Forum > PC related Forum

PC-controller

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
14-5-2005 08:10
@Martin,
Dacht ik ook, daarom vroeg ik bevestiging dat het ook in Windows media player gebeurt.
Als dat zo is heeft het niets met A100 te maken maar is er iets anders aan de hand.
A100 is puur een PCDJ RED ding en heeft verder geen invloed op de MP3's.

Maar formateren en opnieuw beginnen lijkt mij wel een goed plan. Echter is dat een vervelende optie als er van alles op de HD staat.
Eerst maar een backup maken dus.
TimDStandaard Lid
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 11-11-2024
14-5-2005 10:49

fracktone schreef:

@DJtim, Als ik het goed begrijp is het probleem met PCDJ minder dan met Windows Media speler?
Als dat zo is zal het eerder aan je windows configuratie liggen dan aan de geluidskaart. Overigens heb je niets aan de MAYA 44 USB voor PCDJ en zeker niet de oudere pcdj versies. PCDJ werkt namelijk met WDM en niet met ASIO. De MAYA 44 USB heeft maar op één kanaal de beschikking over WDM drivers.
Dus met andere woorden: die maya hoef ik niet aan te schaffen... zijn er dan wel andere usb-kaarten die wel meerdere kanalen hebben met WDM? Een nieuwe computer aanschaffen is voor mij geen optie, omdat ik de laptop niet als "hoofdgeluidsbron" wil gebruiken, want het meeste zal ik met cdspelers en draaitafels draaien. Maar als ik dan voor 100 euro of zo een meerkanaals geluidskaart heb en voor 350 een controller, is het natuurlijk best interessant. Een nieuwe pc (waar ik dan de pci-kaart gebruik) zou een beetje een nutteloze investering zijn, want zovaak wordt hij niet gebruikt.
Maar wat zou ik dan meoten doen? een andere geluidskaart (als die bestaat en niet belachelijk duur is) of naar een ander programma gaan kijken, wat wel ASIO ondersteund?
Groetjes
Ook hier kan úw reclame staan!
FracktoneStandaard Lid
14-5-2005 21:04
Een MAYA EX / EX5 kost iets meer dan de helft van de MAYA 44 USB en werkt wel goed.
Deze heeft 6 uitgangen (ook als 5.1 te gebruiken) en twee ingangen.
DavaschStandaard Lid
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
14-5-2005 22:11

fracktone schreef:

@DJtim, Als ik het goed begrijp is het probleem met PCDJ minder dan met Windows Media speler?
Als dat zo is zal het eerder aan je windows configuratie liggen dan aan de geluidskaart. Overigens heb je niets aan de MAYA 44 USB voor PCDJ en zeker niet de oudere pcdj versies. PCDJ werkt namelijk met WDM en niet met ASIO. De MAYA 44 USB heeft maar op één kanaal de beschikking over WDM drivers.
Volgens mij klopt dit niet hoor, ik heb hier zelf PCDJ Red draaien op een computer met een Maya 44 USB (8 outs) draaien. Ik kan er volgens mij echter maar 4 channels van gebruiken (2x stereo dus.) Dit heb ik op Windows XP SP2 draaien.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
15-5-2005 00:05

davasch schreef:

Volgens mij klopt dit niet hoor, ik heb hier zelf PCDJ Red draaien op een computer met een Maya 44 USB (8 outs) draaien. Ik kan er volgens mij echter maar 4 channels van gebruiken (2x stereo dus.) Dit heb ik op Windows XP SP2 draaien.
Volgens mij? Dus zeker weten doe je dit niet?
8 outs? Waar tover jij die andere 4 vandaan?
Voor de duidelijkheid er wordt gesproken over dit product.
Maya 44 MKII heeft 4 outs en 4 inputs.

Martin.
kvm entertainment
DavaschStandaard Lid
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
15-5-2005 10:26

kvm schreef:

Volgens mij? Dus zeker weten doe je dit niet?
8 outs? Waar tover jij die andere 4 vandaan?
Voor de duidelijkheid er wordt gesproken over dit product.
Maya 44 MKII heeft 4 outs en 4 inputs.

Martin.
Sorry, nu ik het nakijk zie ik dat ik een andere kaart van Audiotrak heb, namelijk de Ex7.
Deze werkt perfect onder PCDJ, minimaal 2 stereo uit, meer heb ik nog niet geprobeerd en heb ik eigenlijk ook niet nodig.

Om misverstanden te voorkomen, ik praat dus over deze kaart.
FracktoneStandaard Lid
15-5-2005 10:48

davasch schreef:

Sorry, nu ik het nakijk zie ik dat ik een andere kaart van Audiotrak heb, namelijk de Ex7.
Deze werkt perfect onder PCDJ, minimaal 2 stereo uit, meer heb ik nog niet geprobeerd en heb ik eigenlijk ook niet nodig.

Om misverstanden te voorkomen, ik praat dus over deze kaart.
Dat vermoeden had ik al. Dat je het over een andere kaart had.
In PCDJ RED kun je inderdaad maar 4 kanalen gebruiken, in PCDJ VRM kun je de kanalen zelf kiezen en ze dus allemaal gebruiken.

Ik adviseer zelf de EX / EX5 deze heeft 6 outputs en twee ingangen, kun je ook nog eens wat opnemen en is nog goedkoper ook.
Helaas is de EX uit productie genomen en blijft er alleen de EX5 over.
Is dezelfde kaart alleen met andere aansluitingen. (EX = Tulp)(EX5 = mini jack).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)