Forum > Algemeen Forum

Zwarte metaalschroeven M5

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
12-11-2007 14:15

JeroenVDV schreef:

alleznet schreef:

Ben benieuwd naar het resultaat van dit project wink ;)
Dit is het eindresultaat wink ;) Showpics komen nog.
Is dit nu een bouwpakket of echt compleet eigen ontwerp (laatste lijkt me eigenlijk vrij onwaarschijnlijk ashamed :$ ).
Dit is een compleet eigen ontwerp.
Ik doelde inderdaad op een eindresultaat in de zin van; werkend, met laser en al sneaky :V . Maar dat doe je erg goed dan zo'n compleet eigen ontwerp. Heb je ook rekening gehouden met alle veiligheids-eisen en risco's die je loop met zo'n behoorlij krachtige laser (1300mW)? Lijkt me dat je ook wel een (aantal) laser waarschuwing stickertjes erop mag zetten en ook de sterkte van de laser zelf.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-11-2007 14:17

alleznet schreef:

Maar dat doe je erg goed dan zo'n compleet eigen ontwerp. Heb je ook rekening gehouden met alle veiligheids-eisen en risco's die je loop met zo'n behoorlij krachtige laser (1300mW)?
Het apparaat voldoet niet aan alle richtlijnen die er wereldwijd zijn. Ik heb echter wel de belangrijkste en in mijn ogen (en ook die van een aantal professionals) nuttige richtlijnen toegepast. Onder andere een remote interlock (op afstand direct kunnen uitschakelen van de PSU van de laser), sleutelschakelaar en de nodige indicatie-LED's aan de achterkant. Sleutelschakelaar voor aan/uit schakelen van de totale unit.

Veiligheidsstickers staan in bestelling.
Light Image
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
12-11-2007 17:41
Ok, dan wens ik je er veel succes mee! Foto's / filmpjes zie ik wel een keer razz :p .
Bier, Billen, Borsten en Beats!
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
14-11-2007 08:57
Heb eigenlijk nog een 2-tal vragen:
- waar kun je zo'n laser unit bestellen, lijkt me leuk om daar wat meer van te weten happy :) ?
- kun je m'n mail even beantwoorden mbt de speakons ashamed :$ ?
Bier, Billen, Borsten en Beats!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-11-2007 09:35

alleznet schreef:

- waar kun je zo'n laser unit bestellen, lijkt me leuk om daar wat meer van te weten happy :) ?
Er zijn Nederlandse bedrijven die "losse" onderdelen leveren. (laser/scansetjes etc.)

Martin.
kvm entertainment
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
20-11-2007 21:21
Waar heb je die achterplaat laten maken? En dan in het bijzonder de 'labels' bij de connectors?

Zelfde bedrijf als waar Cyber alles laat maken?

Verder vind ik de behuizing niet erg pro overkomen (op de lettertjes na ashamed :$ )... en dan doel ik op die berg schroeven (hier ben je al mee bezig, vandaar deze topic happy :) ze worden minder zichtbaar) en glimmende randjes.

Mooier zou zijn om een plaat te zetten, zodat je mooie ronde kanten krijgt.

Verder ziet het er van binnen netjes uit hoor!
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
20-11-2007 21:25
Vanwaar trouwens de keuze voor groen en niet voor RGB? Lijkt mij dat je daar 'breder' mee kunt werken.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-11-2007 21:28

Jurrie schreef:

Vanwaar trouwens de keuze voor groen en niet voor RGB? Lijkt mij dat je daar 'breder' mee kunt werken.
- Voor de prijs van 1 RGB laser met een vergelijkbare capaciteit (grootte van ruimte waar show plaatsvindt) kan ik 3 complete 1 watt groen projectoren bouwen. Er is vraag genoeg naar groen. Full-colour bronnen, scannerkoppen of complete systemen kan ik inhuren op kruipafstand, evenals extra groene systemen.
- Ik vind groen de enige echte laserkleur, heb nog geen live RGB-show gezien die ik indrukwekkend en mooi vond.
Light Image
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-11-2007 21:29

Jurrie schreef:

Waar heb je die achterplaat laten maken? En dan in het bijzonder de 'labels' bij de connectors?

Zelfde bedrijf als waar Cyber alles laat maken?
Yep, Schaeffer AG in Duitsland.
Verder vind ik de behuizing niet erg pro overkomen (op de lettertjes na ashamed :$ )... en dan doel ik op die berg schroeven (hier ben je al mee bezig, vandaar deze topic happy :) ze worden minder zichtbaar) en glimmende randjes.
Vind 't persoonlijk wel meevallen, maar zwarte schroefjes zijn wel een "afmakertje" inderdaad.
Mooier zou zijn om een plaat te zetten, zodat je mooie ronde kanten krijgt.
Dan zit ik gelijk bij een behuizingen-fabrikant in plaats van bij een geautomatiseerd frontpanel-bestel-bedrijf. Inmiddels door m'n werk wel genoeg ervaring met het geld wat je daaraan kwijt bent shut up :X .
Light Image
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
21-11-2007 10:00
Het is misschien makkelijk gezegd over die behuizing (heb zelf wel de nodige machines en materialen binnen handbereik). Misschien wat kort door de bocht happy :) .

Begrijp me niet verkeerd, apparaat ziet er netjes uit!

Heb je wat meer info over de inhoud? gebruikte componenten e.d.? Ben zelf ook al een tijdje aan het twijfelen om een dergelijk systeem te bouwen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)