Forum > Licht

Flight DMX controller

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Pro RentalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2004
Laatste: 16-5-2017
10-2-2005 21:49
Ik zal je eventjes de nodige uitleg verschaffen waarom wij nu net zo onze moving headjes hebben gehangen. Vroeger werkte ik inderdaad onderaan de lichtbrug, wat natuurlijk wel het mooiste is, en vrijwel overal te zien is. Maar, op dit brugje, trio 150,(zit altijd bij een setje van technotruss ofzo van JB, die kant klare lichtbrugjes.) kunnen we onze haken niet dichtdraaien zodat de moving heads stevig vast hangen. Dus hadden we een probleem als je headjes bewogen, dat het toestel zelf ook mee bewoog, wat niet zo mooi was naar de figuren toe, en wat mijn par lampen waarschijnlijk ook niet echt prettig zullen gevonden hebben.

Nu had ik daar al enige feesten mee zitten prutsen om ze stevig vast te krijgen, en dit was voor mij de beste oplossing.

We zijn ondertussen al enige weken verder en er is natuurlijk al wat materiaal verkocht en bijgekomen enz... en nu hangen we voor onze kleine feesten 4 space 250's, aan de bovenste bar van de truss, steunend op de onderste(hopelijk versta je dit een beetje) en als we op een podium staan, worden er nog 2 of 4 moving headjes gewoon los op het podium gezet.
Ik denk dat dit wel genoeg is voor onze standaard feestjes tot 300 man.

Nu, goed, eventjes terug on topic....

Ik heb op new line hier een flight gevonden waarin er juist 2 scanners van JB Systems passen, met name de Winners. Zou dit eventueel ook kunnen lukken om daar 2 space 250's in te krijgen. Zoja, moet je je haken afhalen, of kan dit er zo ingelegd worden ? Is er plaats over voor dmx kabels, voedingskabels ? ....

Mvg

Diejai T
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
JorisVanBaalenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 16-1-2008
13-2-2005 18:00

Diejai T schreef:

Ik heb op new line hier een flight gevonden waarin er juist 2 scanners van JB Systems passen, met name de Winners. Zou dit eventueel ook kunnen lukken om daar 2 space 250's in te krijgen. Zoja, moet je je haken afhalen, of kan dit er zo ingelegd worden ? Is er plaats over voor dmx kabels, voedingskabels ? ....

Mvg

Diejai T
Deze vraag wou ik ook stellen. shut up :X

Joris
Rood, wit en ..... ? ©
Basbox112Standaard Lid
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
13-2-2005 18:47
naar de afmetingen van die case gekeken, past het en als je geen grote haken hebt (coupler bdl ik) moet dat ook passen. ook zou je er dmxkabels bovenin kunnen leggen, maar moet je denk ik wel mee oppassen met slingerende stekkertjes tegen de spiegels tijdens vervoer. Miss wat extra schuim om hem recht en stevig in die case te doen
HUH???
DeWitStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
14-2-2005 09:54
Case is netjes, maar verwacht er geen wonderen van. Hij is aardig stevig, maar het is _absoluut_ geen smijtcase
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
JorisVanBaalenStandaard Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 16-1-2008
17-2-2005 16:17
Ik heb een offerte laten maken voor me flightcase, en dat word 225 euro om de scans in te doen... is dat duur??

Ze gaan er dan per 2 in, en ze liggen...

Joris
Rood, wit en ..... ? ©
Pro RentalStandaard Lid
20-2-2005 21:53

deWit schreef:

Hij is aardig stevig, maar het is _absoluut_ geen smijtcase
Met alle respect, maar ik denk wel dat iedereen wel wat voorzichtig omgaat als het uitkomt op het vervoeren, inpakken en uitpakken van zijn materiaal. Niemand heeft graag schade aan zijn toestellen. Het belangrijkste punt van flightcases is dat je materiaal verpakt zit voor vervoer, dat de breekbare delen, zoals spiegels van scanners, losse heads of je arm van je moving heads wat beter weg zitten tegen schokken. Ook vind ik het aspect stapelen interessant genoeg om te vermelden waarom men flightcases koopt...

Mvg

Tim
TW AUDiO - Powersoft - Pioneer - VMB - Duratruss - Briteq - Contest Lighting - Showtec - ...
StekelvarkeStandaard Lid
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
20-2-2005 22:03
idd, ik smijt zelf niet met mn cases en kan me eigenlijk niet inbeeldan dat iemand anders dit doet.
het doel van een flightcase is je materiaal beschermen tegen lichte schokjes,het in en uitladen wat makkelijker maken, en het stapelen in vrachtauto's wat vergemakelijken, ook kan je ze wel gebruiken om iets op te zetten maar hiervoor meten ze nu ook weer niet suppersterk zijn.
exit night into LIGHT
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
21-2-2005 07:34
Nouw, dan moet je voor de gein eens bij bepaalde grote verhuurbedrijven gaan kijken. Bij het bedrijf waar ik gewerkt heb werd alles waar maar enigzins een kistje omheenzat zo de vrachtwagen ingeslingerd. Overigens, zelf kun je wel heel voorzichtig doen met je spul, maar daar heb je niets aan als je het verhuurd. Voor de verhuur zijn stevige kisten gewoon hard nodig!
Maar dat is MIJN mening...
Pro RentalStandaard Lid
22-2-2005 22:51
OK fijn, kan ik me gerust inbeelden, maar dit kan je dan nauwelijks vakmannen noemen, of mannen die weten waarmee ze mee bezig zijn. Je gaat me niet vertellen dat je een flight met, laat ons simpel voorbeeld stellen, als we nu toch bezig zijn met 'grote firma's'. Een flightcase met twee moving heads in, euhm, voor het simpel te houden, twee Mac 500's. Die ga je zomaar niet eventjes op je eentje van de grond heffen hoor, daar zullen laugh :D bij grote firma's laugh :D wel wieltjes onderstaan, en een degelijke vrachtwagen met laadbrug...

Nu goed ok, tweede puntje....
Een laugh :D grote firma laugh :D zal naar mijn mening, sorry Dré en andere moderatoren als ik in jullie vaarwater zit, daarom mijn vooruitgezette excuses, geen flights kopen bij een webshop, maar zal ze kunnen kopen aan een groothandel, of direct van de fabrikant.

En voor mijn uiteenzetting te beëindigen...
Al werk je bij een grote firma, of ga je zelf draaien met je eigen kapitaal, of ga je huren bij iemand, dat doet er allemaal niet toe,zolang je RESPECT hebt voor je materiaal, zeker als het dan nog het uwe niet is. Ik denk dat dit een gouden regel mag zijn. Degelijk materiaal kost een hoop geld, zowel klank als licht, en daar dient naar mijn normen, en hopelijk zijn het hier andere forumleden met mij eens, met zorg mee omgesprongen te worden, gelijk van wie het ook is.
Als er mensen zijn die daar anders over denken, voor mij geen enkel probleem, iedereen gaat om met zijn materiaal zoals u zelf verkiest, en dat zal de levensduur van het nodige materiaal wel een groot deel bepalen.

Met vriendelijke groet

Diejai T
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
22-2-2005 23:27

Diejai T schreef:

zolang je RESPECT hebt voor je materiaal
...kan een ongeluk nog steeds in een klein hoekje zitten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)