Forum > Off-Zone

Probleem: Krulsnoeren

(49 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
22-9-2005 17:12
ik neem wel een nieuwe snoer mee morgen krijg dat ding er niet meer uit laugh :D
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
22-9-2005 20:36

Sylvia schreef:

Ik heb net eens even met mijn snoer zitten klooien. Als je op een willekeurige plek het snoer met beide handen tussen duim en wijsvinger pakt, een krul iets uit elkaar trekt zodat je een stukje van pakweg 3 cm vast hebt, en nu je ene hand met de klok mee en je andere tegen de klok in draait, dan schiet de krul meteen verkeerd om. Dat gebeurt dus ook zonder dat je het snoer (of je koptelefoon) volledig om zijn as hoeft te draaien of ergens onderdoor moet halen.
Bovenstaande ook geprobeerd. Klopt, maar mijn krullen zijn anders. Ik moet eerlijk bekennen dat het best wel oftopic is zo, want met mijn koptelefoon heb ik er vaag genoeg nooit last van. Maar zoals ik zei zijn mijn krullen in de telefoon anders. De krullen van Sylvia komen er zo in en zo uit, maar de krullen waar ik het over heb zijn echt anders. Maar laten we erover ophouden want ik ga natuurlijk nooit hier uit kunnen leggen hoe mijn krullen er dan wel uitzien.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-9-2005 21:26
Nouja...je hebt ook verschillende manier om het krulsnoer in de knoop te krijgen. Wat ik schetste is één manier. Alle andere manieren, waarbij het snoer op een avond tientallen keren extra wordt omgedraaid voor een verkeerde afzettechniek bijvoorbeeld, zijn ook mogelijk. Dan is het dus een kwestie van koptelefoon laten hangen en uitdraaien. En zo zijn er nog wel wat van die dingen.

FEIT blijft dat een krulsnoer nooit vanzelf in de knoop raakt laugh :D .
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
22-9-2005 21:36
knoop? het is gewoon dat er een krul "de verkeerde kant op zit"
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-9-2005 21:51
Een heleboel krullen die de verkeerde kant opzitten, worden één kluwen, die niet meer met simpelweg dezelfde weg terugvolgen uit elkaar is te halen. Da's een knoop, vond ik.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
22-9-2005 23:49
Ik heb het gevoel dat Sander en ik dezelfde krullen in ons snoer hebben haha.

Een krul de verkeerde kant op, dat is precies wat het is, en die kan je er alleen maar uitdraaien, want als je de methode van Sylvia toepast dan verplaatst de "krul de verkeerde kant op" zich gewoon 1 krul.

De stok manier idemdito, de omgekeerde krul schuift 1 krul op. En dat dus herhalen tot het eind van het snoer. En ik heb het misschien al 5 keer gezegd, maar als nou de enige manier om zo'n krul eruit te krijgen is om de omgekeerdekrul krul voor krul op te schuiven is ...... dan volgt mijn redenering dat de enige manier om de krul ERIN te krijgen de omgekeerde weg moet zijn. Dus vanaf de buitenkant naar binnen toe. Als je in het midden zelf begint te krullen krijg je nooit een authentieke "krul de verkeerde kant op" maar enkel de simpelere "Sylvia Krul" die je er ook zo weer uitkrijgt.

Goed de omgekeerde krul moet er dus volgens mij vanaf de buitenkant in zijn gekomen en dat wil ik dan ook weer niet geloven. Want als ik toch minstens 3 minuten aan het friemelen ben om de omgekeerde krul eruit te krijgen dan zie ik niet hoe hij er vanzelf in kruipt, ook niet tijdens telefoongesprekken waarbij ik 20 keer ronddraai in de bureaustoel.

Er gebeuren gewoon vreemde dingen met mijn telefoon en alsof de duvel ermee speelt heb ik er nu ook 1 in mijn koptelefoon, gelukkig pas bij de 5de krul dus makkelijk eruit te halen.

Ben benieuwd wie dit allemaal heeft gevolgd.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-9-2005 09:26
laugh :D laugh :D

Ik niet, maar ik heb wel altijd al krullen willen hebben.
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
23-9-2005 09:56
dat zal nog wel even duren denk ik zolaugh :D
maargoed gisteren laatste uurtje alleen maar op kantoor gezeten, "omdat er iemand moet zitten" dus toen ahd ik even tijd om dat ding eruit te halen razz :p (was wel lekker rustig toen ik het kabeltje er even ui had gehaaldlaugh :D)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
23-9-2005 11:02
Voor de telefoon is er een simpele oplossing. Hebben wij thuis ook. Is een soort tussen stukje dat mee draait als jij de telefoon draait. Zit onderaan de hoorn (tussen de hoorn en het snoer) en kan 360 graden draaien. Hierdoor kan het snoer dus niet draaien ten opzichte van de telefoon en ook niet in de knoop raken.

Voor de HP.... tsja... Dan op zondat na een setje draaien uitpuffen door je snoer weer goed te krijgen? happy :)
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-10-2005 03:39

Sylvia schreef:

laugh :D laugh :D

Ik niet, maar ik heb wel altijd al krullen willen hebben.
Zul je eerst wat meer moeten laten groeien op je hoofd, en als het dan lang genoeg is regel ik een krultang voor je en die krijg je kado op je verjaardag ;-) (mischien leuk om Fred er ook meteen 1 kado te doen :-P)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)