Forum > Geluid

Dap Palladium Vintage 1200 blijft in "protect"

(20 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
19-7-2007 19:10

schuuring schreef:

Het spijt me werkelijk maar driehonderd euro voor een setje nieuwe torren vindt ik nogal veel, ze zijn niet van goud. razz :p Ik denk dat je bij Dre iets goedkoper uit was geweest. Mischien was zelf solderen inclusief een nieuw soldeerstation en goede multimeter dat zelfs nog wel. laugh :D
Oke, dan moet je er wel een beetje verstand van hebben.
Ik kan me dat moeilijk voorstellen, of de versterker moet dan geheel uitgefikt zijn, want voor dat geld heb je een nieuwe versterker. Meeste reparatie bedrijven gaan vaak niet boven de helft van de nieuwprijs bij reparatie kosten.

In het verleden repareerde ik ook versterkers, maar naast eindtorren zijn ook meestal de drivers die een opdonder gehad hebben en zelfs de eerste stuurtransistoren of opamp. Onlangs heb ik een T.amp 2400 nog onder handen gehad die van binnen hetzelfde uitziet als mijn Palladium 1600 versterker en de printen zijn goed en vrij eenvoudig te herstellen.

Gezien het feit dat alle LEDjes blijven branden lijkt het er veel op dat er DC op de uitgang staat (die wel afgeschakeld is door een relais) en dat het op een normale reparatie uitdraait.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)