Forum > Newbie Forum

CD-spelers of Draaitafels?

(51 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 13459
27-12-2006 21:29
Wellicht wat meer lezen en wat minder schrijven. Staat een mooi topic in dit forum over de Numark iCDX (die overweg kan met USB sticks en USB drives).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
27-12-2006 21:35
Inderdaad bij de MK3 hebben ze het MMC formaat losgelaten en zijn overgestapt op sd.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
27-12-2006 21:37

Tim versteeg schreef:

De echte groten zullen natuurlijk wel gevraagt worden, maar de kleinere jongens (zoals ik) zullen snel vervangen worden door een gratis vriendje met een mooi computerprogramma ben ik bang.
Het enige goede alternatief voor ons is i.m.o BPM studio met de aparte controler.
Bovendien moet ik er ook niet aan denken om afhankelijk te zijn van 1 apparaat
Met BPM als enige alternatief noemen wek je toch de schijn (vind ik) dat het je hier meer gaat om de gear dan de wijze van draaien.

Die vervanging door een gratis jongen (oei oei wat verdien ik er zelf ook veel mee, NOT) ben ik niet bang voor. Reden: kwaliteit. Ik doe dit niet voor het eerst en voor zo'n jongen op hetzelfde niveau zit mag ie er eerst 2 jaar lang stug 20 per week oefenen in pompen. Waarschijnlijk is ie daar niet toe bereid en valt ie vanzelf wel af. Doet ie dat wel, hartstikke leuk voor zo'n jongen, als ie z'n muziek dan ook nog legaal aanschaft en de stijlen samengaan kan ik wellicht een keer samenwerken met hem.

Bovenstaande komt wellicht wat arrogant over, zo is het niet bedoeld, ik probeer hier enkel mijn punt te maken dat een goede DJ niet bang zou moeten zijn voor concurrentie van jochies met een laptop (of elk ander medium) vol gedownloade muziek. Ik zit nog altijd in een steile leercurve op draaigebied en ben me daar zeer zeker ook bewust van.

Downloaden is ook nu al een concurrent, ik zie niet in waarom dat met een PC ipv een CD speler veel erger wordt dan nu. Mijn klanten zijn in elk geval blij dat ze met mij geen risico lopen bij een eventuele controle.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
27-12-2006 21:51
1 x bewerkt. Laatst door Tim versteeg op 27-12-2006 21:59

DannyK78 schreef:

Met BPM als enige alternatief noemen wek je toch de schijn (vind ik) dat het je hier meer gaat om de gear dan de wijze van draaien.
Dat was niet mijn bedoeling. Ik ben gewoon niet zo gek op computers. Heb liever een echt apparaat, waar ik direct op de knopjes kan drukken i.p.v een muis en een beeldscherm. een computer gebruik ik wel voor andere dingen.

DannyK78 schreef:

Die vervanging door een gratis jongen (oei oei wat verdien ik er zelf ook veel mee, NOT) ben ik niet bang voor. Reden: kwaliteit.
Ben ik gedeeltelijk met je eens. Veelal kunnen ze de apparatuur waarover wij beschikken ook niet zomaar gebruiken. (huren>kost geld> ku je net zo goed een drive-in vragen)
Toch denk ik dat de kleinste klussen, Simpele verjaardagsfeestjes e.d, op die manier aan mij voorbij zullen gaan. Waarom? omdat het soms gewoon niet een knalfeest hoef te zijn, en je voor die feestjes je broertje/buurjochie/whatever wel even achter een computer kunt stoppen voor 15 euro.
Van die feesten die ik met mijn spul dan wel een stuk beter doe uiteraart (Ik durf ook wel op mijn borst te kloppen razz :p )

Maar dat recht mag ik niemand ontnemen idd. Ik kan het wel jammer vinden, maar het word toch niet anders.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
27-12-2006 21:57
Er zijn behalve BPM nog zat andere opties om hardwarematig af te wijken van de muis en het toetsenbord. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Serato en Final Scratch, dan komt de muziek gewoon uit de PC, maar voor je gevoel nog steeds uit de CDJ of TT.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
27-12-2006 22:00
Ja dat snap ik ook wel. Maar het gemiddelde broertje/buurjochie heeft zeer waarschijnlijk niet zo'n ding.
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
27-12-2006 22:05

Tim versteeg schreef:

Toch denk ik dat de kleinste klussen, Simpele verjaardagsfeestjes e.d, op die manier aan mij voorbij zullen gaan. Waarom? omdat het soms gewoon niet een knalfeest hoef te zijn, en je voor die feestjes je broertje/buurjochie/whatever wel even achter een computer kunt stoppen voor 15 euro.
Van die feesten die ik met mijn spul dan wel een stuk beter doe uiteraart (Ik durf ook wel op mijn borst te kloppen razz :p )
Lekker door het broertje laten doen, is voor opa en oma ook een stuk leuker om hun kleinzoon achter de knoppen te zien staan, ook al gaat het steeds mis. Dan kun je nog zo goed zijn, op dat soort feestjes is kwaliteit nou eenmaal niet de doorslaggevende factor. Richt je op feestjes uit je eigen vriendengroep, doe die gratis en zorg dat je aan deze optredens vervolgoptredens overhoudt.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
27-12-2006 22:10

DannyK78 schreef:

Lekker door het broertje laten doen, is voor opa en oma ook een stuk leuker om hun kleinzoon achter de knoppen te zien staan, ook al gaat het steeds mis. Dan kun je nog zo goed zijn, op dat soort feestjes is kwaliteit nou eenmaal niet de doorslaggevende factor. Richt je op feestjes uit je eigen vriendengroep, doe die gratis en zorg dat je aan deze optredens vervolgoptredens overhoudt.
Je begrijpt wat ik bedoel happy :) . Gelukkig ben ik bij lange na niet meer afhankelijk van die feestjes..
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-12-2006 23:45

Tim versteeg schreef:

een dj iemand is die de hele avond naar een monitor zit te staren met een of ander vaag programma
Denk je dat iemand dat ook maar 1 moer kan schelen? Ik hoor het dj's altijd zeggen maar het gemiddelde uitgaans publiek hecht daar een stuk minder waarde aan. En zulke mensen willen 1 ding, een leuke avond en leuke muziek en of dat nu van vinyl, cd of flash media afkomstig is zal echt iedereen een rotzorg zijn denk ik.

Overigens trek ik meer aandacht met de FS setup dan met een platentas als ik ergens sta te draaien dus je word er ook niet ineens oninteressant door als je wel mee gaat met je tijd ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
28-12-2006 00:52

Reind schreef:

Jullie Belgen zijn ook wat tragen dan Nederlanders.... want ik denk dat de cd speler hier al het pimaire afspeel apparaat is. Hier is het meerendeel van de dj's al op de legendarische uitvinding CD-R overgestapt.
Hopen dat we hier in het belgsche maar eens beginnen updaten. Want als ik met mijn verse CD-Retjes (Jaja ik heb mijn weg naar beatport, traxsource & etc... ook gevonden wink ;))hier in een gemiddeld danscafe/clubje kom kan ik die in een verotte denon uit het jaar nul proppen. een rodec (opzich niks mis mee) en 2 sl's erbij en je hebt zo ongeveer wel de standaard set. die zie ik hier toch overal rond mij. Nou zo'n denon mixt prima daar niet van, maar ik heb toch het gevoel dat je dan toch niet het uiterste uit de mogelijkheden van cd haalt. Ik kom ook vaak genoeg andere goedkopere spelertjes tegen ala numark en jb met vaak zelfs geen instant start. wordt je ook niet bepaald vrolijk van. MAAR iedere keer weer staan er sl's en daar draai je zo op weg. dus voor die ouwe rotten staat er altijd wel prima spul, maar met cd's is het hier toch nog vaak roeien met de riemen die je hebt.

Dat we eens snel leren van onze noorderburen en updates doorvoeren wink ;)
...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)