Forum > Newbie Forum

kraken van platen door stofjes enzo

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
5-7-2003 11:55

Tom schreef:

Heel zachtjes blazen wil de stof nog wel eens uit de weg laten gaan.
Anders als de muziek nog gewoon doorspeelt, zo snel mogelijk een overgang maken.
Als de plaat blijft hangen/overslaan,
dan volgende plaat aan het begin zetten, en als geweldig nummer compleet met intro draaien
Of gewoon een paar keer over laten slaan,
als het publiek je waarschuwd, (want jij heb het zgn niet door wink ;) )
Oeps roepen, de arm een zetje geven of de volgende plaat opzetten.
Waar mensen (in een stoffige omgeving) werken worden nou eenmaal fouten gemaakt.
Dat is zo, wat ik zelf nog weleens deed was een keiharde backspin maken als er bijv. per ongeluk tegen de draaitafels werd gestoten of iets dergelijks. Backspin maken en baf, andere plaat erin.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RitscheStandaard Lid
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 16-8-2015
6-7-2003 17:44
Of gewoon op stop drukken en de andere op start drukken (tegelijker tijd)
Mooie vrouwen zijn niet lelijk
DJ TimStandaard Lid
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
7-7-2003 16:41

Ritsche schreef:

Of gewoon op stop drukken en de andere op start drukken (tegelijker tijd)
Das ook een goed alternatief. Of gewoon lekker min je schuif naar beneden trekken wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
3-9-2003 19:11
Even een schop omhoog !!

Ik ben in het bezit van een platen wasmachine happy :) , ahum, het is niets meer dan een bakje in de vorm van een halve plaat met aan de zijkant fijne koolstofborsteltjes, hierin giet je een vloeistof die volgens de verpakking stof en andere verontreinigdheden wegspoelt, en de platen anti-statisch maakt. De plaat wordt in een houder geklemd en in de bak gezet. Door hem rond te draaien verwijnt het vuil van de plaat. Het procede werkt redelijk goed bij platen die nog niet zo oud zijn en nog niet vaak gedraaid zijn. Platen die al een heel leven achter zich hebben gaan soms nog erger kraken sad :(. Je hoort dan in wezen de slijtage in de groef. Kwam ik achter bij een live-plaat van de Beach Boys, voor het wassen nog goed, daarna huilen met de pet op.

Ik heb dit ding ongeveer 1 1/2 jaar geleden gekocht bij een welbekend postorderbedrijf uit het oosten des lands.

John
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)