Forum > Geluid

DAP K-112 en subwoofer DAP RW-18b

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
27-1-2005 23:53
Het is pislelijk om het op deze manier te doen maar het zal wel werken.

Als je een beetje stevige versterker zou nemen kun je nog de volgende truc toepassen:

Inverteer een van de ingangen. Inverteer bij de uitgang van het kanaal in kwestie de aansluiting aan de uitgang ook even (zodat het signaal weer in fase is). Zet de topjes op de standaard manier aan de versterker. Zet de sub tussen heet links en heet rechts uit. Voor de sub staat de versterker nu in brug, voor de topjes staat hij in een normale stand. Begrijp je bovenstaande niet, beschouw het dan AUB als niet geschreven.

Bij de V-3000 kan bovenstaande bijvoorbeeld HEEL eenvoudig toegepast worden. Sluit de audio aan via XLR en soldeer de draadjes in de linker XLR aansluiting even om tussen Pin-2 en Pin-3. Aan de uitgang van dat kanaal verwissel je in de speakon kabel 1+ met 1- (zodat de output weer in fase is). MERK DEZE KABEL WEL EVEN DUIDELIJK!!! Topjes stop je in de links en rechts uitgang. Sub stop je in de brug uitgang. Zie ook foto achterkant van V-3000.

Maar probeer dit NIET bij een Palladium aangezien de belasting op de eindtrap dan voor LF signalen onder de 4 Ohm zal komen (elke eindtrap ziet immers 4 Ohm parallel aan 8 Ohm).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
28-1-2005 00:46
Die laatste optie die gegeven werd lijkt me niet de beste, dus rest me nog steeds de vraag...

Aanschaffen en proberen of niet...?

Met andere woorden,... Kan deze set wel of niet aangesloten worden en kan er mee gedraaid worden, zonder daarbij enige specs aan te geven, dus gewoon zwart/wit aangeven graag...

Ben inmiddels veel info wijzer geworden, echter de hamvraag blijft als een paal boven water staan en ondanks alle goede info die ik inmiddels heb kunnen vergaren zou ik dit eigenlijk als laatste willen weten, voordat ik besluit tot aankoop...

Bedankt voor de info tot zover in ieder geval !!!
Let the beat controled by DJ
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
28-1-2005 08:01

Dré schreef:

Het is pislelijk om het op deze manier te doen maar het zal wel werken.

Als je een beetje stevige versterker zou nemen kun je nog de volgende truc toepassen:

Inverteer een van de ingangen. Inverteer bij de uitgang van het kanaal in kwestie de aansluiting aan de uitgang ook even (zodat het signaal weer in fase is). Zet de topjes op de standaard manier aan de versterker. Zet de sub tussen heet links en heet rechts uit. Voor de sub staat de versterker nu in brug, voor de topjes staat hij in een normale stand.

Maar probeer dit NIET bij een Palladium aangezien de belasting op de eindtrap dan voor LF signalen onder de 4 Ohm zal komen (elke eindtrap ziet immers 4 Ohm parallel aan 8 Ohm).
Hmm, erg leuk bedacht en werkt ook nog theoretisch laugh :D

Voor laag bouw ik dan een filter van 160 Hz (11,25 mH en 82 µF) De toppen laat ik dan door via een bipolaire elco van 100 µF of 120 µF. Voor de lage tonen ziet de versterker per kanaal dan 4 Ohm terwijl voor de toppen 8 Ohm overblijft.

M.i hoeft de versterker niet echt stevig te zijn. 2x 300 Watt bij 4 Ohm is voldoende.

TCMC
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
28-1-2005 12:23
Veel specs die ik dus niet ga toepassen... Mensen kan er iemand een gewoon praktisch en kort door de bocht antwoord geven... zonder genoemde theoriën of is er niemand die het weet ?

Dus:

Kan de combi van DAP P-1200 / DAP K-112 / DAP RW-18b wel of niet, passief gefilterd en doorgelust ?
Let the beat controled by DJ
RenesnellemanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 6-7-2018
Berichten: 129
28-1-2005 12:25
Iets meer details:

Moet dus zijn 1x Dap palladium P-1200 / 2x Dap K-112 / 1x Dap RW-18b. passief gefilterd en doorgelust

De vraag is:

Kan bovenstaande combi JA / NEE ?
Let the beat controled by DJ
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-1-2005 12:58
Ja.

Is trouwens ook al eerder gezegd. Scroll maar eens terug naar de eerste regel van m'n vorige reactie...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
29-1-2005 09:38

renesnelleman schreef:

Iets meer details:

Moet dus zijn 1x Dap palladium P-1200 / 2x Dap K-112 / 1x Dap RW-18b. passief gefilterd en doorgelust

De vraag is:

Kan bovenstaande combi JA / NEE ?
Zoals jij het daar stelt: NEE!

TCMC

ps. Voor andere forumlezers:
Zoals Dré en ik het stelt: JA!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)