FT30 of PT30 alulite truss?
(41 reacties. Pagina 3 van 5)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 4-4-2007 23:06 |
Probleem bij dit is natuurlijk wel dat truss fabrikanten er nogal baat bij hebben dit soort dingen te melden ("gebruik alleen onze spullen"... Tja.). Helaas kun je er maar op één manier zelf achter komen (meerdere destructive tests). En dat is voor bijna niemand weggelegd. Hoewel dus ook ik meld "gebruik geen merken door elkaar" vind ik het niet verkeerd er ondertussen toch bij stil te staan of deze "consensus" een technisch fundament heeft of wellicht toch een marketing fundament... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 4-4-2007 23:11 |
Al vind ik het niet meer dan logisch dat er geen enkele schade op hun verhaald kan worden op het moment dat je verschillende merken gaat koppelen. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 4-4-2007 23:15 |
big bang schreef: Al vind ik het niet meer dan logisch dat er geen enkele schade op hun verhaald kan worden op het moment dat je verschillende merken gaat koppelen.Uiteraard zal er bij het mixen van merken de kans ontstaan van een afschuifverhaal (a schuift het af op b en andersom). | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 4-4-2007 23:24 |
Dré schreef: Hoewel dus ook ik meld "gebruik geen merken door elkaar" vind ik het niet verkeerd er ondertussen toch bij stil te staan of deze "consensus" een technisch fundament heeft of wellicht toch een marketing fundament...Op het oog zien deze drie de truss soorten er gelijk uit. (misschien na volledig meten ook) Globaltruss word gemaakt in hardenberg (of duitsland, afhankelijk van de vraag), koppelingen komen uit zwolle. big bang schreef: Al vind ik het niet meer dan logisch dat er geen enkele schade op hun verhaald kan worden op het moment dat je verschillende merken gaat koppelen.Martin. | |
kvm entertainment | |
LEDesignStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-4-2004 Laatste: 26-5-2017 Berichten: 744 | 4-4-2007 23:30 |
Om me maar niet teveel te bemoeien met bovenstaande dingen over aansprakelijkheid, want dat is ook nog 1 groot grijs vlak, ik vind uitspraken als: GT30 reeks is Global Truss compatible voor zover ik weet. erg gevaarlijk. Ik zie dat als aanmoediging om maar roekeloos te gaan koppelen. Jij hebt misschien de kennis om te weten wat de gevolgen zijn als het mis gaat, maar Jantje van drive-in show X die eens per maand een carre wegzet met een schoolfeest heeft die kennis niet. Het gaat bij hem mis omdat hij 3 verschillende merken gebruikt heeft want op het forum stond dat dat kon, plus een overbelasting voor deze manier van koppelen (originele belastingstabellen kunnen namelijk zo de open haard in omdat je niet uitsluitend de opgemeten koppelingen gebruikt hebt) en hij krijgt een schadepost van de verzekering. Bij controle blijkt dat er 3 verschillende merken gekoppeld zijn en ook nog dat het geheel niet berekend is. Gevolgen moge duidelijk zijn denk ik.Dus PT30 past alleen op Highlite z'n eigen truss, FT30 past op Prolyte, GT30 past op Global Truss (en volgens mij is Global Truss qua koppelingen een kopie van Eurotruss). Daarom vind ik dit ook slechts een 'ik was mijn handen in onschuld' reactie gezien bovenstaande (en dan vooral het vetgedrukte gedeelte): Natuurlijk blijven alle kanttekeningen betreffende het mixen van merken (qua belastingstabellen e.d.) volledig van kracht (ook al past het wel). Met alle respect hoor, maar ik vind dat soort reacties erg jammer.Als je kiest voor een merk truss, blijf er dan ook bij. Ga niet koppelen met verschillende merken, je kan de speling op de koppelingen niet met zekerheid bepalen en dus valt er niks te berekenen. Pak 10 meter truss van 1 merk en 1 type. Hang daar 2 meter truss van een ander merk tussen. Ga het geheel overbelasten en kijk waar het geheel gaat breken/knakken. Ik durf met zekerheid te zeggen dat dat op het punt van de 'vreemde' koppeling zal zijn. Er is volgens mij nog nooit zo'n destructieve test geweest of wel? | |
Vergeet niet te lachen | |
SpaceyDeeJStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2003 Laatste: 7-6-2013 Berichten: 144 | 4-4-2007 23:35 |
Melo-G schreef: Er is volgens mij nog nooit zo'n destructieve test geweest of wel?Elk normaal denkend individu, zal er toch zeker niet zijn of haar dure truss endjes gaan opofferen op wat de maximaal haalbare belasting is ? Misschien dat Rhino Rinus een dergelijke test heeft uitgevoerd met wat afval delen van Flashlight ? die man schijnt nog wel eens "heftig"met trekbanken in de weer te zijn ... | |
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... " | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 4-4-2007 23:37 |
SpaceyDeeJ schreef: Misschien alleen bij de China merken truss, alhoewel zal het dan zuiver een test geweest zijn "Past het wel, past het niet"Martin. | |
kvm entertainment | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 4-4-2007 23:47 |
Melo-G schreef: Ga niet koppelen met verschillende merken, je kan de speling op de koppelingen niet met zekerheid bepalen en dus valt er niks te berekenen.Saillant detail... Ik had ook nog wat NOG oudere eitjes liggen van Eurotruss (naast de wat nieuwere eitjes van Eurotruss). Niks geen beschadiging (waren altijd reserve eitjes geweest). En... De afwijking tussen die oude en nieuwe Eurotruss eitjes was groter (ca. 0.4mm) dan de afwijking tussen de Global Truss eitjes en die nieuwste Eurotruss eitjes. Kan zijn dat dit Eurotruss eitjes (en pennen) waren die bedoeld zijn om gebruikte truss (met wat uitgehoonde koppelingen door gebruik) weer strak te krijgen (zou het niet meer weten). We hebben het hier dus niet over met geweld een stuk prolyte aan een stuk eurotruss te gooien (want met een hamer lukt alles maar reken er dan inderdaad op dat de koppeling helemaal ruk is en NIET opgesloten is aangezien de eitjes totaal anders zijn qua ontwerp, net als de boorgaten voor de pennen). We hebben het hier over reeksen waarvan de eitjes IDENTIEK zijn. Belastingtabellenprobleem blijft natuurlijk overeind. Pak 10 meter truss van 1 merk en 1 type. Hang daar 2 meter truss van een ander merk tussen. Ga het geheel overbelasten en kijk waar het geheel gaat breken/knakken. Ik durf met zekerheid te zeggen dat dat op het punt van de 'vreemde' koppeling zal zijn. Sorry, die zekerheid waarmee je dit zegt kan ik niet delen. Maar aangezien ik het niet weet (en meer eerlijk gezegd niet helemaal voor kan stellen hoe jij het wel zou kunnen weten als je schijnbaar niet eens op de hoogte bent van het feit dat sommige reeksen tot op de tiende mm identieke eitjes, boorgaten en pennen gebruiken) is de enige veilige optie die (voor mij in ieder geval) overblijft: Melden zoals het is (het past op elkaar (correcte info volgens mij)) met bijbehorende melding waar het gaat om onzekerheid qua belastingtabel (correcte info volgens mij). Mocht die info ergens niet kloppen dan hoor ik dat graag.Er is volgens mij nog nooit zo'n destructieve test geweest of wel? Geen idee. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 4-4-2007 23:55 |
KVM schreef: SpaceyDeeJ schreef: Misschien alleen bij de China merken truss, alhoewel zal het dan zuiver een test geweest zijn "Past het wel, past het niet"Volgens mij heb ik (een jaar of 6 geleden) wel eens een China Global trusje door m'n handen gehad (via AD-Systems). | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 5-4-2007 00:12 |
Dré schreef: Global Truss?Volgens mij heb ik (een jaar of 6 geleden) wel eens een China Global trusje door m'n handen gehad (via AD-Systems). Martin. | |
kvm entertainment |