Forum > Off-Zone

Onderteken petitie 'laat ons stappen'

(114 reacties. Pagina 3 van 12)
Moderator(s): Dré
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
21-1-2008 20:53

Watt-Xtra schreef:

Misschien even iets offtopic....
laugh :D het understatement van dit topic! Het is allang niet meer ' on topic'. Die petitie gaat over vrije sluitingstijden en niet over drank- en drugsmisbruik onder kinderen wink ;) dat veelal op straat gebeurt en niet in de kroeg of club waar ik het over heb. Als ik zin heb om te stappen, maar vantevoren nog even wil kletsen thuis met wat vrienden, dan vind ik het persoonlijk heel vervelend dat de stad waarin ik woon (Oss, 76.000 inwoners) de kroeg om 3 uur dicht moet. Dat zou best 4 of 5 mogen zijn, dat dat misschien niet iedereens idee bij een ideale stapavond is....prima. maar ik wil dat zelf kunnen bepalen. En dat plezier laat ik me niet afnemen door kinderen die niet om kunnen gaan met drank. Of je de kroeg nu sluit om 5 uur of om 1 uur, er zijn altijd kids die de grens opzoeken. Prima dat daar aandacht voor is....maar laat mij lekker stappen. Ouders moeten maar op hun kids letten....

BTW: wie heeft zich vroeger niet een keer klem gezopen...of iets anders gedaan wat niet mocht....en nu de ' bezorgde burger' uithangen laugh :D Precies de ' betutteling' waar ik jeuk van krijg.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
21-1-2008 21:02

braz schreef:

BTW: wie heeft zich vroeger niet een keer klem gezopen...of iets anders gedaan wat niet mocht....en nu de ' bezorgde burger' uithangen laugh :D Precies de ' betutteling' waar ik jeuk van krijg.
Voordat ik 16 was waagde ik het niet om me klem te zuipen. Pas toen ik 17 was ben ik een keer zo stom geweest zoveel te drinken dat ik niet meer het verschil zag tussen stoep, stoeprand, straat, bed en grond.

Sindsdien kijk ik erg uit met de hoeveelheden alcohol.
Light Image
DjspikyStandaard Lid
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 20-11-2024
21-1-2008 21:12
Ik ben nu 14. Laatst met Bacchus uitroepen (carnaval). Heb ik voor het eerst echt gedronken. Ik wist niet wanneer ik eigenlijk moest stoppen (omdat het de eerste keer was). Op het einde van de avond had ik 5-6 glazen bier op, een halve (liter)fles breezer en een flesje dropshot. Er is verder niks gebeurt ofzo. Maar alles was wel aan het draaien enzo. Niet echt lekker.

Laatst schoolfeest gehad, weer gedronken. Maar ik heb me bewust ingehouden (4 of 5 glazen bier dacht ik). Ik voelde me een stuk beter. Het was ontzettend gezellig.

Mijn mening over dit hele verhaal is dat jongeren onder de 16 best wat mogen drinken. Als het maar niet teveel is (wat helaas wel gebeurt, als ik het goed meegekregen heb is er op dat schoolfeest een meisje van mijn leeftijd met alcoholvergifitging naar het ziekenhuis gebracht shocked 8O).
YoghurtStandaard Lid
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
21-1-2008 21:17

braz schreef:

Watt-Xtra schreef:

Misschien even iets offtopic....
laugh :D het understatement van dit topic! Het is allang niet meer ' on topic'. Die petitie gaat over vrije sluitingstijden en niet over drank- en drugsmisbruik onder kinderen wink ;)

Dat het niet meer ontopic is dat is niet zo erg denk ik. Het is een goed onderwerp waar inhoudelijk over word gediscusieerd. Niets mis mee.

Dus het gaat niet over het alcoholprobleem onder kinderen of jeugd? En minister Rouvoet (je zet het er zelf nog even bij) van 'Jeugd & Gezin' is de boeman? shut up :X

Dat snijdt geen hout of wel?
OllyStandaard Lid
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
21-1-2008 21:38
ik ben ook 14 maar ben nog nooit echt te dronken geweest fzo.

ik hou het ook bij kriek omdat ik simpelweg gewoon bier niet lust ;)
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
21-1-2008 21:48

braz schreef:

laugh :D het understatement van dit topic! Het is allang niet meer ' on topic'. Die petitie gaat over vrije sluitingstijden en niet over drank- en drugsmisbruik onder kinderen
Volgens mij is het keurig ontopic. Want de aanleiding voor die petitie is wel degelijk het drankmisbruik onder jongeren.

Ik zie liever dat hierover gediscussieerd en nagedacht wordt, dan dat klakkeloos een petitie wordt ondertekend. (Al denk ik ook niet dat het vervroegen van sluitingstijden dit probleem oplost. Ik geloof sowieso niet in repressieve maatregelen zonder verandering in de houding van ouders en jongeren zelf t.o.v. drank.)
Dj krissieStandaard Lid
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 11-11-2024
21-1-2008 22:25

Sylvia schreef:

braz schreef:

laugh :D het understatement van dit topic! Het is allang niet meer ' on topic'. Die petitie gaat over vrije sluitingstijden en niet over drank- en drugsmisbruik onder kinderen
Volgens mij is het keurig ontopic. Want de aanleiding voor die petitie is wel degelijk het drankmisbruik onder jongeren.
Ik zie liever dat hierover gediscussieerd en nagedacht wordt, dan dat klakkeloos een petitie wordt ondertekend. (Al denk ik ook niet dat het vervroegen van sluitingstijden dit probleem oplost. Ik geloof sowieso niet in repressieve maatregelen zonder verandering in de houding van ouders en jongeren zelf t.o.v. drank.)
Ik vermoed ook dat het vaak komt door het stoere gedrag van jongeren. Hij drinkt, dus ik ook. Hij heeft er 10 op. Ik doe het ook.

Kristian
Andy S&LStandaard Lid
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
21-1-2008 22:33
En natuurlijk het ''aandacht'' trekken!

''ik heb zaterdag avond zoveel gedronken dat ik ervan moest kotsen''

(Daar kots ik nu van wink ;) )
Twitter mee met @andycobbennl
Verwijderd101213Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 9-11-2003
Laatste: 7-1-2011
21-1-2008 22:51

big bang schreef:

lijkt het mij toch echt wel buiten de bedoeling van dit forum vallen.
Alles wat de horeca aangaat, heeft raakvlakken met ons vakgebied dacht ik zo.

Verder ben ik van mening dat papa en mama maar eens aansprakelijk gesteld moeten gaan worden. Lijkt me toch een deel opvoeding hoe de jeugd omgaat met drank en uitgaan in het algemeen.
...
ReindStandaard Lid
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
22-1-2008 01:55
Ik ben 27 en nog nooit dronken geweest.... hand op mijn hart zwerende op het graf van weet ik veel wie en ik ben er trots op!

Dat pubers van 14 de mogelijkheid hebben om zichzelf een stuk in de kraag te zuipen vind ik te gek voor woorden, oftewel van mij mogen ze de categorie onder de 18 jaar keihard aanpakken. Zowel ouders als horeca als jeugd zelf gewoon bestraffen op misbruik.

Wat iedereen even vergeet is dat voor iedere puber die zichzelf nu naar de kl*te zuipt straks wel weer een Melkert baan gezocht moet gaan worden om de doodsimpele reden dat ze drukker bezig zijn om zichzelf een stuk in de kraag te zuipen 3 dagen per week dan met de studie bezig te zijn. Ik werk zelf in de horeca en maak vaak genoeg mee dat die pubers heel stoer vertellen dat ze in het weekend zichzelf takkelam drinken, en op maandag en dinsdag heb je niets aan zulke mensen en op vrijdag beginnen ze alweer te feesten...

Overigens kom ik altijd in tenten waar je onder de 21 gewoon niet binnen komt en waar men er ook echt op toe ziet dat die regel keihard word gehanteerd. En laat juist in zulke tenten veel minder gedonder zijn met drank... oftewel jeugd + drank is gelazer en dus gewoon heel simpel afstraffen tot op het bot.

Uiteindelijk is er 1 regel die op gaat: van overmatig drank gebruik is nog nooit iemand beter geworden behalve degene die er zijn zakken mee vult en wanneer de drank moet zorgen voor een gezellige avond er iets echt helemaal mis gaat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)