Forum > Algemeen Forum

fuif voor 500 Personen

(53 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
KrizioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2005
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 35
17-5-2005 21:55
Allereerst John, Thanx.
Ik had er ff niet bij stil gestaan met mun mail in mun post. Nu heb ik wel een zeer goede spam-filter, maar voorkomen is altijd beter dan genezen.

Uhm terug naar het onderwerp.
Een zaal van pak um beet 25x15 met een DJ.
Ik zou gaan in dit geval voor een dubbele HPS Stek (totaal vermogen 9K6) en kan een druk opbouwen rond de 115 DbA.

Qua licht weet ik niet hoe goed je onderlegt bent, maar als je een beetje kunt programmeren heb je niet heel veel nodig om een goede show neer te zetten.

Ik heb een keer een show gedraait met:
- 8 x PAR64
- 4 SGM Victory II
- 4 SGM Giotto Spot
- 2 Movitec WL 250
- 1 Rookmachine

Dit lijkt misschien niet heel veel, maar met een beetje programmeren en creatief denken kom je hier een heel eind mee en zijn de mogelijkheden (bijna) eindeloos.
Ik heb hier toen (2 jaar geleden) € 700,00 incl BTW voor betaalt inclusief een lichtman. Ik heb toen zelf geholpen met opbouwen en afbreken en draaide zelf.
Nu was dit wel een vriendenprijs, maar het komt ook richting jouw budget.
Het is daarom dat ik je vroeg waar het feest gehouden wordt, want misschien kan deze set ook iets voor jou zijn.

Oja, natuurlijk zat er een DJ meubel bij, hierop stond een Dateq 7.2 LPM en een Denon 2000 MK II. Zelf heb ik mijn computer er op aangesloten. Verder nog wat par36 spotjes in de truss om de mengtafel en cd's te kunnen verlichten.

Ik hoop dat je er iet mee kunt.
Groeten,
Chris
Snap jij het nog ?
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
17-5-2005 22:07
dus ik zou niet toekomen met 1 ev manifold, 2nexo subs en 2 nexo tops per kant aangestuurd met 4 kw per kant ? de zaal ligt ook wel een beetje centraal in een dorp gelegen, maar ben er al vaak geweest en heb er ooit enorm krachtige installaties gehoord en nooit iemand komen klagen van muziekoverlast. nuja, ze doen er verscheidene feesjes en vorige maand stond er een set up met: ( 8 pars (denk 64)) 1 martin wizard en voor geluid 2 actieve mackie speakers type SA1232. dit vond ik behoorlijk ondermaats (ook voor zo'n 350-400 personen) maar het volk leek zich er niets van aan te trekken en feestte er gewoon op los, dan vermoed ik toch dat ik met mijn setje een beter showtje kan maken zowel qua geluid als licht...

mvg
KrizioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2005
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 35
17-5-2005 22:32
Ik ken die manifolds niet, qua geluid dan.
Tja en je bent natuurlijk geheel vrij om te doen wat je wilt.
Als jij je wilt vasthouden aan jouw set....
Ik ken hem niet dus daar kan ik je geen advies over geven.
Wat kun aan druk opbouwen ?? Ik bedoel vermogens zeggen mij niet veel.
Als je een beetjuh wilt beuken moet je toch rond de 105 a 110 Db gaan zitten denk ik
Snap jij het nog ?
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
17-5-2005 22:58
als spl dan bedoel je? 1w@1m..
KrizioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2005
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 35
18-5-2005 01:38
Wat ik bedoel is dat je een set moet hebben die een beetjuh sound kan neerzetten.
Je kunt nog zulk grote kasten hebben, maar hoe stuur je het aan.
Is het geheel op elkaar afgestemt, want ook in je speakers ga je nu meerdere systemen combineren. Ik ken de kasten die jij nu noemt niet, dus kan je daar ook niet over adviseren, maar kan je wel een set leveren waar je wel wat mee zou kunnen. Het gaat er uiteindelijk ook een beetje om wat je wilt bereiken met deze fuif... Wil je een leuk feest neerzetten of wil je binnenlopen (financieel dan) op dit feest.
Snap jij het nog ?
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
18-5-2005 15:13
"Het budget zal rond de 800-850 € inclusief btw zijn, de offerte is excl btw (800€+btw= ca. 960€) en valt net binnen het budget als ik de lasers weglaat"

dus je betaald 30€ per 30mW laser??? da's knap veel hoor!

een originele manifold heeft een vermogen van 800W rms
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
18-5-2005 17:21
prijs voor 4 lasers met controller kwam op 160 Euro, behoorlijk prijzig dus
KrizioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2005
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 35
19-5-2005 13:18
Tja.. Laser...
Wil je tegenwoordig iets met laser, dan moet je wel met iets aankomen. De mensen zijn verwent/verpest. Waar je voorheen kon werken met een spooky bleu of een lasercrab kun je nu niet meer aankomen. Dan kun je het beter weglaten en zo voorkomen dat je de plank mis slaat.

Waar je wel voor moet uitkijken is, als je nog meer sub-laag kasten er bij gaat zetten, in dit geval die manifolds omdat je die laser weg gaat laten, dat je geluid nog wel in verhouding is. Je kunt een baterij laag kasten neer leggen, maar ook in je mid en hoog zul dan wat extra moeten doen, want anders krijg je enorm veel laag en zul je in het mid-hoog te kort gaan komen en dan klinkt het ook niet lekker meer.

Een goed feest valt en staat niet met een enorm vermogen aan geluid. Zoals je zei dat je er een keer geweest was, bij een feest waar ze draaide met een paar actieve speakertjes en een paar lampjes... De mensen gingen uit hun dak. Dat is nou precies wat moet proberen te bereiken. Een goed feest neerzetten, met minimale spullen, zodat je er zelf ook nog wat aan over houdt, maar ook zeker een goede naam opbouwt op het gebied van organisatie van feesten.

Heb je de 500 kaarten al verkocht ?? Ook dat is natuurlijk een risico. Investeren in geluid en licht is goed, maar wat als er maar 100 man komen ?? Dan ga je misschien wel de boot in. Ik ben wel benieuwd naar hoe het nu uitendelijk gaat worden, Kan ik ook een kaart kopen ??
Snap jij het nog ?
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
19-5-2005 18:31
er is nog niets georganiseerd, het staat niet voor 100 % vast dat de fuif doorgaat.
alles moet nog gedaan worden en was al wat vooruit aan het plannen ;-)
we gaan dus proberen, eerst de zaal vast te leggen, erna voor sponsoring zoeken.
nu als voorwaarde stel ik zelf aan mijn (10 andere) mede-organisatoren dat reeds een groot deel van het te besteden budget op voorhand beschikbaar moet zijn dus door sponsoring (in het bestuur zelf zitten een aantal zonen van vaders met bedrijf/onderneming) dus dat moet lukken. indien het budget niet voldoende moest zijn gaan we een stapje lager met de installatie. tuurlij kan je zelf een kaart kopen :-) ik dacht aan een 4/5 euro vvk en 5/6 euro inkom

mvg
KrizioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2005
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 35
21-5-2005 01:46
Als je niet rond komt met je budget, zou ik als ik jou was een stapje terug doen in je licht. Probeer te zorgen dat je een goede sound neer zet met een acceptabele basis verlichting. Heb je budget "over" vul het dan aan met MH's of scanners. Als het geluid niet goed is krijg je gezeur... Als het licht niet goed is..... daar letten de mensen minder op.

5 euro voorverkoop is goed te doen... IK kom.. mits het in de buurt is.... Laat ff weten waar en wanneer...
Snap jij het nog ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)