Forum > Licht

Nieuwe chaser... welke van deze?

(44 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
1-5-2005 15:48

pietje schreef:

als je hem binnen hebt, vertel ff of die goed werkt, ga hem misschien voor kleine (klassen) feesten ook aanschaffen.
maandag OF dinsdag binnen.
I Love House Music!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
1-5-2005 23:09
Ik had nog 2 vraagjes aan Dré aangezien de functie 'stel een vraag over dit product' (ik denk dat hij niet aangekomen is, omdat mijn internet nogal raar doet) niet beantwoord word en hier toch al een topic over staat:

Dat kabeltje die je in het lichtpaneel moet steken om hem op audio te laten gaan waar moet deze in bij de mixer????

Kan de lite 4 classic Inductive or resistant load and photo-isolation aan? (waarvan ik niet weet wat het laatste is).

Gr
I Love House Music!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
2-5-2005 00:31

MiFex schreef:

Dat kabeltje die je in het lichtpaneel moet steken om hem op audio te laten gaan waar moet deze in bij de mixer????
Meestal is dit de mainout (monitor, zone, record, etc) van je mixer. Sommige mixers hebben een apparte output voor licht. (bijv. DX-1000)
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
2-5-2005 22:48
1 x bewerkt. Laatst door Mifex op 3-5-2005 16:11

Sylvia schreef:

De Lite-4 Classic heeft zo te zien een Fade Time-fader, die hebben de andere modellen niet meer (en dat vond ik persoonlijk erg jammer).
MAAR, de lite 4 classic heeft niet de keuze om meer ZELFGEMAAKTE programma's te maken, volgens mij kan hij er maar 1.. ik kan het fout hebben.
I Love House Music!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-5-2005 10:01
Kun je de tekst hierboven zelf nog eens doorlezen en daarna opnieuw schrijven; liefst in een vorm die voor anderen ook te begrijpen is???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DazzleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2005
Laatste: 4-8-2005
Berichten: 12
3-5-2005 14:26
Ik heb dus de ShowTec Easy Chase en ben hier er te spreken over. Inderdaad dimmen kan niet en ook zelfprogramma's maken niet, maar voor 4 parren lijkt me dat ook niet echt nodig. Voor mij de ideale oplossing: goedkoop en werkt prima!!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
3-5-2005 16:21

Dré schreef:

Kun je de tekst hierboven zelf nog eens doorlezen en daarna opnieuw schrijven; liefst in een vorm die voor anderen ook te begrijpen is???
Gedaan, en dre ik ben bezig met een vergelijking van showtec lite 4 classic en de showtec lite 4... er is 1 probleem, ik snap geen bal van die handleiding er staat naar mijn wete te weinig info in dus wil jij mij erbij helpen? dit zijn de dingen die de showtec classic(naar mijn weten) niet kan:

Je kan niet meer dan 1 programma maken, bij je eige programma kan je niet meer ingrijpen met de faders als je hem laat lopen. Errug jammer, zou een verbetering zijn als je met de dimmer toch je programma iets wilt aanpassen.. bij de standaard programma's kan je wel met je faders dimmen.

Er is ook geen mogenlijkheid om bij standaard programma te selecteren dat de lichten contenïu op (b.v) 30 % staan.
Nu gaan de standaart chases zo: kanaal 1 uit 2 aan 3 uit 4 aan (of andere volgordes) maar als ze aanstaan staan ze op 100% en als ze uit staan o 0%, je kan dus niet zeggen van ik wil dat ze i.p.v 0% gweoon 30% staan zodat ik een soort van basis licht heb...

In sommige bestaande programma's kan je ook niet meer ingrijpen (volgens mij waren dat progje 28 en 29.

Je kan geen programma's editten helaas pindakaas.

Je kan het programma niet stil zetten als je speed helemaal naar beneden doet loopt hij nog wel maar heel sloom.

Als hij in standby modus staat is het nog mogenlijk om de fullonknop te gebruiken.

Fadetime doet anders dan dat ik gewent ben... op hoge fadertime stand bij hoge speed fade hij alleen het kanaal waar hij op staat nog uit maar gaat niet meer verder. Ik ben gewent dat als hij bv kanaal 1 nog uitfade dat hij al bezig is met kanaal 2 maar bij dit geval is het van kanaal 2 niet eerder aan waneer 1 uit is. Als 1 uit is gaat hij 2 ook niet meer aan doen omdat door de hoge speedsnelheid hij niet weet welk kanaal hij aan moet gooien, bij de meeste fadetime functies fade hij gewoon het kanaal waar hij langsloopt ookal is die ander niet uit..

Het kan ook aan mijn apperaat liggen (om dat te weten te komen moet ik hem vergelijken met een ander iemand die deze ook heeft) maar dat lijkt mij sterk razz :p

Dit waren ze tot nu toe, ben nog bezig met zoeken naar dingen die wel en niet kunnen, Als iemand nou de niet classic versie even vergelijkt met de dingen die ik hier boven heb opgeschreven kunnen we kijken wat de echte verschillen zijn.
I Love House Music!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-5-2005 13:04
Je wilt wel erg veel voor een sturing van 149 euro INCLUSIEF ingebouwd dimmerpack...

DC-4 (oude/duurdere Lite 4) had ook maar één programmeerbaar programma EN ook GEEN backgroundinstelling.

Het lijkt er haast op dat je je er niet echt in verdiept hebt. Over deze sturingen is namelijk al het nodige in het forum geschreven. Je HAD dat even op kunnen zoeken. Dan had je gezien dat de Lite 4/DC-4 GEEN backgroundinstelling heeft MAAR bijvoorbeeld de LM-400 van JB-Systems wel.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
4-5-2005 16:11

Dré schreef:

Je wilt wel erg veel voor een sturing van 149 euro INCLUSIEF ingebouwd dimmerpack...DC-4 (oude/duurdere Lite 4) had ook maar één programmeerbaar programma EN ook GEEN backgroundinstelling.
Weet ik, maar ik heb alleen de dingen neergezet die de classic niet kunnen, daarna ga ik me verdiepen in de niet classic en daarna maak ik een vergelijking.
Het lijkt er haast op dat je je er niet echt in verdiept hebt. Over deze sturingen is namelijk al het nodige in het forum geschreven. Je HAD dat even op kunnen zoeken. Dan had je gezien dat de Lite 4/DC-4 GEEN backgroundinstelling heeft MAAR bijvoorbeeld de LM-400 van JB-Systems wel.
Ik weet het daarom staat bij mijn mening ook dat het voor die prijs een geweldig apperaat is EN daarom geef ik hem 4 sterren
I Love House Music!
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
4-5-2005 22:57
Ik zie nu deze: ShowTec Lite-4 Power MKII (Botex DC-4P), dees heeft ook dmx out, maar je kan maar 5A per kanaal belasten, geld dit ook als je dmx out gebruikt?, Dit is al tenminste 1 voordeel van de lite 4 tegenover de lite 4 classic.
I Love House Music!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)