Forum > Geluid

JB Systems mx6 of Behringer DX1000

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-2-2005 15:48

jeroenvdv schreef:

In jouw geval gingen ze misschien na een jaar kapot, maar dat betekent niet dat elk exemplaar na een jaar al problemen met de faders heeft. Mijn DX-500, zelfde serie, heeft na 4 jaar pas 1 fader gekregen met wat problemen, tegenover vrij intensief gebruik, en nooit afdekken als hij niet in gebruik was. Niet zomaar generaliseren dus wink ;)
Als je 4 jaar geen problemen hebt gehad met je DX-500 dan is die mixer dus minstens 4 jaar oud. Dat was in de tijd dat de DX-1000 OOK een stuk duurder was. Er zijn mensen die denken dat de mixer alleen maar ineens HEEL veel goedkoper geworden is en dat er verder niets veranderd is. Zulke mensen zetten ook in december de schoen voor de kachel e.d....

Verder geven goede ervaringen met één type apparaat nooit uitsluitsel over de kwaliteit van een ander apparaat van hetzelfde merk (soms maar goed ook).

Dat gezegd hebbende: De DX-1000 is een nette budget (slaapkamer) mixer die het bij drive-in show werk wellicht een jaar of 2 uit zal houden MITS hij behandeld wordt zoals bedoeld is bij apparaten in deze prijsklasse.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-2-2005 16:02

Dré schreef:

jeroenvdv schreef:

In jouw geval gingen ze misschien na een jaar kapot, maar dat betekent niet dat elk exemplaar na een jaar al problemen met de faders heeft. Mijn DX-500, zelfde serie, heeft na 4 jaar pas 1 fader gekregen met wat problemen, tegenover vrij intensief gebruik, en nooit afdekken als hij niet in gebruik was. Niet zomaar generaliseren dus wink ;)
Als je 4 jaar geen problemen hebt gehad met je DX-500 dan is die mixer dus minstens 4 jaar oud. Dat was in de tijd dat de DX-1000 OOK een stuk duurder was. Er zijn mensen die denken dat de mixer alleen maar ineens HEEL veel goedkoper geworden is en dat er verder niets veranderd is. Zulke mensen zetten ook in december de schoen voor de kachel e.d....

Verder geven goede ervaringen met één type apparaat nooit uitsluitsel over de kwaliteit van een ander apparaat van hetzelfde merk (soms maar goed ook).

Dat gezegd hebbende: De DX-1000 is een nette budget (slaapkamer) mixer die het bij drive-in show werk wellicht een jaar of 2 uit zal houden MITS hij behandeld wordt zoals bedoeld is bij apparaten in deze prijsklasse.
Sorry, ik ging er inderdaad van uit dat er niets is veranderd verder aan de DX-1000. Mijn mixer is inderdaad jaartje of 4,5 oud nu. Ik dacht dat de DX-1000 alleen goedkoper is geworden omdat hij er langzamerhand uit moet, gezien er een nieuwe serie mixers van Behringer is. Ik wist niet dat ze tussentijds die dingen ook nog aanpassen?
Light Image
PoelmansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-6-2004
Laatste: 21-6-2009
Berichten: 32
7-2-2005 19:15
waarom zouden ze plots kiezen voor lagere kwaliteits componenten??? Denk toch eens na en kijk wat rond: elk behringer produkt dat vervangen wordt door een nieuw model wordt ff heel laag geprijsd zodat hun stock dat ze nog hebben van dat oudere model weg is.

Ok de DX1000 is geen kwaliteitsmixer zoals rodec, ecler, dateq, pioneer of andere topmerken, maar in zijn prijsklasse zeker de betere, in tegenstelling tot de MX6 die gewoon ruk is. De DX1000 klinkt stukken beter als de MX6, gebalanceerde uitgangen, échte gebalanceerde microfooningang, ... De DX1000 kom je soms zelfs tegen in de verhuur. De MX6 daarentegen volledig niet.

Uiteraard als je een echte goeie mixer wil, spaar dan wat door voor een topmerk. bijvoornbeeld een ecler 40v? rodec bx series? Minder mogelijkheden, maar zal het stukken langer uithouden. Kosten wel stuk meer...

Binnen de prijsklasse waar jij het over hebt? DX1000 all the way!
Discobar 2 maal FOUT!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-2-2005 19:44

Poelmans schreef:

waarom zouden ze plots kiezen voor lagere kwaliteits componenten???
Om hem goedkoper te kunnen maken? sneaky :V

Ik zeg niet dat Behringer dat gedaan heeft, want dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de prijsverlaging al héél lang voor de uitloop van het model was ingevoerd. Dat kan je dus echt niet het opruimen van een oud model noemen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PoelmansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-6-2004
Laatste: 21-6-2009
Berichten: 32
7-2-2005 22:24
das natuurlijk een ander verhaal ;) Ik wist niet hoelang die prijsverlaging er al was ashamed :$
Discobar 2 maal FOUT!
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
7-2-2005 22:50

Poelmans schreef:

Denk toch eens na en kijk wat rond: elk behringer produkt dat vervangen wordt door een nieuw model wordt ff heel laag geprijsd zodat hun stock dat ze nog hebben van dat oudere model weg is.
Daar mee zeg je dus dat wat onder andere Dré ook al zei, niet klopt??
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het wel zo is.. shocked 8O
Door internet beperkt
PoelmansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-6-2004
Laatste: 21-6-2009
Berichten: 32
7-2-2005 23:14
zoals ik in bovenstaande post zei: ik wist niet wanneer die prijsverlaging plaatsvond, ik dacht dat dit net zoals bij sommige andere behringer-produkten samen met de introductie van de vervanger was. In dat geval zou het logisch geweest zijn dat de prijsverlaging diende om de stock naar buiten te werken. Maar dat was dus niet het geval
mijn excuses.
Discobar 2 maal FOUT!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
8-2-2005 10:21

Poelmans schreef:

waarom zouden ze plots kiezen voor lagere kwaliteits componenten???
Om hem goedkoper te maken! Hij is een jaar uit productie geweest (een jaar of 3-4 geleden) maar de vraag naar de mixer bleef maar. Daarom hebben ze opnieuw één productierun gedraaid (uiteraard een "opgewaardeerde" versie die een stuk voordeliger de toonbank over zou kunnen).
Denk toch eens na en kijk wat rond
De laatste keer dat ik deed aan zelfreflectie had ik niet de indruk dat er iets mis was met m'n denkvermogen... wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)