Forum > Geluid

Ben je de Q-30 snel beu?

(47 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
17-5-2005 16:45
Ik denk gewoon aan het feit: je begint op een "mindere TT" zoals de Q-3O, je leert daar een techniek op. Dan kom je ergens waar een SL's staan en dan sta je daar mooi met je techniek,.. zo denk ik erover. En waarom moet je een goede draaitafel laten links liggen om een slechtere te kiezen? (zeker als je hebt budget ervoor hebt?)
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
17-5-2005 16:47
Waarom vraag je het op het forum? Als je het geld hebt dan koop je toch lekker technicsen als je dat fijn vind?
Waar zit de cut op dit apparaat?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-5-2005 17:24

Tom. V schreef:

Dan kom je ergens waar een SL's staan en dan sta je daar mooi met je techniek,.. zo denk ik erover.
Een dj die heeft leren draaien op "mindere" apparatuur kan dat ook op betere. Andersom is vaak een groter probleem, maar een béétje dj weet zich daar in geval van nood natuurlijk wel uit te redden (lees: roeien met de riemen die je hebt of zéér beledigd met een grote mond de zaal uitstampen).

Tom. V schreef:

En waarom moet je een goede draaitafel laten links liggen om een slechtere te kiezen? (zeker als je hebt budget ervoor hebt?)
Juist, en daarom vroeg ik dus naar je budget...

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke TT's je moet kopen en hoeveel geld je er aan uit gaat geven, dat moet je zelf doen. Iedereen staat wel eens voor keuzes: geld hieraan of daaraan uitgeven? Doorsparen of niet? Rood staan tot aan het gaatje of veilig spelen? Geld overhouden voor andere dingen of toch maar niet?

Ergens, zomaar tussen de regels door, heb ik het gevoel gekregen dat je gewoon SL's wil, of misschien Super OEMs. Je zegt zelf ook al dat je eigenlijk geen "tussenstapjes" meer wilt maken. Spaar daar dan voor als dat is wat je wilt en oefen in de tussentijd lekker verder met de TT's die je nu hebt staan. (Zet ze nou gewoon eens wat lager als je de platter te hoog vindt.)
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
17-5-2005 17:29
Die platter,.. gaat niet echt hé,. mja,.. misschien moet ik gewoon doorsparen.

Effe een OFF-Topic vraagje: heeft de Denon DN-4000 een BPM-counter (ben in discussie met een fellow dj,.. die mij niet gelooft wink ;) )
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
17-5-2005 19:08
ff offtopic

Tom. V schreef:

Maar ik kan mixen ,... ik mix in het JH met 2 SL-1200 en 2 CDJ-800,.. dus aan dat ligt het niet!
Staan er standaard 2 sl's en 2 cdj-800's in jullie jeugdhuis ?? shocked 8O Dan doen wij bij de 2 jeugdhuizen waren ik actief ben (lbij de een lid, bij de ander bestuur) toch elementair iets fout blijbaar, want dat halen wij lang niet. sad :( Enkel bij georganiseerde feestjes brengen we zelf wel eens degelijke gear mee. maar standaard doen wij het met een american audio setje (amp, mixer en cd speler).
...
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
17-5-2005 19:19
yep,... https://www.jhkadee.be kijk dan bij foto's,.. en daar zie je soms de SL's, 800, en de MX-180II van Rodec staan wink ;) Ik mag niet klagen om op zo'n materiaal te draaien laugh :D

Weet er nu iemand ofdat er op de DN-4000 van denon een BPM-counter staat?
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
17-5-2005 19:53
ik zie het al, veel groter jeughuis, In het jeugdcentrum bij ons in het centrum van de stad (jeugddienst van de stad Leuven) is ook een gigantisch jeugdcomplex met alle voorzieningen en materialen zoals jullie. Alleen moeten de kleinere jh'en in de omgeving het met een veel kleinere ruimte, veel kleiner ledena antal, met gevolg ook een veel lager inkomen doen. Voor onze mandelijkse feestjes bregen ik natuurlijk wel mijn 800's mee en de sl's van de drive in. en dan hebben wij ook zo'n mooie set wink ;). Alleen is deze niet in het bezit van het jh.
Wij zitten op dit moment dan ook nog eens met een locatie probleem, en subsidies die maar neit komen sad :(. Zwaar opzoek naar een nieuw plekje, want het scoutslokaal is niet ideaal, maar er is nergens binnen ons dorp een geschikte locatie. Op dit moment zitten wij dus in een zwaar financiële put en kunnen met moeite ons hoofd boven water houden. En das behoorlijk jammer.

En jullie zitten in antwerpen zie ik. Misschien spring ik volgend jaar wel es binnen. Ik ga daar waarschijnlijk studeren.

genoeg off nu, back on topic.
volgens mij zit er op de d4000 geen bpm counter, toch nog nooit op gelet eigenlijk. misschien even bij max vragen, hij is tenslotte eigenaar van zo'n speeltje.
About de draaitafels. Als het enkel voor thuis gebruik is, is een oem bak natuurlijk het beste, maar het hangt er vanaf hoeveel je wilt uitgeven. De Q30 voldoet uiteraard ook goed voor thuis. Heb ik enkel in de winkel getest, maar volgens mij een prima bak voor thuis. Echter voor on the road zou ik absoluut voor technics gaan, aangezien die gewoon stevig zijn!
...
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
17-5-2005 20:35

YouGoW schreef:

locatie probleem, en subsidies die maar neit komen sad :(.
Tjah,.. bij ons is het jeugdhuis speciaal voor hen gebouwd wink ;) Zeer groot en het materiaal is S*U*B*L*I*E*M. OOk het licht: 4 Geni-scans, vele PAR-64, rookmachine, JB-systems Twinnscan laser, verschillende lichteffecten e.d. Enja,... geluid : JBL-tops,...(2* 15 combi) En dj-set heb je gezien wink ;)
Misschien spring ik volgend jaar wel es binnen. Ik ga daar waarschijnlijk studeren.
Zou heel tof zijn! Je mag me wel altijd op msn toevoegen: verbruggen1989 at hotmail.com wink ;) En als je daar moest zijn: vraag maar eens naar Tom Verbruggen wink ;) laugh :D

Dan over de DN-4000,... ah, das goed nieuws wink ;) Maar max zal hier nog wel eens voorbijhuppelen om mij dat expleciet te zeggen zeker wink ;)
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
18-5-2005 23:15

Powerbeat schreef:

Dan heb je het over de PD-45 niet? Die is er idd ook in zilver. Mail me ff als je een plaatje wil. Dré kan die vast ook wel bestellen.
PD-45 WAS zilver en is nu zwart. Zie ook site van Citronic (vreemd dat niemand op dat idee gekomen is...). PD-45 in het zilver is dus old stock.
Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJBRXStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 9-8-2005
Berichten: 5
24-5-2005 16:12
ik draai nog steeds met HQ20's thuis.
wat ik hiermee bedoel: als je perfect kan mixen op "mindere" TT's dan kan je zeker een SL-1200 onder controle houden.
Soms is dit zo slecht nog niet, want niet overal vind je SL-1200's.
2x JB HQ20D + 1x Behringer VMX-300 + 2x Stanton S-350 + 1x Stanton DJ 2000

Terug naar forum Reageer (zonder quote)