Forum > Algemeen Forum

Flightcase voor JBL JRX-125

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-11-2006 15:31

vanniekerk schreef:

Ik weet niet hoe goed jij kunt naaien (LEES: naaimachine) maar anders kun je misschien een beroep doen op je moeder of tante of misschien zelf oma?
samen met mijn moedertje heb ik bijvoorbeeld een erg net afrokdoekje gemaakt compleet met klitteband e.d.
Een afrokdoekje is heel wat anders dan een gewatteerde, of een bisonyl hoes. Persoonlijk zou ik daar maar niet de "huis tuin en keuken" naaimachine aanzetten.
Dat wil overigens ook niet.

Het zelf maken van een dergelijke hoes stelt niet veel voor, mits je de juiste machine hebt. Bisonyl is ook in zwart te koop.

Martin.
kvm entertainment
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
15-11-2006 09:52
Mee eens,
Ik begrijp dat een "huis tuin en keuken naaimachine" niet al te dikke stof aankan e.d.
De oplossing die ik noemde was de budget oplossing die, daar kun je niet omheen, allicht meer bescherming biedt dan je speakers "kaal" vervoeren.

Wanneer je echter vaak op pad gaat met je setje en er geld voor beschikbaar is, zou ik ook goede degelijke hoezen laten maken (misschien wel flightcases).
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-11-2006 15:23

vanniekerk schreef:

Mee eens,
Ik begrijp dat een "huis tuin en keuken naaimachine" niet al te dikke stof aankan e.d.
De oplossing die ik noemde was de budget oplossing die, daar kun je niet omheen, allicht meer bescherming biedt dan je speakers "kaal" vervoeren.
Nou, je had het over twee lagen katoen (o.i.d.) met watterig spul. Dat "watterige spul" (vliesstof) moet je ook vastnaaien anders gaat het kruipen. Zelfs dat lukt vrijwel niet met een "normale" machine, het is gewoon te dik.

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
15-11-2006 17:16
dubbellaags spijkerstof is al niet met een standaard naaimachine te doen, mijn hoezen zijn gemaakt door iemand met een industriele naaimachine.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)