Forum > Off-Zone

Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips)

(375 reacties. Pagina 3 van 38)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
4-12-2004 22:39
Die sony 828 is een onding, voornamelijk door het gebruik van de 8 MP sensor, waar veel te veel pixels op een te kleine chip zitten. Hierdoor krijg je hevige ruis boven ISO 200 en chromatic abberation, oftwel paarse vlekken op plekken die ietwat overbelicht zijn. Op dit moment helemaal geen aanrader, maar gelukkig was je ook niet van plan hem te kopen. laugh :D

John
I am a TimeDriver!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
4-12-2004 22:51

ideedeluxe schreef:

Deze begrijp ik niet...... wanner ligt ze nu over je heen ? Als je geen DSLR koopt, of als ze geen foto's meer mag maken ??
Als het geen DSLR word! Foto's maken van optredens blijft ze sowiezo doen, gogelend met maarliefst 3 verschillende camera's.

Maar qua aansluiting bij m'n studie, en de geplande cursus (waar ze ook deel aan gaat nemen, direct al dan indirect - sowiezo als model) Lijkt een DSLR mij gewoon de beste keuze.
Prosumer als een CyberShot V3 lijkt me ook wel interessant, maar ben bang dat ik dan naar verloop van tijd toch die overstap naar spiegelreflex wil maken en dan zit je met een dubbele uitgavenpost. Lokale camerboer rade me die aan trouwens.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
4-12-2004 22:58

massive schreef:

Sorry, ik bedoelde inderdaad de 18-70 lens. Kost in nederland 1200 euro gemiddeld.
Duitsland; kan.. maar, van de Nikon website:
Wilt u er zeker van zijn dat u recht heeft op volledige ondersteuning voor uw product, controleer dan vooraf bij uw leverancier of het product door Inca Import BV is geleverd.
Alle door Inca Import BV geleverde digitale camera's zijn voorzien van een Europees garantiebewijs en een Nederlandse gebruiksaanwijzing.
Nu woon ik niet ver van de grens (kwartiertje rijden) dus kan het nog in overweging nemen. Vandaag heb ik de D70 in handen gehad, vind het toch wel een erg mooi apparaat!
Klopt, ik werk zelf met de nikon coolpix 5700 welliswaar heel iets anders maar een perfect toestel.(razendsnel automatisch scherpstellen)Was toen (plm 2jr geleden) het nieuwste model en 600euro onder de adviesprijs.(en dat was te veel in vergelijking met nederland)
Garantie loopt gewoon via de duitse importeur. Misschien nadeel, geen nederlandse handleiding maar die is te koop voor 50euro bij de nederlandse importeur.
Maar, let op de nederlandse camera stunters halen hem ook via de duitse importeur. Dan zit je dus met hetzelfde probleem.
Je duitse camera registreren bij Nikon nederland voor updates e.d. is geen probleem.

Ik vondt toen uit een cameratest van 5.0 camera's in die prijsklasse (1200<1600euro) de nikon de beste plaatjes geven.

Martin.
kvm entertainment
IdeedeluxeStandaard Lid
4-12-2004 23:00
Als je toch zo'n cursus gaat volgen, moet je eens vragen hoe je fatsoenlijk door rookmachine-nevel heenprikt, zonder op je neus bij je te fotograferen opject te komen, ik heb nog nooit een fatsoenlijke foto in nevel kunnen maken, zonder een grijze waas......(+/- 4 meter afstand, dichterbij is geen probleem, veel verder ook niet, maar daartussen is toch wel kritisch.....weet iemand een oplossing ?

John
I am a TimeDriver!
DacideStandaard Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
4-12-2004 23:00

ideedeluxe schreef:

Die sony 828 is een onding, voornamelijk door het gebruik van de 8 MP sensor, waar veel te veel pixels op een te kleine chip zitten. Hierdoor krijg je hevige ruis boven ISO 200 en chromatic abberation, oftwel paarse vlekken op plekken die ietwat overbelicht zijn. Op dit moment helemaal geen aanrader, maar gelukkig was je ook niet van plan hem te kopen. laugh :D
John
Sinds wanneer hangt chromatische abberatie af van de beeldchip?
Chromatische aberratie zijn kleurfouten. Ze worden veroorzaakt doordat de brandpunten van de verschillende kleuren licht niet in één punt samenvallen. Hierdoor krijgt men geen goed scherp beeld.
Dit is dus een fout in het objectief en niet van de beeldchip.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SpongebobStandaard Lid
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
4-12-2004 23:01
50 euro voor de manual? shocked 8O voor dat geld kan je ook een goed ebook kopen over de d70.
blaat.
DacideStandaard Lid
4-12-2004 23:03

ideedeluxe schreef:

Als je toch zo'n cursus gaat volgen, moet je eens vragen hoe je fatsoenlijk door rookmachine-nevel heenprikt, zonder op je neus bij je te fotograferen opject te komen, ik heb nog nooit een fatsoenlijke foto in nevel kunnen maken, zonder een grijze waas......(+/- 4 meter afstand, dichterbij is geen probleem, veel verder ook niet, maar daartussen is toch wel kritisch.....weet iemand een oplossing ?

John
Ik weet dat als je met een flinke zoomlens, of een prime met een grote brandpuntsafstand, een foto neemt in een plaats waar veel haze/fog hangt, dat de mist dan juist dichter wordt dan dat ie al is.
IdeedeluxeStandaard Lid
4-12-2004 23:08

Dacide schreef:

ideedeluxe schreef:

John
Sinds wanneer hangt chromatische abberatie af van de beeldchip?
Chromatische aberratie zijn kleurfouten. Ze worden veroorzaakt doordat de brandpunten van de verschillende kleuren licht niet in één punt samenvallen. Hierdoor krijgt men geen goed scherp beeld.
Dit is dus een fout in het objectief en niet van de beeldchip.
My bad, dank je dat je het even correct uitlegt, bij mij wist de klok niet meer helemaal waar de klepel hing laugh :D. Feit blijft, dat de 8 megapixel camera's van Sony, Nikon, Olympus, Canon en Minolta allemaal grote imperfecties vertonen die een groot raakvlak hebben met de gebruikte chip, die in elke camera gelijk is. Alleen door de lenzen is een en ander bij te trekken, maar ze hebben allemaal problemen.

John
I am a TimeDriver!
DacideStandaard Lid
4-12-2004 23:11
Daar heb je grotendeels idd gelijk in.

Ik vind het trouwens ook jammer dat de camera's in de klasse; 10D,20D,*ist D, dynax 7D etc. nog steeds geen fullframe sensor hebben. Helaas nog te duur op vandaag de dag.
(die cropfactor van 1,6 van mijn 10D is wel retehandig als ik straks een nieuw tele prime of zoom objectief ga kopen)
SpongebobStandaard Lid
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
4-12-2004 23:11
d70 is een 6 meg. camera. en de sensoren van de dslr's zijn niet te vergelijken met een sensor van bv een sony f717/828.
die cropfactor van 1,6 van mijn 10D is wel retehandig als ik straks een nieuw tele prime of zoom objectief ga kopen)
alleen niet als je een groothoek wilt ;)
blaat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)