Forum > Newbie Forum

hiphop mixen...

(45 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
4-6-2005 12:15
Hoe bedoel je dat?
Het gaat hier over hiphop mixen dus zang lijkt me een beetje een ongepast woord laugh :D
Laten we maar verder praten over Vocalen okee? wink ;)
Vocalen zijn alles wat met je stem te maken heeft, dus rappen, maar ook zang.
In haast alle hiphopnummers zitten inderdaad wel vocalen, maar er zijn genoeg muzikale stukken om in te mixen.
Een goeie tip: Als je een nummer zonder veel muzikale stukken hebt, en die zijn er in hiphop genoeg, maak dan een sampletje van een muzikaal stuk, en gooi dat onder een andere lopend nummer op het moment dat jij dat wilt. Laat ze gelijk lopen met je jog-/shuttlewiel(tje) en de pitch control/pitch bend, en schuif dan de fader open wink ;)
Op een gegeven moment is het nummer met de vocalen bijna tot zijn einde, en dan stop je de sample en laat je de rest van die plaat meteen doorlopen, dus niet eerst pauzeren of weet ik veel wat wink ;) Dan fade je het andere nummer in jouw snelheid uit, en je hebt je eerste hiphop plaat gemixed laugh :D

succes happy :)
0900-DJDS
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
4-6-2005 12:47
En hier even een voorbeeld hoe het dus moet. Mix master mike (dj van o.a. de beastie boys) aan het werk:

https://www.spring-garden-vfc.com/beastie/Mixmaster%20Mike/dna%20lounge.mp3
The return of the BoomBap
KoertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 11-9-2005
Berichten: 15
4-6-2005 23:01

DJDS schreef:

Hoe bedoel je dat?
Het gaat hier over hiphop mixen dus zang lijkt me een beetje een ongepast woord laugh :D
Laten we maar verder praten over Vocalen okee? wink ;)
Vocalen zijn alles wat met je stem te maken heeft, dus rappen, maar ook zang.
In haast alle hiphopnummers zitten inderdaad wel vocalen, maar er zijn genoeg muzikale stukken om in te mixen.
Een goeie tip: Als je een nummer zonder veel muzikale stukken hebt, en die zijn er in hiphop genoeg, maak dan een sampletje van een muzikaal stuk, en gooi dat onder een andere lopend nummer op het moment dat jij dat wilt. Laat ze gelijk lopen met je jog-/shuttlewiel(tje) en de pitch control/pitch bend, en schuif dan de fader open wink ;)
Op een gegeven moment is het nummer met de vocalen bijna tot zijn einde, en dan stop je de sample en laat je de rest van die plaat meteen doorlopen, dus niet eerst pauzeren of weet ik veel wat wink ;) Dan fade je het andere nummer in jouw snelheid uit, en je hebt je eerste hiphop plaat gemixed laugh :D

succes happy :)
ja ik wilde ook vocalen zeggen maar dat klinkt me wat te professioneel ;) Iig bedankt, samplen kan toch niet elke speler?
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
5-6-2005 13:22
Nope, maar met sampelen bedoel ik eigenlijk loopen, want samples kun je opslaan en loops meestal niet.
Het grootste deel van de professionele CD-spelers heeft wel seamless loop, dus als je iets van een goed merk koopt ben je vaak verzekerd van seamless loop.
Welke CD-speler(s) heb je nu?
0900-DJDS
KoertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 11-9-2005
Berichten: 15
5-6-2005 14:57

DJDS schreef:

Nope, maar met sampelen bedoel ik eigenlijk loopen, want samples kun je opslaan en loops meestal niet.
Het grootste deel van de professionele CD-spelers heeft wel seamless loop, dus als je iets van een goed merk koopt ben je vaak verzekerd van seamless loop.
Welke CD-speler(s) heb je nu?
Ik heb nu het volgende.... niks shut up :X Ik ben nu eerst nog aan het orienteren en geld te sparen.

Ik heb trouwens nog een vraagje: ik wil graag CD-spelers gebruiken omdat CD wat goedkoper is. Maar vinyl heeft instrumental en acapella nummers. Zijn er ook CD's die dit hebben? En het scratchen van CD-spelers, is dat wat? Of klinkt dat kut?
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
5-6-2005 18:10
Sommige (Meestal alleen Hiphop) Cd-singles bevatten instrumentals, accapella's daarentegen zie je niet zoveel.

Over het scratchen is al zat geschreven gerbuik de zoekmachine eens wink ;)
KoertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 11-9-2005
Berichten: 15
6-6-2005 16:54
Hhhmmmm, ik ben er nu nog steeds niet uit sad :( TT's of CD-spelers... het is ook zo lastig:

TT's:
pluspunten
Vinyl heeft (vaker) instrumentals en acapella's
Scratchen
Apparatuur goedkoper

minpunten
Vinyl veel duurder!

CD's:
pluspunten
CD's zijn goedkoop!

minpunten
Apparatuur duur
Geen scratch (met mijn budget sowieso niet)

Ik wil hiphop gaan draaien, dat lijkt me ook handig om te weten.
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
6-6-2005 18:20
Het staat in het Hiphop Mixen topic, dus dat lijkt me duidelijk razz :p
Wat is precies je budget?
0900-DJDS
KoertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2005
Laatste: 11-9-2005
Berichten: 15
6-6-2005 18:46
owja even vergeten :P

Mijn budget staat aan het eind van de maand als het goed is op 570 euro.

Ik heb op internet een aardig setje gezien:
2x JB-Systems Q30 + Gemini PS540i

Ik ben alleen niet zo kapot van die mixer... Hij heeft niet echt veel mogelijkheden volgens mij. Wat voor mixers zijn trouwens het beste voor Hiphop als je ook nog wil gaan scratchen?

Dat setje kost 425 euro (best netjes volgens mij)
Ik had dan nog 8 platen op het oog, bij elkaar 66 euro
En als koptelefoon had ik de Sennheiser HD-200 in gedachten voor 53 euro

Dit bij elkaar is 544 euro. Alleen zit ik met één probleem: de geluidsinstallatie. Ik heb niks om geluid uit te laten komen, ook geen stereo sad :( En daar heb ik ook geen geld meer voor over!
ShadyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 28-6-2006
Berichten: 40
6-6-2005 19:11
is het alleen voor thuis of ook op feestjes etc. ?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)