Forum > Geluid

Numark DDS-80 topic

(40 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
12-1-2009 15:15
kan ook nog idd, thnx
DJ-XLStandaard Lid
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
12-1-2009 18:27
Of gewoon op Andr ;-) Ik kan eventueel zodirect wel even kijken als ik het niet vergeet.
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
13-1-2009 09:23
Ik zou niet met accenten gaan werken in id-tags. Idem bij rare namen zoals "P!nk". Ik zou dat toch vooral als "Pink" invoeren in de id tags.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
13-1-2009 09:36
Waar ik zelf ook naar kijk is het woordje DE of THE. Denk bijv. aan The Jacksons, The supremes, De Havenzangers etc. Het woordje The of De geeft naar mijn idee een te lange lijst dus dat woord laat ik weg.
Op die manier had ik ze vroeger ook in de platenbak, Havenzangers onder H en Jacksons onder J. Waarschijnlijk dat ik daar bovenstaand aan over heb gehouden. wink ;)

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
13-1-2009 13:47
En als je al "the" of "de" wil, zet dat dan achter de naam. Dus "Jacksons, the".
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MoLoToVStandaard Lid
Sinds: 20-3-2009
Laatste: 20-3-2009
20-3-2009 12:35
Numark DDS80

Hieronder mijn ervaringen met het toestel. Ik heb gewoon de tekst genomen die je op vele sites terug kan vinden en die het toestel beschrijven. Ik schrijf er mijn commentaar tussen en zal aanvullingen en op/aanmerkingen plaatsen waar nodig!

Ik ben gaan kijken naar de demonstratie in mijn favoriete winkel (Swing CVBA in Merelbeke). Een afgevaardigde van Numark legde daar uit wat het toestel omvat en toonde heel summier de werking. Doch, ik had reeds heel wat online over het toestel opgezocht en heb toen het toestel dezelfde avond nog aangekocht en meegenomen. Dus, alles wat ik hier verder neerpen dient gelezen te worden met in het achterhoofd dat dit waarschijnlijk de kinderziektes zijn van een toestel dat zich volgens mij nog volop zal bewijzen in de komende maanden! Er staat hieronder telkens door "Numark" en door "Comment" aangegeven welke tekst van wie komt! Op mijn HD bevinden zich momenteel 5000 (legale) mp3's

NUMARK:
De Numark DDS80 is een compleet DJ systeem voor live performance met het meest uitgebreide en snelle gebruikers interface dat momenteel te verkrijgen is.

COMMENT:
Geen idee, want ik heb niet de nodige recources om dat na te gaan. Als je, zoals in de handleiding omschreven staat, een goede "library" laat maken door het bijgeleverde programma (op de stand "full") dan is het toestel snel. Let echter wel op dat je niet meer dan 200 liedjes onder 1 map steekt, anders gaat de snelheid drastisch naar beneden en heb je "stutter"-effecten bij het inladen van een nieuwe song. Gezochte resultaten verschijnen snel op het scherm en het zoeken gaat ook snel, vooral door het meegeleverde keyboard met USB-aansluiting. (het keyboard is echter wel QWERTY ipv AZERTY, wat ik wel moet gewoon worden - Ik had nog niet de kans om uit te testen of een AZERTY ook juist werkt)

NUMARK:
De DDS80 beschikt over alles wat je nodig hebt om een professionele set te draaien zonder een computer in de buurt te hebben.

COMMENT:
Inderdaad, op dat punt zeker een dikke pluim waard!

NUMARK:
Numark's DDS80 is een 19" rack-mount media speler gecreëerd voor een perfecte DJ performance en is ideaal in elke DJ setup. De DDS is ontworpen door gebruik te maken van de feedback van professioneel werkende DJ's en beschikt over alle essentiële functies als; Pitch(-bend), Keylock, Scratch en Loop.

COMMENT:
De functies van de DDS80 zijn zeer gemakkelijk aan te leren en zeer gebruiksvriendelijk. Momenteel heeft elke knop een duidelijke functie. Als je de (beknopte) handleiding doorneemt komen er een paar kleine verborgen functies tevoorschijn, die een DJ toch het leven aangenamer maken. Een uitgebreide handleiding bevind zich op de HD die meegeleverd wordt. De pitchbend werkt zeer precies, de keylock zorgt ervoor dat een beatmatch mogelijk is zonder dat de "smurfen" zingen en de loop is zéér gemakkelijk te gebruiken en in te stellen. Scratching is zeker niet mijn ding, en hier kan ik weinig op oordelen. Voor mij persoonlijk niet nodig, maar waarschijnlijk zullen sommigen dit een zeer leuke aanvulling vinden. Ik gebruik de jogwielen dan wel weer graag voor het fijnstellen van de "beatmatch".

NUMARK:
Geavanceerde schermen zoals track profile geven een nieuwe dynamiek en controle over de prestaties van de hardware.

COMMENT:
Track Profile is één van die gewoonweg te gekke aanvullingen op deze DDS80. Ik was onlangs mijn hoofdtelefoon vergeten, en was toch perfect in staat mooie mixen te maken door deze speciale "view". Het profiel geeft perfect de belangrijkste veranderingen aan in een song en dat helpt enorm. Mooi voordeel van de DDS80!

NUMARK:
Het mooiste is nog dat de DDS uitgerust is met hetzelfde waanzinnige kleuren scherm, supersnelle zoekmachine en dezelfde unieke Crate functie als in Numark's populaire iDJ2 werkstation. Krachtige functies zoals de Crate en Profile View bieden een digitale oplossing voor traditionele DJ methodes. De Crate kan gebruikt worden om je set vooraf en tijdens voor te bereiden en aan te passen. Het Profile View, dat erg op de groeven van een plaat lijkt, maakt visueel en snel cue'en net zo eenvoudig en ook nog beter!

COMMENT:
Wat betreft de Profile view, zie hierboven bij Track Profile. De Crate? Super!!! Dit is inderdaad een prachtige aanvulling die, wat mij betreft, op alle software zou moeten zitten. Je bent op zoek naar een nummer en je ziet ondertussen een liedje dat je ook nog wel zal nodig hebben, gewoon ff in de crate smijten. Dit vervangt het schuin steken van de cd's of platen in het koffertje. Met de crate kan je dan nog allerlei functies gebruiken, zoals shuffle, enz... Mocht je crate niet leeg zijn voor je gig over is, dan wordt die zelfs opgeslagen. Bij het heropstarten krijg je dan de vraag of je de overgebleven rest van de crate opnieuw wil inladen of negeren? Prachtig! Daarmee vul ik nu mijn "wachtuurtjes". Terwijl mensen rustig aan de maaltijd bezig zijn op het feest, zet ik mijn belangrijkste nummers (kan met een hele map gelijk trouwens) in de crate. Bijna hetzelfde als een playlist, doch nog niet helemaal. Je hebt hier veel meer vrijheid.
MoLoToVStandaard Lid
Sinds: 20-3-2009
Laatste: 20-3-2009
20-3-2009 12:36
VERVOLG:

NUMARK:
De DDS80 is tevens voorzien van Numark's DDS Drive media rack dat je media mogelijkheden vergroot met de simpelheid van een USB aansluiting. Sluit de DDS aan op de DDS Drive en je krijgt direct toegang tot de 80GB harde schijf en DVD/CD-ROM drive voor het afspelen van audio. De DDS Drive kan direct op de computer aangesloten worden voor het snel en gemakkelijk aanpassen van de muziek bibliotheek. Zodra alle muziek, playlists en ID Tags optimaal zijn aangepast en je klaar bent voor je optreden laat je de computer thuis en de DDS80 doet al het zware werk.

COMMENT:
De drive is een aanvulling, maar toch ook een beetje een struikelblok. Kijk, ik woon op een appartement. Er zit inderdaad een verwisselbare 80Gb HD in die drive, en een CD-speler, die allerlei formaten aankan, ook mp3-cd's en mp3-dvd's. Stel je voor een DVD vol mp3's, dat is héél wat. Momenteel heb ik deze nog maar enkel gebruikt als er eens iemand vraagt of ik eens een liedje wil spelen van een cd die hij "in de wagen" liggen heeft. En als je dan denkt om daarmee je CD's te rippen en die op de HD te zetten, vergeet het maar, want dan dien je ook nog elke mp3-tag in te vullen met het keyboard. En het copyprocess is trouwens te traag. Dat kan supersnel met de computer, maar niet met de drive. Ik heb lang genoeg lijsten getikt en tags ingevuld, en doe het nu liever automatisch via 't net (mits aanpassingen) dan dat ik alles weer zelf moet ingeven. Ook de HD heeft voor mij bijna geen nut, want ik ga niet elke keer dat ik een update van mijn mp3's doe het hele zootje uit de flightcase halen om het op de computer aan te sluiten. Als Numark nu eerst eens een dockingstation uitbrengt om in de computer te steken of aan te sluiten, waarin je dan de 80GB HD kan inbrengen, dat zou het heel wat vergemakkelijken! Momenteel gebruik ik dus mijn eigen transportable HD en sluit die op de controller aan. Werkt wel perfect! Het is wel zo dat je nu wel de DDS apart kan kopen zoner de HD en DVD-unit, veel betere oplossing!

NUMARK:
Beschik je over een iPod, Memory stick of elke willekeurig Mac of WIndows geformatteerde USB drive dan kan je deze op de DDS80 gebruiken.

COMMENT:
Deze functie werkt nagenoeg perfect. Ik heb een transportable HD van 500Gb, een usb-stick, een ipod en heb het allemaal aangesloten (tegelijkertijd). Alles werkt feilloos. 2 nummers afspelen van de ipod of de HD tegelijkertijd? Géén probleem, feilloos. Binnenkort ga ik een HD aansluiten van 1 Terra om te zien hoe de controller en de software reageren. Volgens Numark geen probleem!

Specificaties:

NUMARK:
Groot full color LCD scherm
COMMENT:
Zeer goed leesbaar en perfect te gebruiken.

NUMARK:
Keylock voor het aanpassen van toonhoogte zonder dat de snelheid veranderd.
COMMENT:
Werkt perfect!

NUMARK:
Naadloos loopen, pitch control, scratch mogelijkheden via jogwheel
COMMENT:
Ook hier geen opmerkingen, dan alleen maar lof.

NUMARK:
Tekst-search, letter-picker scrolling en het on-board creëren van playlists
COMMENT:
Door het keyboard wordt het uiterst gemakkelijk dingen te zoeken en/of zelfs nog aan te passen. Een functie die ik gretig gebruik om "on the fly" mijn tags nog aan te passen met informatie.

NUMARK:
3 USB poorten voor iPods, Memory sticks en harde schijven.
COMMENT:
Infeite 4, 1 op de Drive, 1 op de controller vooraan en 2 op de controller achteraan. Natuurlijk is er hier steeds 1 van in gebruik genomen door het keyboard. De software voorziet wel van een searchmogelijkheid die je kan gebruiken ook als keyboard er niet is. Dit is iets omslachtiger, maar het werkt ook feilloos.

NUMARK:
Simultaan afspelen van muziek vanaf twee apparaten, inclusief twee songs vanaf dezelfde harde schijf.
COMMENT:
en van 1 Ipod ook!!! Normaal ook van 1 CD, alhoewel dit niet aangeraden wordt door Numark.

NUMARK:
Scratch met MP3, WAV en AAC (onbeveiligde) bestanden
COMMENT:
Geen commentaar wegens het niet gebruiken van de functie. Ik speelde er wel wat mee, en het blijkt perfect te werken!

NUMARK:
Pitch control met maximaal instelbaar bereik van +25% tot -100%
COMMENT:
Deze kan op zichzelf voor heel rare effecten zorgen, zoals het stilvallen van de muziek en onmiddellijk weer opstarten, enz...

NUMARK:
Beatkeeper technologie met TAP functie
COMMENT:
Dit is een zeer goede aanvulling. Deze Beetkeaper krijgt een zeer dikke pluim. Je hoeft bijna geen koptelefoon meer mee te nemen, je kan zo goed als beatmatchen op het zicht ipv op het gehoor!!!

Aanvullende opmerkingen:
Een euvel dat ik ondervonden heb is dat het toestel toch wel last blijkt te hebben van de temperatuur! Niet hitte, maar koude! Reeds 3 keer heb ik ondervonden dat de controller niet wilde opstarten vóórdat het toestel op kamertemperatuur was! Rechtstreeks uit de aanhangwagen, en het toestel was dus koud, geen opstarten aan. Je ziet het toestel zijn checkup doen (alle lichten flitsen even), en daar blijft het bij, het schermpje blijft zwart. Enkele keren geprobeerd, niks aan te doen. En dat is toch wel even zweten als je ergens op 250 km van thuis aan het opstellen bent! Momenteel heb ik dus nog steeds voor de zekerheid een andere dubbele cd-speler in de flightcase, en een aantal cd's, voor het geval dat het eens "te" koud zou kunnen zijn.

Een 2e kleine ergernis is het feit dat de software soms gewoon uit zichzelf verspringt naar de library, ook terwijl je net nummers aan het "crate'n" bent of terwijl je aan het browsen bent. Op zich niet zo heel erg, maar toch iets dat gemeld dient te worden.

Volgens mij zullen door het gebruik van dit toestel de kinderziektes snel opgelost geraken, zolang ze bij NUMARK maar feedback krijgen. En die zal ik hun zeker sturen.

Momenteel ben ik toch best tevreden over de aankoop en ik denk wel dat het zo blijft. Dat zal afhangen van hoe Numark dit apparaat zal opvolgen en zal upgraden, aanpassen, of verbeteren (noem het zoals je wil). Ik wist dat ik één van de eerste kopers was en dat er dan nog wel eens één en ander mankementje zijn kop kan opsteken.
DJ-XLStandaard Lid
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
30-3-2009 22:19
Ik heb zelf gewoon een 8GB usb stick, waar ik al mijn nieuwste muziek op zet. Zodra die een beetje vol begint te worden, sluit ik mn laptop aan op de interne hdd van de DDS80 en update ik hem. Werkt veel sneller ook dan even een uurtje van te voren je hele hardeschijf te moeten indexeren! sneaky :V
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ
GerdiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-6-2008
Laatste: 16-2-2010
15-2-2010 03:20
Ik vroeg mij af of je tracks op de harde schijf van de dds80 kan wissen.
Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Thx/Gerdi
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
15-2-2010 09:27
Begin met het lezen van de handleiding. Als er DAARNA nog iets niet duidelijk is kun je dit uiteraard prima hier vragen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)