Forum > Newbie Forum

Kan ik hiermee beginnen?

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SkyTechnicianAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2006
Laatste: 14-9-2007
Berichten: 39
9-9-2006 08:46
ik heb nu ongeveer 200 nummers die ik ga gebruiken om te draaien.. maar als ik die allemaal koop voor 99ct per stuk dan ben ik zo 200 euro kwijt aan wat nummers
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
9-9-2006 08:54
Zelf weten, maar straks heb je al gouw 1000 nummers, en dan ben je nog veel verder van huis als je die allemaal ineens aan wilt schaffen.Ik zou op zijn minst dan toch besluiten om vanaf dit moment gewoon met legale muziek te draaien (originele cd's of legela downloads) zodat je straks niet in een keer een hoop geld en zoekwerk kwijt bent. Het aantal legale titels dat ik heb loopt inmiddels in de duizenden, en dan nog heb ik wel eens dat ik een nummer niet heb. DJ'ing IS duur, maar zeker als je voor publiek draait en geld vraagt om te komen draaien vind ik dat je op zijn minst het fatsoen moet kunnen opbrengen om te betalen voor de muziek waar jij geld mee verdient. (Zonder die muziekanten zou jij immers helemaal niet kunnen verdienen!).
P.S. ik wil je wel een beetje helpen. Een dezer dagen gooi ik een pakket CD's in de verkoop. Niet allemaal het nieuweste van het nieuwste, maar dan heb je toch een leuke start. Als je wilt stel ik je in de gelegenheid het pakket te kopen voordat het hier op het forum terecht komt.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SkyTechnicianAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2006
Laatste: 14-9-2007
Berichten: 39
9-9-2006 08:56
[edited]
maar komen er dan ook mensen controleren of je wel legaal draait?
en waar haal ik mijn muziek dan goedkoop vandaan?
én is het dan niet slimmer om met de pc te draaien?

*ik ben pas 14 dus ik ga niet op Professioneel niveau draaien (jullie hebben natuurlijk allemaal een speciaal bestelwagentje met Dit&Dat Licht en Geluid razz :p)mijn moeder was vroeger ook DJ laugh :D en die draaide waar ze woonde iedere week in zo'n jongerencentrum, zij zegt dat ik (nog) geen muziek hoef te kopen omdat ik alleen voor hele kleine feestjes wil draaien

maarja, weer eventjes ONTOPIC happy :)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
9-9-2006 09:35
Controlle: Nog niet meegemaakt, ben dr nu ook niet meer bang voor (als ze om die paar cd-tjes gaan miepen tegenover de rest.. shut up :X)
Nu nog niet legaal: Kortzichtige stupiditeit imo, waarom heb ik al uitgelegd.
Pas 14: Geen excuses, stelen mag niet op je 14e, evengoed als het niet op je 34e alsel je 84e niet mag, het zal hooguit lichter bestraft worden.
Niet professioneel: zal best, maar je vraagt er wel geld voor. Vind je het zelf niet van dr zotte om geld te verdienen met muziek waarvoor je niet betaald hebt??

Je moeder: In je moeders tijd was er nog geen internet, p2p netwerken etc laugh :D.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben zelf met (deels) illegale muziek begonnen, en het is een van de dingen waar ik toch flink spijt van heb gekregen. Inmiddels wil ik niet weten hoeveel pleuro's ik wel niet naar de platenmaatschapijen heb gesleept.

Een basisset aan muziek kun je het beste tweedehands aankopen. Daarnaast vind je in de aanbiedingen bakken bij de free record shop soms toch hele leuke dingen. Hitzone's kosten als ze net uit zijn bij de mediamarkt maar een tientje per stuk (later 14 euro ofzo).

Draaien met een PC systeem heeft zeker de toekomst, alleen is dat op dit moment zeker niet goedkoper (als je er goed programma's, geluidskaart en een controller bij wilt). Verder moet je een systeem goed genoeg kunnen onderhouden om het zaakje stabiel te laten zijn, je wilt immers niet dat het vastloopt midden op een feest wink ;).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SkyTechnicianAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2006
Laatste: 14-9-2007
Berichten: 39
9-9-2006 09:58
Mijn vader heeft laatst wat dorito's voor mijn computer gekocht laugh :D werkgeheugen/fysiek geheugen is nu maximaal uitgebreid dus erg snel happy :)

dus die computer is snel genoeg
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
9-9-2006 10:04
Het gaat niet alleen om snelheid. Als ik bij het draaien moest vertrouwen op één computer dan zou dat sowieso een computer moeten zijn die absoluut virus vrij is en presé geen software meer dan dat ik voor het draaien nodig heb er op heeft staan. Gebruik de zoekfunctie eens, er is al meer over geschreven. Bovendien zijn de meeste computers niet echt geschikt om mee te slepen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SkyTechnicianAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2006
Laatste: 14-9-2007
Berichten: 39
9-9-2006 10:35
Ik denk dat ik dan eerst Actieve-Speaker Set ga kopen,
dan kan ik daarmee nog alle kanten op:

-Computer > geluidskaart > Mix Programma
-Cd Deck > Mixer
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
9-9-2006 10:44
Lijkt me een goed plan, speakers heb je sowieso nodig. Als je verder echt niet weet of je er mee door wilt gaan is het denk ik het beste om met 2 huis tuin en keuken cd-spelers en een 2e hands mengpaneeltje te beginnen. Verre van ideaal, maar toch kun je er prima een feestje mee bouwen. Echt mixen zul je er niet op kunnen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SkyTechnicianAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 7-9-2006
Laatste: 14-9-2007
Berichten: 39
9-9-2006 10:54
heeee eindelijk positief laugh :D razz :p

ik denk dat ik nu wel genoeg weet, ik ga ook langs een paar kenissen ga die mij nog wat dingen kunnen bijleren en dan starten happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-9-2006 01:58
Nou je mixprogramma nog legaal aanschaffen...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)