Forum > Algemeen Forum

Buiten geluidsoverlast beperken

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
2-7-2008 14:23

Roytje schreef:

SebasVD schreef:

Deze decibellen worden overigens gemeten bij de gevel van het dichtstbijzijnste (leuk scrabble woord!) huis.
Dit is dan blijkbaar ook per gemeente (of wellicht per vergunning?) anders. Ik heb me hier laatst erg in verdiept op een feestje op de rand van het industrieterrein waar de dichtstbijzijnde gevel (een fabriek) zich amper 5 meter van de tent bevond maar het dichtstbijzijnde woonhuis zo'n 5 kilometer verderop. 3x raden waar de heren stonden te meten...
Excuus, bedoelde het dichtstbijzijnste pand wink ;)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-7-2008 16:28
Correctie: de dichtstbijzijnde bewoonde gevel ;-)
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
2-7-2008 18:59
In die specifieke vergunning stond niets over bewoond al dan niet bewoond en stond men bij een fabriekshal te meten (ook o.a. te zien in het verslag dat je achteraf krijgt van je gemeente). Gewoon goed naar je vergunning kijken dus, hier moet het instaan.
Maar dat is MIJN mening...
Abnpranger@home.nlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-6-2005
Laatste: 1-9-2011
Berichten: 165
6-7-2008 22:18

LJ DaAn schreef:

abnpranger@home.nl schreef:

Muziek even zachter en vervolgens toen de politie om 00.55 weg liep YMCA vol open klappen en nog een politie sirene er door gegooid. Publiek vond het maar wat mooi! laugh :D laugh :D laugh :D
Dit klinkt in mijn oren als de politie uitdagen..

Dit lijkt mij NIET slim. ik weetniet wat voor een feestje het was maar als ik me niet vergis heb je vanaf 50 man al een vergunning nodig voor een feestje.
Die vergunning hadden ze waarschijnlijk niet.

abnpranger@home.nl schreef:

Mensen waren snugger geweest en hadden een vergunning tot 01.00 uur.
Vergunning was er dus wel politie wist ook heel goed dat ze tot 1 uur niet zo heel veel konden doen tot ze gemeten hadden. Aangezien het feest al het einde naderde hebben ze ook niets meer gedaan...

Kortom, houdt rekening met je omgeving, de politie, de opdrachtgever en hou het leuk... Zelf ben ik er van geschrokken en zal in de toekomst dit ook anders aanpakken!
Mr. Jameson...
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
7-7-2008 12:14
Gisteren feestje gehad, is allemaal heel soepel en gezellig verlopen. Tuin met zwembad, lekker weertje, tentje, muziekje, hapje eten et cetera. happy :) Ik had 2x SM-115K sub + 2x RW-15 staan (1 stackje met 2 subs+top en 1 top op statief), hele avond redelijk normale muziek gedraaid (top-2000 achtig). Leuke avond gehad; op -10dB gedraaid. Het geluid was binnen 100 meter goed te horen, maar mede doordat het basreflex was en ik (al zeg ik het zelf) het goed had geplaatst viel de overlast binnen mee.

Nog even onder een nummertje met wat mensen gesproken uit de buurt, maar niets aan de hand. En dan heb je het toch over 2kW sub wat beetje boenk-boenk doet tot een uur of half 2 's nachts: daarna subben op -30dB gezet en de toppen ook een stuk zachter.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
8-7-2008 10:30
Ligt ook heel erg aan de mensen. De meeste buren hebben er helemaal geen problemen mee als het 1x per jaar een beetje extra herrie is. Anderen beginnen al te klagen als de tv een beetje te hard staat... (hier geen last van, beide buren zijn al op leeftijd en hebben een gehoorapparaat dat ook uit kan wink ;) )
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)