Forum > Geluid

Draaitafel stanton 80 - 100

(53 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
10-3-2003 10:20
Het is zoals in de wiskunde: in THEORIE is (bijna) alles mogelijk.

In de praktijk echter...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
10-3-2003 11:18

dunic schreef:

Wat ik mij nu nog af blijf vragen is hoe de fuck iemand erbij komt dat je op een XTC kan skratchen??????
Als het écht moet dan is het inderdaad mogelijk ... maar daar blijft het dan ook bij. In de Zenith staat een Dateq Apollo (overigens zeer tevreden over dat stokoud toestel wink ;)) en een paar keer per jaar is er een "R&B / HipHop"-night waar er deftig wordt gescratched ... nu, dat is ook maar 1 avond per zoveel maanden en dan kan het inderdaad wél. Moest het voor elke dag zijn zie ik de DJ toch wel serieus zagen voor een ander toestel laugh :D

Groeten,
Didier
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 9-11-2024
10-3-2003 21:00

dunic schreef:

Peter schreef:

Gebruik geen behringers voor het zware scratchwerk. Daar zijn ze niet op gemaakt. Ga liever voor een Dateq/stanton
Greetz, Peter
Is dateq wel gemaakt om mee tes skratchen??? cool... shocked 8O
Goede opmerking ;-)

De Dateq (ik neem aan dat we het over de instapper hebben, de XTC) is NIET geschikt om mee te scratchen. De VCA filtering is dusdanig traag dat je een beetje snelle crabs en flares met een gerust hart kunt vergeten.

PS: Ik heb een nieuwe toegevoegd aan m'n "favo. scratch mixers". De American DJ Q-D5. ECHT slordig van mezelf dat ik niet de tijd genomen had deze mixer eens te onderzoeken (want hij staat hier al een maand of 3!). Super strakke OPTISCHE cross-fader MET curve adjust (bijna net zo strak als de focus fader MAAR dan dus WEL met curve adjust), goede kanaalfaders, kill switches (voor wie dat nodig denkt te hebben) en goede kanaalfaders. Gewoon een ZEER leuke mixer voor battle werk. Goedkoper MAAR WEL vergelijkbaar met de Stanton SK-2f!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjjoostStandaard Lid
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
10-3-2003 21:23
2 x bewerkt. Laatst door Djjoost op 11-3-2003 15:17
als je echt wilt scratchen is Vestax ook niet verkeerd.
of dat mixertje van Technics, is ook wel grappig laugh :D
stanton,
numark,
gemini. heeft ook wel goede mixers.

maar om te scratchen is een Vestax ook wel lekker. happy :)

alleen nete duur sad :(
DréAdministrator
10-3-2003 22:09

djjoost schreef:

als je echt wilt scratchen is Vestax ook niet verkeert.
Vestax is zeker niet verkeerD maar je betaalt, in vergelijking met Ecler, gewoon TE VEEL voor een volledig vergelijkbaar product. De PMC-07Pro Samurai kun je vergelijken met de HAK-360. De Samurai is echter DIK 1.5 x zo duur!
of dat mixertje van Technics, is ook wel grappig laugh :D
Met de 2 bijgeleverde cross-faders moet je het makkelijk een maand of 2-3 uit kunnen zingen. sneaky :V
DunicStandaard Lid
Sinds: 20-7-2002
Laatste: 18-6-2009
11-3-2003 19:26

Dré schreef:

De Dateq (ik neem aan dat we het over de instapper hebben, de XTC) is NIET geschikt om mee te scratchen. De VCA filtering is dusdanig traag dat je een beetje snelle crabs en flares met een gerust hart kunt vergeten.
Wow!!!! Dré je weet gewoon wat een crab en een flare is!!! relakst! razz :p Toch ben ik wel benieuwd naar die gast die wel kan skratchen met een XTC...ook benieuwd wat hij onder skratchen verstaat/of turntablism happy :)
DréAdministrator
12-3-2003 11:11

dunic schreef:

Wow!!!! Dré je weet gewoon wat een crab en een flare is!!! relakst! razz :p
Vraag me niet het te DOEN want dan breek ik m'n vingers ;-)
Toch ben ik wel benieuwd naar die gast die wel kan skratchen met een XTC...ook benieuwd wat hij onder skratchen verstaat/of turntablism happy :)
Ik denk dat hij het toch over "baby scratches" heeft. Je weet wel de "wikkie wikkie" scratches die (wij) club DJ's wel eens doen (en waar een turntablist dan van zegt "goh, wat lief, hij kan al kruipen" ;-)
DunicStandaard Lid
12-3-2003 20:21

Dré schreef:

dunic schreef:

Wow!!!! Dré je weet gewoon wat een crab en een flare is!!! relakst! razz :p
Vraag me niet het te DOEN want dan breek ik m'n vingers ;-)
Toch ben ik wel benieuwd naar die gast die wel kan skratchen met een XTC...ook benieuwd wat hij onder skratchen verstaat/of turntablism happy :)
Ik denk dat hij het toch over "baby scratches" heeft. Je weet wel de "wikkie wikkie" scratches die (wij) club DJ's wel eens doen (en waar een turntablist dan van zegt "goh, wat lief, hij kan al kruipen" ;-)
hehehehe humor.. :) Maar dat je het al weet is al heel wat. De winkel in mijn woonplaats waar ik me eerste dj-spullen heb aan laten smeren zweert nog steeds dat alle prof. turntablism dj's net zo lief met behringer dx1000's werken enzo wink ;) dus het is alleen maar goed dat je het weet. Ook fijn voor de skratch-newbie die niet weet welke mixer enz.

:D
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
13-3-2003 09:05

dunic schreef:

dus het is alleen maar goed dat je het weet. Ook fijn voor de skratch-newbie die niet weet welke mixer enz.
Wat is jouw favoriete scratchtafel?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DunicStandaard Lid
13-3-2003 14:45
Mijn favo momenteel is de pt2100 met een shure m44-7. Het element staat welliswaar 23graden naar buiten gedraait maar hij kan de hevigste scribbles aan. Aangezien ik nog nooit echt goed op een pdx heb geragd zou ik bijna fuck pdx zeggen ( kwa anti-skip dan)

Filmpje in mijn onderschrift kan je hem klein beetje zien..Koop binnekort een 2de erbij, dan hoef ik me tt's niet zo snel up te graden! Mijn mening staat in de revieuw bij het product.

ltr

Terug naar forum Reageer (zonder quote)