Forum > Geluid

Monitorspeakers voor bij produceren

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
30-5-2005 07:36
Ik heb de KRK06 gekocht. Deze had het beste geluid. Heb met meerdere CD's getest.

De Behringer Truth klonken ruk, de Phonic klonken 'vliegerig'. Leek net of de geluiden wegvlogen, kwam er dus niet strak uit. De Alesis hadden voor mij NET ff teveel bass. Tapco klonk blikkerig.

Verder heb ik de Dynaudio's en Macky's ziet eens uitgetest, omdat die kwa prijsverhouding te hoog waren.

De KRK05 was net ff te klein en de bassweergave was daardoor niet zoals ik hem wil horen. Bij de KRK06 was dit echt het best en het meest zuiver allemaal.

Als ik jou was Snake, zou ik ook voor de KRK06 gaan. Je kan het ook zelf horen, dan betaal je ook de extra prijs wel ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
30-5-2005 20:49
Jows, jij had toch ook een syrincs setje he?
(als ik met het goed herinner)

Hoe doet die het tegenover je nieuwe set?

baanbrekende verschillen?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
30-5-2005 22:01

mr_jows schreef:

Als ik jou was Snake, zou ik ook voor de KRK06 gaan. Je kan het ook zelf horen, dan betaal je ook de extra prijs wel ;)
De RP6's hebben dezelfde behuizing als de RP8's, en die vind ik wel een beetje heel groot eigenlijk... Maar ik ga in ieder geval eerst luisteren als het zover is, kan zijn dat ik dan nog van gedacht verander :)
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
31-5-2005 07:46
De RP6 is kleiner dan de RP8. De RP8 had ik niets aan ivm mijn ietwat kleinere kamertje. De RP5 klonk echt NIET goed vergeleken met de RP6 ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
31-5-2005 07:47

Dacide schreef:

Jows, jij had toch ook een syrincs setje he?
(als ik met het goed herinner)

Hoe doet die het tegenover je nieuwe set?

baanbrekende verschillen?
Ik heb ook een Syrincs setje idd. Die gebruik ik voor het draaien. Daar ben ik ook nog steeds super tevreden over. Hoe ze het doen tegen elkaar kan ik niet zeggen, want ik heb ze nog niet samen gebruikt.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-6-2005 00:08

mr_jows schreef:

Ik heb de KRK06 gekocht. Deze had het beste geluid. Heb met meerdere CD's getest.

De Behringer Truth klonken ruk,
Er zijn 4 typen Truth speakers. Je hebt niet aangegeven naar welke je geluisterd hebt. Is daar een reden voor?
de Phonic klonken 'vliegerig'.
Wederom worden geen typen genoemd.

Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die, zeker gezien de prijs, het geluid van de B-2031A zou kunnen omschrijven als "ruk". Niet perfect... Absoluut (maar wat wil je voor dat geld). Maar ruk??? Naah.
Edit Mod: Topic is schoongemaakt. Jammer dat je het niet nodig vindt m'n verzoek, niet naar dozenschuivers te linken, te eerbiedigen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
3-6-2005 07:47
Dre het ging om de:

Alesis - Monitor One Active MKII
Behringer - B 2031 A
Phonic - P 8 A

van die Tapco kan ik zo snel geen type geven. Was ik overigens al snel van uitgeluisterd. Je moet denken in de categorie tussen 0 - 300 euro p/s.

Voor wat betreft de link: ik geef snake informatie over een product die jij niet in je assortiment hebt. Als jij de KRK's wel in je assortiment zou hebben, zou ik uiteraard geen link hebben geplaatst. Misschien een tip om ze dan in je assortiment op te nemen, want het zijn goede speakers.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
3-6-2005 08:18
Voordat een winkel een artikel in hun assortiment opneemt moet er toch echt naar meer dingen worden gekeken.
Zo moeten ze ook verkopen, een artikel kan wel goed zijn maar als jij het weinig tot niet verkoopt heb je er als winkel niets aan...
Is het voordelig voor de verkoper? Als de verkoper met zijn verkoopprijs ongeveer gelijk wil liggen met andere (web)winkels, houd hij dan nog genoeg "winst" over.
Is de kennis in huis om het product te verkopen (Al zal dit bij Dré geen probleem zijn)
Dus zomaar een artikel in het assortiment opnemen is er niet bij.
Ik zeg dus niet dat een van deze problemen relevant zijn bij andré maar het is dus gewoon TE kort door de bocht om te zeggen: Het is een goed product neem het maar in je assortiment op.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
3-6-2005 09:27

Wesley vd H schreef:

Voordat een winkel een artikel in hun assortiment opneemt moet er toch echt naar meer dingen worden gekeken.
Zo moeten ze ook verkopen, een artikel kan wel goed zijn maar als jij het weinig tot niet verkoopt heb je er als winkel niets aan...
Is het voordelig voor de verkoper? Als de verkoper met zijn verkoopprijs ongeveer gelijk wil liggen met andere (web)winkels, houd hij dan nog genoeg "winst" over.
Is de kennis in huis om het product te verkopen (Al zal dit bij Dré geen probleem zijn)
Dus zomaar een artikel in het assortiment opnemen is er niet bij.
Ik zeg dus niet dat een van deze problemen relevant zijn bij andré maar het is dus gewoon TE kort door de bocht om te zeggen: Het is een goed product neem het maar in je assortiment op.
Hoe hoeft mij de ditjes en datjes over winkels en assortimenten niet uit te leggen hoor. Heb daar voldoende kennis voor in huis. Lees de smiley, dan weet je precies hoe ik het bedoel ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)