuurlijk, maar kvind het toch een beetje een hardhandige manier happy :) die uiteindelijk wel toepasbaar is maar die ik sterk zou afraden!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)