Forum > Algemeen Forum

Dap logo verwijderen soundmate 2

(21 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
10-3-2009 04:03

JeroenVDV schreef:

Plak voor de grap eens een DAP-logo op een D&B C7 set en let op het commentaar om je heen.. Dan snap je dat iemand graag het DAP logo van z'n kasten afhaalt. Niet om het merk, maar om de verschrikkelijk kansloze mensen die graag een mening hebben.
Het is inderdaad iets wat vooral tussen de oren zit, zonder eerst met de oren te luisteren en een oordeel vormen. Overigens kreeg ik met mijn DAP setjes wel goed commentaar, maar dat heeft met name te maken met zorgvuldige processing en het gebruik van Sia Smaart Live 5. Jammergenoeg heeft DAP nog een slechte reputatie als het om kwaliteit gaat. Ik denk dat dit vooral komt door de MC-series, die ik voorheen in de winkel als warme broodjes over de toonbank zag gaan. Geef je wat meer geld uit zoals de X-series, en je vergelijkt het dan bijvoorbeeld met HK Audio, dan krijgt HK Audio het toch knap benauwd.

Naast de duurdere DAP luidsprekers doen de Palladium versterkers en vooral de Vision versterkers het heel goed.
Ik ben alleen heel benieuwd naar de nieuwe SMPS modellen van DAP, zoals de Stageamp 4.0.

TCMC
BSmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2008
Laatste: 10-3-2013
Berichten: 56
13-3-2009 15:19

nigedj schreef:

Sorry voor de late reactie, maar ikzelf ben niet meer aan het verwijderen toegekomen. Hoe hebben jullie het logo nu losgemaakt zegmaar? Alvast bedankt. Btw Ik zou de logos wel weer graag terug willen kunnen plaatsen ivm eventuele doorverkoop.
Eerst schroef je het rooster eraf: zoek de schroeven (1 per hoek, 2 per zijde, dus totaal 12 per baskist als ik het goed herinner), je trekt het speakerschuim bij de schroever er voorzichtig van af zodat de schroeven helemaal vrij zijn en vervolgens draai je ze los.
Het rooster klemt/plakt een beetje, dus met een schroevendraaier en een beetje kracht wip je het rooster er uit.

Het logo zit vast dmv een soort ringetje en een klein veertje, ik kreeg dit er best moeilijk vanaf, maar het ging uiteindelijk wel los.
Met een beetje creativiteit krijg je de logo's er wel weer op, maar niet met de orginele ringetjes lijkt me.

Ik denk trouwens niet dat je setje minder waard is zonder logo's.
Zonder logo's ziet het er een stuk netter uit. (Los van het feit dat er een DAP logo opzat)

Je blijft wel nog een tijde een deukje in het speakerschuim zien, maar dit trekt na een paar weken weg (bij mij is het bijna niet meer te zien).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)