Heb jij "plankenkoorts"?
(37 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 26-10-2005 10:31 |
Er is hier in denk ik wel een duidelijk verschil tussen een drive-in show en los ingehuurd worden als dj. Bij mij werkt het opzetten van een drive-in show best rustgevend (ook al gaan er dingen mis). Dan ga je al een beetje warmdraaien en even later komt het publiek langzaam binnen. Op die manier kun je rustig wennen aan het publiek dat beetje bij beetje groter wordt. Als je ingehuurd wordt heb je dit niet, je wordt als het ware meteen in het diepe gegooid. Wat misschien helpt is dan voordat je draaien moet de zaal in gaan om de sfeer te proeven. Je bent immers in feite zenuwachtig voor het publiek. Als jij van te voren het feest met ze mee viert zullen de spanningen vast minder worden. Ook ligt het er aan hoe je zelf bent, als jij jezelf helemaal opfokt doe je het toch echt allemaal zelf. De tip van een lekker muziekje luisteren is daarom ook best een goeie, je zet even je gedachten ergens anders naar. | |
Darth Crossfader | |
PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-4-2004 Laatste: 30-11-2014 Berichten: 1105 | 26-10-2005 10:34 |
geen plankenkoorts hier zoiezo krijg je mij niet snel zenuwachtig ergens voor en presenteer al zo'n 4 jaar bij de radio (ook buiten/evenementen enzo) dus met praten door microfoon totaal geen moeite | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 26-10-2005 10:58 |
Vroeger was ik wel vaak zenuwachtig. Nu ik minimaal 1x per week draai heb ik daar echt geen last meer van. Ik ga juist dingen proberen die ik thuis nooit zou doen, of waar ik thuis nooit op zou komen... | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
DjdimiStandaard Lid Uit: België Sinds: 25-1-2004 Laatste: 22-4-2014 Berichten: 209 | 26-10-2005 14:09 |
roberto schreef: Vroeger was ik wel vaak zenuwachtig. Nu ik minimaal 1x per week draai heb ik daar echt geen last meer van. Ik ga juist dingen proberen die ik thuis nooit zou doen, of waar ik thuis nooit op zou komen... | |
Max-dj-psychoEx Lid Uit: Nederland Sinds: 1-3-2005 Laatste: 16-2-2008 Berichten: 94 | 26-10-2005 14:16 |
Ik ben altijd zenuwachtig als ik moet draaien voor mensen die ouder zijn dan ik. En dat gebeurt nogal vaak omdat ik zelf maar 14 ben, want hun denken dan dat kleine jochie kan er niks van en zijn ook niet bang omdat te zeggen. En ik denk ook altijd wat als ik nou per ongeluk de kabel er uit trek of per ongeluk op play druk enz.. Maar tot nu toe is het nog nooit echt helemaal mis gegaan. | |
It's all about house music, and it always will be | |
RobertoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2003 Laatste: 20-4-2011 Berichten: 976 | 26-10-2005 14:19 |
djdimi schreef: roberto schreef: Vroeger was ik wel vaak zenuwachtig. Nu ik minimaal 1x per week draai heb ik daar echt geen last meer van. Ik ga juist dingen proberen die ik thuis nooit zou doen, of waar ik thuis nooit op zou komen... | |
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes! | |
DjdimiStandaard Lid Uit: België Sinds: 25-1-2004 Laatste: 22-4-2014 Berichten: 209 | 26-10-2005 14:19 |
max-dj-psycho schreef: Ik ben altijd zenuwachtig als ik moet draaien voor mensen die ouder zijn dan ik. En dat gebeurt nogal vaak omdat ik zelf maar 14 ben, want hun denken dan dat kleine jochie kan er niks van en zijn ook niet bang omdat te zeggen. En ik denk ook altijd wat als ik nou per ongeluk de kabel er uit trek of per ongeluk op play druk enz.. Maar tot nu toe is het nog nooit echt helemaal mis gegaan. | |
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 26-10-2005 15:24 |
Een beetje gezonde zenuwen voor een optreden heeft bijna elke artiest, ook hele bekende dj's en zangers. Niks mis mee dus, misschien zelfs wel noodzakelijk om scherp te blijven en niet op de automatische piloot te staan draaien. Ik draai vaak op "standaard" feestjes als bruiloften en bedrijfsfeestjes waar je lekker van alles wat kan draaien. Daar heb ik totaal geen last van plankenkoorts. Maar ik draai ook wel eens in discotheken of op schoolfeesten ed waar het publiek wat kritischer is en dan heb ook ik die gezonde zenuwen. Ik ben echter nooit bang om te beginnen of om de microfoon te gebruiken. Ik denk dat wij als dj het makkelijker hebben dan een zanger oid. Wij kunnen gewoon een plaat opzetten als we het even niet meer weten zodat we even tot rust kunnen komen. Gooi op zo´n moment gewoon even zo´n plaat erin waarvan je weet dat die altijd werkt en ga vanaf daar weer verder met je set. | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 26-10-2005 18:14 |
pietje schreef: geen plankenkoorts hier zoiezo krijg je mij niet snel zenuwachtig ergens voor en presenteer al zo'n 4 jaar bij de radio (ook buiten/evenementen enzo) dus met praten door microfoon totaal geen moeiteOp de radio zie je mensen geen zure gezichten trekken als je een kloteplaat draait, al ga je er in je blote kont staan dan nog zul je er geen hinder van ondervinden (en die studio's zijn vaak de grootste sweethokken op aarde dus koud zul je het ook niet krijgen) omdat je geen tot weinig respons krijgt van je luisteraars.... Overigens ben ik er destijds uitgekickt, we ouwehoerden teveel, draaiden te weinig plkaten in het uur en ik wilde zo links en rechts nog wel eens een reclame blokje overslaan om net even 5 minuten langer door te kunnen gaan. En aangezien we toch al op de wipstoel zaten (we waren een jaar of 18 denk ik en waren zwaar aan het puberen... dus ook erg vervelend en een te grote bek) was dat de druppel die de emmer deed over lopen. Daarna nog een paar maanden lang 2* p/m bij Giel Beelen in de show staan draaien midden in de nacht en ik was daar benauwder om onderuit te gaan van de drank en weed lucht dan dat het was van de zenuwen ;-) | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
VoltcontrolStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2005 Laatste: 29-11-2011 Berichten: 465 | 27-10-2005 11:14 |
In een weedlucht draaien vind ik anders toch wel relaxed hoor ! | |
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek. |