Forum > Muziek

[Interview] Rank 1 (Benno de Goeij)

(63 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
7-6-2005 14:38

fredje schreef:

en als er wat uitgebracht word dat niet te koop is voor de normale consument?
helaas ben ik het eens met Tim, ik vind tiesto ook meer en meer tegenvallen (terwijl ik zeker een groot fan ben en helemaal was).
Heb hier een whitelabel van hem liggen met remixen van madonna en radiohead. Sorry, ondanks dat de samples erg gaaf zijn, vind ik het erg tegenvallen. Nu is dit misschien nog niet het werk wat jij bedoelt, fredje, maar het geeft wel beetje aan dat het minder wordt.

En geef aub eens voorbeelden van zijn "underground"-werk. Ben ik wel erg benieuwd naar! sneaky :V
Beauty hides in the deep
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-6-2005 14:45
1 x bewerkt. Laatst door Fredje op 7-6-2005 16:34
Daar geef je dus aan dat je niet weet waar ik het over heb sneaky :V
Geen probleem maar waarom dan iets aanhalen als je niet weet waar het over gaat shocked 8O

Waarom niet iets voor jezelf houden en je eigen kring!!
Zou het niet zo kunnen zijn dat hij zo druk is met uitgeven en optredens en daar gewoon heeeeel veeeel geld mee verdient en dat gewoon werk is.
Zou het dan niet zo kunnen zijn dat je in je eigen tijd dingen doet die je ook echt graag wilt doen.
Zou het niet zo kunnen zijn dat dat niet voor jan en alleman is,want daar is toch zat voor ondertussen.

Of heb jij niet iets wat je met heel veel plezier doet en daardoor weer energie krijgt om je werk te kunnen doen,werk is maar werk en met je hart bezig zijn is iets heel anders razz :p sneaky :V

Maar het is heel simpel om een bekend/beroemd iemand op de zelfde sport van de ladder neer te willen zetten als waar je zelf staat en dan commentaar te leveren.
Tiesto is een heel leuk/eerlijk mens die vele malen meer doet dan iedereen denkt.
Van underground bezigheden tot zelfs gratis optredens voor bepaalde doelgroepen!!!
Van onbekend/jong talent een kans geven tot gewoon mee helpen met opstarten van projectes zonder daar ook maar enig belang bij te hebben.

Dat is de Luxe die je je zelf kan permiteren als je veel gevraagd word en veel verkoopt-dan kan je je bezig houden met dingen die je leuk vind en waar je met je hart mee bezig bent.
-------------------------------------edit-post aangepast,was om te laten zien dat er meer gebeurt maar verder niet belangrijk voor buitenstaanders
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
7-6-2005 14:55
Fredje, doe maar rustig aan hoor.. Zoals je zelf hebt kunnen lezen, draag ik Tiesto een erg warm hart toe.
Ik was alleen benieuwd naar wat extra info. Dat van die mensen met een beperking vind ik heel lovenswaardig, maar dat wist ik dus niet. Jij zit hints te geven, terwijl ik duidelijkheid prettig vind. Dat heb ik nu meer. Dankjewel daarvoor. En ik vroeg inderdaad om duidelijkheid omdat ik jouw niet begreep. Fijn dat we het daarover eens zijn wink ;)

Dat van die gratis optredens (of in ieder geval vriendenprijzen) wist ik weer wel en dat siert hem als mens.
En voor alle duidelijkheid, ik zet hem niet op dezelfde sport als mijzelf, en dat kun je ook niet terugvinden in mijn post. ik geef alleen aan dat ik hem muzikaal minder goed vind dan vroeger, dat is mijn mening en ik denk en vind dat jij (en zelfs Tijs himself) dat moet kunnen accepteren. Wat zijn muziek betreft, en optredens, weet ik wel degelijk waar ik het over heb! (de bekende muziek en optredens, dus niet de "underground").
Beauty hides in the deep
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 14:58

mr_jows schreef:

Niets dan respect voor Tiesto. Iedereen die zegt dat hij een sul is kent hem niet.
Ik hoop niet dat je het over mij hebt, heb hem nooit een sul genoemd, vind hem alleen overschat, niettemin, als dj absoluut niet slecht, technisch zeker niet (hoewel ik het niet bijzonder vind, zeker niet als je een dusdanige waardering als dj hebt) en van de muziek moet je houden. Ik zou best wel een dikke boterham willen verdienen met de muziek die ik draai, maar met Tiesto zou ik niet willen ruilen.
Als je Johan Gielen een sul had genoemd, dan had ik dat met je eens geweest. Die gozer is namelijk echt arrogant en loopt overal op te zeiken. Mixtechnisch vind ik hem ook niet echt sterk.
Klopt! wink ;)
Rank1 is ook ontzettend goed. Voor mij zijn zij zonder twijfel de beste tranceproducers van Nederland. De beste trance-dj's zijn zij echter niet. Je kunt niet alles hebben heh ;)
Beste tranceproducers van Nederland vind ik wat overdreven, vind de producties van Signum zeker evensterk. Ik heb Benno de Goeij nog nooit horen draaien en geloof dat hij alleen producer is. Bij mijn weten is Piet Bervoets de plaatjesdraaier en niet Benno. Beste trance dj in Nederland vind ik Armin van Buuren (als we het over pure trance hebben) gaan we meer de hardtrance kant op geef mij dan maar Jochen Miller, Mark Norman, de jongens van Signum (die overigens ook trance draaien), JP etc. etc. en de allerbeste hardtrance dj is voor mij nog altijd Yoji Biomehanika, maar das een Japanner zoals we allen weten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 15:09
Leuk dat jij Jasper en Fred het met elkaar eens zijn geworden wink ;) en vind in de post van Fred best wel een geloofwaardige kern zitten, maar nu heeft hij nog steeds geen enkel voorbeeld van underground producties van Tiesto genoemd. Dat er underground feestjes worden gegeven snap ik wel, tuurlijk, je hebt niet altijd zin in massa en nog eens massa, maar als ik zo'n bekend dj was (en dat vind ik bij de post van Fred niet geloofwaardig) zou ik in mijn vrije tijd dingen doen die niets met muziek te maken hebben. Een goed boek lezen, is een keertje weg van de herrie door is in een bos te gaan wandelen, lekker weg met mijn vriendin of wat dan ook. Zou ik niet nog is een keer in de studio gaan zitten of de rest van mijn vrije tijd stoppen in privé feesten geven. Keertje kan wel, maar als ik dan toch zo druk ben..

Dat Tiësto naast prima dj en naar mijn mening matige producties een goed mens is geloof ik overigens meteen. Ik kan overigens zo voorbeelden noemen van mensen die ook jong hun ouders hebben verloren en nog steeds diep in de put zitten en die niet zo beroemd en stinkendrijk zijn als Tiesto, vind het zielig van zijn vader, maar kan verder niet echt medelijden met de beste man hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
7-6-2005 15:22
Een voorbeeld van underground producties? dat lijkt me net iets als een voorbeeld vragen van een geheim dat je niemand mag vertellen. Als de gemiddelde mens (zoals jij en ik) die zouden kennen zouden het geen UNDERGROUND producties meer zijn denk je niet?

grtz alex
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 15:25
Die underground producties hebben toch een naam he, zelfs een white label heeft een naam. Iedereen denkt altijd zo apart te zijn met underground producties dit en dat, als ik een nummer in elkaar knal geef ik het toch ook een naam of niet? Dus ik denk dat het nog niet eens zo'n slechte gedachtegang is als je rationeel nadenkt, of gaat dat wat te ver voor je? wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-6-2005 15:29
Had het niet tegen jou Tim, maar ik reageerde gewoon in het algemeen. Iedereen loopt maar te zeiken en te zieken op Tiesto. Pure afgunst! Ik ben het volledig eens met Fred.

Of je hem de beste, gewoon goed of slecht vind is zogezegd je eigen mening. Daar gaat het niet om. Iedereen is anders (gelukkig maar). Tiesto heeft gewoon ontzettend veel bereikt, ook op sociaal/cultureel vlak.

Je zegt nu overigens wel dat je niet met hem zou willen ruilen. Nou ik zeker wel! 100% doen wat je leuk vindt en daar je geld mee verdienen. Iets kunnen betekenen voor anderen.

Iedereen die dat niet wil, tjah.... volgens mij lieg je jezelf voor!

Ik denk dat Tiesto één van de redenen is waarom veel jongeren zijn begonnen met draaien. Niet door Rank-1, Signum, MarcoV, Benjamin, etc. etc.
DJ TIM

Dat Tiësto naast prima dj en naar mijn mening matige producties een goed mens is geloof ik overigens meteen. Ik kan overigens zo voorbeelden noemen van mensen die ook jong hun ouders hebben verloren en nog steeds diep in de put zitten en die niet zo beroemd en stinkendrijk zijn als Tiesto, vind het zielig van zijn vader, maar kan verder niet echt medelijden met de beste man hebben.
Wie zegt dat je medelijden moet hebben met hem? Ik niet hoor? Ik geef alleen zijn verleden aan, omdat iedereen denkt dat hij zo'n verwend nest is (verwest ;). Hij heeft een kutjeugd gehad en heeft het zover geschopt. Dat vind ik knap!

Produceer jij verder zelf? Dan moet je het niet hebben over matige producties. Kamaya Painters - Wasteland bijv. vind ik nog steeds een supervette track. Een (in het gehoor) simpele track is moeilijker te maken dan een track met allemaal toeters en bellen. Neem als voorbeeld de Defqon 1 2005 theme van The Prophet. Ga maar eens GOED luisteren.....

Ohw.. en herinner je je Rank 1 Live @ de eerte editie van Sensation White nog? Meesterlijk! Tracks gehoord waar ik kippenvel van kreeg en die helaas nooit uitgebracht zijn.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
7-6-2005 15:37

DJ Tim schreef:

Die underground producties hebben toch een naam he, zelfs een white label heeft een naam. Iedereen denkt altijd zo apart te zijn met underground producties dit en dat, als ik een nummer in elkaar knal geef ik het toch ook een naam of niet? Dus ik denk dat het nog niet eens zo'n slechte gedachtegang is als je rationeel nadenkt, of gaat dat wat te ver voor je? wink ;)
Heb je tegen mij veronderstel ik? Natuurlijk zullen ze een naam hebben maar wat ben je er mee dat je weet dat ze de naam "dfmqfqkljf" hebben? Daarmee ken je de muziek nog niet. (Rationeel denken moet je mij niet leren ben net bezig formele logica aan het leren en daarna wachten nog enkele leuke vakken wink ;) )

mvg Alex
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 15:38
Ik lieg mezelf niet voor, ik begon al met draaien voordat ik ooit van Tiesto gehoord had, was toen een keer met Jason aan het praten (oftewel Mason, we kenden elkaar vroeger) en toen vroeg ik wie hij nou de allerbeste vond, hij riep Tiesto, en sindsdien ken ik de naam. Dat is nog ver voor de doorbraak van zowel Tiesto als Jason.
En over dat voorliegen, ik zou niet willen dat iemand mijn drol in een vitrinekastje zou leggen omdat het toevallig een beroemde dj Tim drol is, als ik niet meer normaal over straat zou kunnen lopen zou ik doodziek worden. Dat ik enige bekendheid zou willen genieten (met factor 100 van wat ik nu heb) en een dikke boterham als dj zou willen verdienen, lijkt me heerlijk. Die aandacht van Tiesto? Nee, dank je wel, niet zo bekend alstublieft.

En over produceren gesproken, ben er een klein beetje mee bezig (niet noemenswaardig) maar heeft dat wat te maken met dat ik de producties van Tiesto matig vind? Als ik voetbal mag ik toch ook vinden dat er een slechte voetballer in het elftal zit? Zeker als ik het vergelijk met andere voetballers die het veel beter doen? Dat argument vind ik dus zwak! (no offense he, tis tenslotte een discussie wink ;) )
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)