Forum > PC related Forum

maya44 usb installatieprobleem

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
2-3-2010 14:30
@ Dré: Ik heb de eerste keer dat ik hem installeerde eerst de handleiding doorgenomen en toen nogmaals omdat ik hier gewoon niet veel vanaf weet. Vervolgens heb ik hem geïnstalleerd met de handleiding er ngomaals naast en precies de stappen doorgenomen incl het loskoppelen en aankoppelen als erom gevraagd werd.
Vervolgens toen het niet werkte dacht ik ok dat misschien de ondersteuning nog niet helemaal optimaal was voor Windows 7, dus heb ik de meer nieuwste drivers gedownload voor Windows-XP en het nogmaals (met handleiding ernaast) geprobeerd op een PC met windows XP als OS.
Ook op deze PC had ik één stereo uitgangskanaal op mn geluidskaart. (dit is te zien door oplichtende ledjes op de geluidskaart zelf. Tevens heb ik natuurlijk gedacht dat de ledjes kapot waren er het aangesloten op m'n mixer, maar ook dit zonder resultaat)

Op beide mannieren (dus W-7 en XP) zag ik ook echt maar 1 device in mijn hardware en ook in mijn mixvibes dan natuurlijk.

@ Jeroen: Alle drivers die ik gebruikt heb zijn gedownload van de deze website. Het is ook deze versie van de Maya44 USB.

Mijn oplossingen raakten hier op...
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
2-3-2010 14:38
Ondersteunt de Mixvibes die je hebt sowieso wel Asio?

Voor de duidelijkheid, zonder gebruik van Asio te maken (en dat is een specifieke keuze in je applicatie!) ga je niet meer dan 2 (1x stereo) outputs kunnen gebruiken!

In Mixvibes kies je dus bij ASIO voor je geluidskaart en klik je op SETUP ernaast om de outputs in te stellen!
Light Image
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
2-3-2010 15:42

JeroenVDV schreef:

Ondersteunt de Mixvibes die je hebt sowieso wel Asio?

Voor de duidelijkheid, zonder gebruik van Asio te maken (en dat is een specifieke keuze in je applicatie!) ga je niet meer dan 2 (1x stereo) outputs kunnen gebruiken!

In Mixvibes kies je dus bij ASIO voor je geluidskaart en klik je op SETUP ernaast om de outputs in te stellen!
Dit gaat mij eerlijk gezegt wat boven mn pet sad :(
Ik heb die software bij het kastje gekregen en de link naar die website stond ook gewoon in de handleiding. Dus dan neem ik aan dat dat bij elkaar moet werken.
Ik kan in mixvibes bij de instellingen wel geluidskaarten selecteren, dan zie ik ook gewoon een USB-audio device staan (dat is dan benaming van die Maya). Maar ik kan daarna niet een aantal outputs selecteren ofzoiets. Mijn logica zegt me dat ik daar nog een extra geluidsdevice moet zien. Dus bijvoorbeeld een "Audio device 1" en een "Audio device 2" of bijvoorbeeld "Maya 1" en "Maya 2".
Ik neem aan dat dan mijn eerste stap moet zijn om in mijn OS 2 devices te gaan vinden in m'n hardware.
Als dat niet zo is lijkt mij het niet mogelijk om er in mixvibes wel 2 te vinden.
ASIO heb ik persoonlijk nooit van gehoord. Maar als dit belangrijk is kan ik daar natuurlijk de benodigde info over opzoeken.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-3-2010 16:11
Volgens de handleiding van de Maya-44 USB noemt hij, na installatie van de Asio drivers, zichzelf:

MAYA44 USB Audio ASIO driver

Mooie naam, duidelijk dat het om de MAYA44 USB gaat EN dat het om de aansturing via een ASIO driver gaat ;-)

Als je die niet kunt vinden/selecteren en het programma in kwestie wél ASIO capable is dan is de ASIO driver niet goed geïnstalleerd.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
2-3-2010 16:25
Ik ga straks zodra ik thuis ben eens kijken hoe hij hem noemt.
Bedankt voor de hulp tot zover in ieder geval. Ook al mocht hij nu nog niet gaan werken ben ik er weer een stukje wijzer van geworden. Ik post m'n bevindingen weer dan zo!
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
22-3-2010 12:16
Ik had nog even gekeken en zag in mixvibes eigenlijk niets over ASIO staan.
Wel vreemd, aangezien het programma wordt meegeleverd met het kastje.
Met Virtual DJ schijnt het wel goed te werken.
Inmiddels heb ik de Maya verkocht, maar ter info toch even deze post.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)