Forum > PC related Forum

Bureaublad op afstand

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-1-2008 15:03

JeroenVDV schreef:

Beveiliging gepraat vind ik allemaal (op het niveau klussen dat hier gemiddeld voorbij komt) maar ge-bla. Met betrouwbaarheid doelde ik echter op de betrouwbaarheid van de verbinding - en da's ellende met computer-to-computer wireless verbindingen.
Ach... Vroeger gingen te toch echt wel eens met een programmeerbare afstandbediening de kroegen langs (en dat was stiekum best wel leuk). En als je dat dan een beetje aanpast aan deze tijd dan wordt het dus een PDA met WiFi...

Ut zal je maar gebeuren. Dus in ieder geval WPA aanzetten (kleine moeite, groot gemak en anders kom ik misschien nog eens langs met m'n PDA ;-)

PS: Ik stream al tijden probleemloos video (mpeg2 streams maar ook wel eens wat groters) over een HTK Linksys wireless accesspoint. Nooit problemen mee.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-1-2008 15:11

Dré schreef:

Ut zal je maar gebeuren. Dus in ieder geval WPA aanzetten (kleine moeite, groot gemak en anders kom ik misschien nog eens langs met m'n PDA ;-)
Uiteraard, echter gezeur dat WPA niet veilig genoeg is..
PS: Ik stream al tijden probleemloos video (mpeg2 streams maar ook wel eens wat groters) over een HTK Linksys wireless accesspoint. Nooit problemen mee.
Doe dat geintje eens met minimaal 500 man + bijbehorende telefoontjes in je huis. wink ;)
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-1-2008 15:47

JeroenVDV schreef:

PS: Ik stream al tijden probleemloos video (mpeg2 streams maar ook wel eens wat groters) over een HTK Linksys wireless accesspoint. Nooit problemen mee.
Doe dat geintje eens met minimaal 500 man + bijbehorende telefoontjes in je huis. wink ;)
Nou... Naast het WiFi netwerk heb ik nog een hoop andere apparaten die draadloos werken (bluetooth, DECT, andere WiFi streaming apparaten etc.).

Doe de test: Leg je mobiel gewoon in gesprek en wel letterlijk op je accesspoint. No problemo dacht ik. En volgens mij kan het niet erger worden dan dat.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-1-2008 18:40

Dré schreef:

Nou... Naast het WiFi netwerk heb ik nog een hoop andere apparaten die draadloos werken (bluetooth, DECT, andere WiFi streaming apparaten etc.).
Mij is verteld dat het met het aantal te maken heeft (een band is op een gegeven moment "vol" - zie ook de problemen in Ahoy tijdens VTT; Zoveel Wireless-verbindingen overal en nergens dat de internet-service van Ahoy amper werkte.
)
Doe de test: Leg je mobiel gewoon in gesprek en wel letterlijk op je accesspoint. No problemo dacht ik. En volgens mij kan het niet erger worden dan dat.
Doe dat eens met 500 telefoons..
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-1-2008 01:59

Dré schreef:

En als je dat dan een beetje aanpast aan deze tijd dan wordt het dus een PDA met WiFi...
Of een telefoon met wifi. (en ook die worden steeds populairder)
Uiteraard omdat bijna niemand zijn netwerk beveiligd heeft.

In een zaal gebruik ik gewoon draadloos DMX. (niks geen Wifi gedoe)
Op die manier kan je je laptop ook overal neerdonderen.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-1-2008 09:37

KVM schreef:

In een zaal gebruik ik gewoon draadloos DMX. (niks geen Wifi gedoe)
Op die manier kan je je laptop ook overal neerdonderen.
Dus voor elk universe heb je een extra wireless-DMX-device nodig.. Doe mij maar een wifi-verbinding met Art-net.
Light Image
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
16-1-2008 11:29

JeroenVDV schreef:

Beveiliging Art-net gepraat vind ik allemaal (op het niveau klussen dat hier gemiddeld voorbij komt) maar ge-bla.
laugh :D laugh :D
(Eerste drive-in waarvoor dat lonend is en rendabel moet ík in ieder geval ook nog tegenkomen.)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-1-2008 13:40

René Eppink schreef:

JeroenVDV schreef:

Beveiliging Art-net gepraat vind ik allemaal (op het niveau klussen dat hier gemiddeld voorbij komt) maar ge-bla.
laugh :D laugh :D
(Eerste drive-in waarvoor dat lonend is en rendabel moet ík in ieder geval ook nog tegenkomen.)
Art-net zelf kost niks, en steeds meer software-sturingen bieden ook Art-net mogelijkheden. Art-net Nodes kosten al helemaal 3x niks tegenwoordig. De eerste betaalbare koppen met Art-net on-board doen op de PLS in Frankfurt dit jaar ook hun intrede.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-1-2008 23:07

JeroenVDV schreef:

Dus voor elk universe heb je een extra wireless-DMX-device nodig..
Man ik krijg 1 universe al niet eens vol, laat staan 2.
Er zijn overigens mensen die in elke "ontvanger" een wireless DMX device plaatsen.
Denk bijvoorbeeld aan een T-4 volledig DMX wireless.

Meerdere universes is voor de meesten toch de "ver van mijn bed show".

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)