Forum > Algemeen Forum

Promoten van je drive-in

(76 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
3-3-2005 14:42
Verder is mond op mond heilig. Kun je via Quickprint of andere websites voor een appel en een ei visitekaartjes laten maken. Een website met duidelijke info en een paar mooie foto's of fotokaarten moeten de rest doen.
Je eerste optredens moet je openbaar proberen te krijgen. Denk aan sportclub kantines, etc. Bied je zelf gratis aan en speel.
Ook een goed idee is om met een aantal bands, drive in shows, cateraars, etc. een zaal of café af te huren en dan alle zaaleigenaren uit de regio uit te nodigen. Bied ze een paar gratis glaasjes en hapjes aan en presenteer jezelf. Bij het verlaten van het pand krijgen ze een mooie infomap. Kost wat geld, maar als je het kan delen met een paar concullega's valt het mee en is het voor zaaleigenaren best interessant.
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
4-3-2005 11:42
Nou ik zal dat nooit doen een zaal gaan afhuren met andere colega drive-in,s bands . Kan aan mij liggen maar Dat komt voor mij een beetje wanhopig over. Dan is het meer een benefitconsert van wij willen spelen maar hebben geen klanten.

Even het berichtje over dat iemand schoolen gaat mailen. Denk even zelf wat doe jij zelf met reclame mail?? zo,n mailtje komt nooit op de goede plek stuur een brief of mooier een folder die blijft mischien nog even op de tafel rond hangen.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-3-2005 11:50

Danny25 schreef:

Nou ik zal dat nooit doen een zaal gaan afhuren met andere colega drive-in,s bands . Kan aan mij liggen maar Dat komt voor mij een beetje wanhopig over.
Helemaal niet. Je bouwt, als je het handig aanpakt tenminste, in één avond een netwerk op dat je in geen vijf jaar met folders op scholen zult opbouwen. Misschien dat Elcee's plan voor de jongeren en beginners onder ons wat te veel gevraagd is, maar voor mensen met jarenlange ervaring en/of mensen die van hun drive-in werkzaamheden moeten leven is het absoluut een tof idee om de horeca-bazen uit de regio een presentatie te geven van wat er zoal te huur is aan entertainment.
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
4-3-2005 18:56
Even het berichtje over dat iemand schoolen gaat mailen. Denk even zelf wat doe jij zelf met reclame mail?? zo,n mailtje komt nooit op de goede plek stuur een brief of mooier een folder die blijft mischien nog even op de tafel rond hangen.
ff voor de duidelijkheid: een mailing is een grote versturing van (in mijn geval een brief+folder) post dat je naar allemaal mensen stuurd. Dus geen zooi e-mails.
En idd, ik hoop dat mijn foldertje een hele tijd op de tafel blijft liggen happy :)
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-3-2005 20:52
Je foldertje blijft liggen als-ie bij de juiste persoon terecht komt. In alle andere gevallen verdwijnt je folder samen met de rest van de reclame in de papiercontainer.

Je moet het maar net treffen dat een instelling op het moment dat jij ze een folder stuurt een feest gaat geven, en dan nog moet je het maar net treffen dat ze jou willen inhuren, en als degene die de post opent niet degene is die het feest geeft, redt je folder het ook niet.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-3-2005 23:15
Folders sturen is vaak niet interessant.
Ga persoonlijk langs bedrijven en maak een praatje,(vraag naar de persoon die er over gaat) als je het goed doet heb je gegarandeerd werk.

Met de Band hebben we dit in de "rustige" periode gedaan.
Van de 5 bezochte Horeca bedrijven hebben er 3 een avond geboekt.

Binnenkort is er dan eindelijk tijd om de DVD te maken, ook die zal persoonlijk worden gebracht.

Bedrijven mailen, foto of folders sturen is gewoon weg te gemakkelijk, iedereen doet dat al, dus ga een stapje verder.

Als het niet werkt, ligt het aan je verhaal of aan datgene wat je aanbied.

Danny25 schreef:

Nou ik zal dat nooit doen een zaal gaan afhuren met andere colega drive-in,s bands . Kan aan mij liggen maar Dat komt voor mij een beetje wanhopig over. Dan is het meer een benefitconsert van wij willen spelen maar hebben geen klanten.
Met zo'n instelling krijg je ook geen klanten.
Wanhopig? nee hoor. Op de bruidsbeurs in zwolle stonden ook meerdere aanbieders, hoe vaker ze je kop zien hoe beter. Continue nieuwe klanten aanboren dat is de doelstelling.

Goed verzorgd op pad en laat zien dat je achter je produkt staat.

Martin.
kvm entertainment
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
5-3-2005 10:04

kvm schreef:

Danny25 schreef:

Nou ik zal dat nooit doen een zaal gaan afhuren met andere colega drive-in,s bands .
Wanhopig? nee hoor.
Ik volg Martin hierin, als dat wanhopig zou zijn, dan is een opendeurdag bij een winkel ook wanhopig? Als drive-in is een gewone opendeurdag onmogelijk en dan lijkt me een zaal afhuren om jezelf voor te stellen totaal geen slecht idee!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
5-3-2005 10:36
Ik denk dat het meer in het feit dat dat allemaal geld kost sneaky :V
En daar zitten de jongelui en beginners helaas niet op te wachten laugh :D
Want dat stoppen ze liever in stukje gear of muziek wink ;)
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
5-3-2005 10:39
Ik ken geen enkele drive-in show (gewoon als hobby,en alleen DRIVE-IN SHOWS geen verkoop enzo.) die opendeurdagen houdt. Misschien dan in de grotere steden maar hier in zeeland geen.
Kan je bijna net zo goed op een beurs gaan staan... shut up :X
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
5-3-2005 10:41
idd,
en dat is ook weer promotie laugh :D
Maar gewoon niet doen en dan ook niet zeuren ....hoe kan ik het wat drukker krijgen sneaky :V
En oh,omdat zij dat niet doen doen wij dat ook niet laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)