Forum > Licht

Lichttafel

(49 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
21-12-2005 21:30
Ik vind dat de light desk pro duur is voor wat je er mee kan, ik denk dat er betere alternatieven verkrijgbaar zijn.
exit night into LIGHT
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
4-1-2006 13:39

stekelvarke schreef:

Ik vind dat de light desk pro duur is voor wat je er mee kan, ik denk dat er betere alternatieven verkrijgbaar zijn.
zoals ?

ik ben op zoek naar een sturing (tafel / pc)
die het volgende kan:

- ik wil voor pan en tilt macro-bewegingen kunnen gebruiken (cirkels, sinus-bewegingen, ...)
- verder moet ik groepen kunnen maken die appart te bedienen zijn bv. een scanwall vooraan moet appart kunnen werken ten opzichte van de movingheads in de zaal.
- als het met de pc is, wil ik ook een interface dat ik niet enkel een muis hoeft te gebruiken (om bijvoorbeeld snel alle kleuren te veranderen, marco amplitude en snelheid te veranderen, ...)
- minimuim van 512 DMX kanalen!
- prijs, ik dacht rond de 1000 Euro (Martin Lightjockey zal dus niet gaan)

iemand sugesties ?
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
4-1-2006 20:54
De alternatieven, voor 500 euro heb je daslight en daar kan je al meer mee.

Een interface heb je steeds nodig met een pc, niet enkel om je muis niet hoeven te gebruiken.
Jij bedoeld dus een DMX-in interface als ik het goed heb? Dus zodat je een licht tafel aan je PC kan hangen om zo makkelijker kunnen in te grijpen. Ook kan je nu bij bepaalde software USB fader panelen gebruiken, behringer heeft er zo 1 een ook ELC heeft een USB faderpaneel. Ook bedienen met je toetsenbord is een optie, sommige sowtware kan ook overweg met MIDI, ook een touch screen kan het je makkelijk maken, je kan dus heel ver gaan, je hebt gewoon geld nodig.

Dan de software, de meeste kan je downloaden om eens uit te proberen.
Zo heb je bv. daslight, dit is de de goedkoopste geloof ik, hierbij heb je een heel beperkete effect-generator (macro is een heel fout woord, dit betekend totaal iets anders) voor de rest kan je het dinge volledig naar je zin proggen, ook kan je groepen maken enz.
Ook heb je sunlight en sweetlight, dit zijn 2 dingen die ik eens heb uit geprobeert maar niet gebruik en ook niet de echte details over ken, maar sunlight is erg simpel te gebruikenn, gewoon je fixtures invoegen en je hebt al een hele reeks voorgeprogde dingen. Maar je kan hier ook verder in gaan, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ook heb je de Chamsys software(deze is zeeeer veel belovend), deze werkt ook met enttec dongles(wel over ethernet) maar dit kan net bovenje budget zitten.

De 512 kanalen is meestal standaard(ook willen 256 kanalen ook nog wel eens voorkomen) Als je meer als 512 kanalen wilt zal je nog een extra interface nodig hebben.

Het budget, die 1000 euro is dit inclusief of exclusief de PC, exterene tafels,...
exit night into LIGHT
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
4-1-2006 23:03

stekelvarke schreef:

Het budget, die 1000 euro is dit inclusief of exclusief de PC, exterene tafels,...
exclusief PC/laptop
liefst incl extern paneel

dus USB/Ethernet ==> DMX + Sofware
en extern schuiverpaneel
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
4-1-2006 23:25
Voor een richtprijs van 250 euro heb je dit
Dan blijft er nog 750 euro over voor en software pakket + een DMX-in interface.
hier vallen dan al een aantal dingen van de boot, bv sunlite de goedkoopste vertie met DMX-in kost 1815 euro.
De behringer USB faderdeskheeft ook een richtprijs van 250 euro en hiervan ben ik zeker dat hij met sunlite werkt, de goedkoopste vertie van sunlite met 512 kanalen kost 599. voor meer info(+ gratis download) over sunlite https://www.nicolaudie.com

De Sweetlight box(ook met DMX in) heb je voor 675 euro, dus hier kan ook een 24 kanaalstafeltje bij.

De DMX in kan je op termijn ook nog uitbreiden, zo kan je dan bv een 48 kanaals tafel kopen, of door midel van een merger 2 tafels aan elkaar koppelen.
exit night into LIGHT
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
5-1-2006 00:44

stekelvarke schreef:

Voor een richtprijs van 250 euro heb je dit
Dan blijft er nog 750 euro over voor en software pakket + een DMX-in interface.
hier vallen dan al een aantal dingen van de boot, bv sunlite de goedkoopste vertie met DMX-in kost 1815 euro.
De behringer USB faderdeskheeft ook een richtprijs van 250 euro en hiervan ben ik zeker dat hij met sunlite werkt, de goedkoopste vertie van sunlite met 512 kanalen kost 599. voor meer info(+ gratis download) over sunlite https://www.nicolaudie.com

De Sweetlight box(ook met DMX in) heb je voor 675 euro, dus hier kan ook een 24 kanaalstafeltje bij.

De DMX in kan je op termijn ook nog uitbreiden, zo kan je dan bv een 48 kanaals tafel kopen, of door midel van een merger 2 tafels aan elkaar koppelen.
zo'n scene setter hebben we al
dus dat valt best mee

sunlite en sweetlight hebben dus zowel dmx out als in ?
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
5-1-2006 11:00
De sweetlight box heeft dit standaart, bij sunlite moet je er een apparte DMX-in interface bijkopen.
exit night into LIGHT
Peter VanhoveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 12-4-2022
Berichten: 24
5-1-2006 11:36

stekelvarke schreef:

Ook heb je de Chamsys software(deze is zeeeer veel belovend), deze werkt ook met enttec dongles(wel over ethernet) maar dit kan net bovenje budget zitten.
Dit klopt niet helemaal, de volledig gratis Chamsys software werkt zowel met de Enttec open usb interface en de Pro USB interface, beiden via USB.
Het werkt ook met alle Enttec Ethernet convertors zoals de DMX Ethergate MKII en de Datagate.
Het werkt ook natuurlijk met de eigen Chamsys ethernet interface.

Voor hobby (thuis pielen) doeleinden kan je de Open Usb interface gebruiken, deze kost nog geen 70 euro.
Voor ongeveer het dubbel heb je de Pro Usb interface welke wij steeds aanraden voor professioneel gebruik (drive-inns, cafe's, disco's).
Er kan slechts één interface gebruikt worden op de Chamsys soft, dus 512 kanalen, dit is een beperking in de software.
Wil je meer kanalen, dan moet je een Ethernet interface gebruiken. Momenteel tot 6 universes = 6x512 kanalen.
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
7-1-2006 13:44

Peter Vanhove schreef:

stekelvarke schreef:

Ook heb je de Chamsys software(deze is zeeeer veel belovend), deze werkt ook met enttec dongles(wel over ethernet) maar dit kan net bovenje budget zitten.
Dit klopt niet helemaal, de volledig gratis Chamsys software werkt zowel met de Enttec open usb interface en de Pro USB interface, beiden via USB.
Het werkt ook met alle Enttec Ethernet convertors zoals de DMX Ethergate MKII en de Datagate.
Het werkt ook natuurlijk met de eigen Chamsys ethernet interface.

Voor hobby (thuis pielen) doeleinden kan je de Open Usb interface gebruiken, deze kost nog geen 70 euro.
Voor ongeveer het dubbel heb je de Pro Usb interface welke wij steeds aanraden voor professioneel gebruik (drive-inns, cafe's, disco's).
Er kan slechts één interface gebruikt worden op de Chamsys soft, dus 512 kanalen, dit is een beperking in de software.
Wil je meer kanalen, dan moet je een Ethernet interface gebruiken. Momenteel tot 6 universes = 6x512 kanalen.
ben druk bezig met de software te testen
daslight is heel gebruiksvriendelijk, heb juist de matrix controller gevonden en de voorgeprogrammerde bewegingen ... ze zijn zeker niet mis !

chamsys versta ik niet zo goed ... ik kan ook niet "zien" wat ik doe
ik ga binnenkort eens een demo'tje bekijken (thx to AVL!)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-1-2006 17:54

stekelvarke schreef:

De sweetlight box heeft dit standaart, bij sunlite moet je er een apparte DMX-in interface bijkopen.
Nee, je moet nog heel even wachten.
Sunlite heeft een nieuwe interface waar zowel DMX-out als DMX-in opzit.
Vandaar ook dat Martin met een nieuwe interface komt en ik neem aan dat de Daslight ook op zeer korte termijn hiermee gaat werken.

Let bij Sunlite en Daslight wel op welk pakket je aanschaft.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)