Forum > Newbie Forum

welk element en waarom???

(68 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
30-11-2004 02:09
Makkelijker is gewoon een draaitafel met een goede arm kopen wink ;)

Gekke is overigens dat toen ik voorzien was van OEM bakken ik nogal moeite had met de TTX van een vriend van me. Ik was namelijk gewent lekker te raggen en dat kan dus niet op een TTX.

Nu ben ik echter voorzien van 2 M3D's en dan moet je weer wat rustiger aan doen qua bijsturen van een plaat e.d en dan ga je automatisch ook een rustigere techniek aan leren met cue'en e.d (in het begin viel de plaat nogal is stil op mijn M3D's) en laatst ging het dus ook een stuk beter op de TTX.

Tis zo jammer dat die arm niet van de kwaliteit is die de draaitafel wel verdiend in mijn ogen want het is en blijft een prachtig ding om te zien.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DacideStandaard Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
30-11-2004 23:49

Reind schreef:

Tis zo jammer dat die arm niet van de kwaliteit is die de draaitafel wel verdiend in mijn ogen want het is en blijft een prachtig ding om te zien.
Als je dat maar weet.
man, man, man... Wat een zonde.

Net zoiets als een ontzettend lekker vrouwtje met rotkop.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
ReindStandaard Lid
1-12-2004 00:08
Dat laatste noemen we hier een PLORK (vertaling mag je zelf bedenken wink ;) )

De perfecte draaitafel zou gewoon de toonarm van de SL moeten hebben, de motor van de OEM bak en de features + looks (+ de behuizing en hoe die in elkaar zit want de interne demping van de TTX is beter dan die van de andere 2) van de TTX.

Doe je er nog een paar extra dingen aan veranderen door bijvoorbeeld de potmeters/knoppen voor de pitch + start en stop adjust op een wat betere plek te zetten.

Ben je in 1 klap binnen want dan heb je gewoon de beste draaitafel die er is.

Als ik ooit nog is een keer geld teveel heb koop ik er een TTX bij, alleen voor de looks. Net als een SLDZ bijvoorbeeld.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
1-12-2004 11:49

Reind schreef:

De perfecte draaitafel zou gewoon de toonarm van de SL moeten hebben, de motor van de OEM bak en de features + looks (+ de behuizing en hoe die in elkaar zit want de interne demping van de TTX is beter dan die van de andere 2) van de TTX.
Maak daar maar van "de demping van de SL". Want de TTX heeft een minder goede demping dan de SL. Behuizing is gevoelig voor tikken, transformator is hoorbaar in de audio, behuizing is dan ook behoorlijk hol (in tegenstelling tot die van de SL).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
1-12-2004 13:40
Trafo is een ander verhaal maar als ik met de vinger op een TTX sta te tikken hoor ik die veel minder dan wanneer ik hetzelfde bij een SL doe.

Bij de TTX is de deckplate ook uit verschillende lagen opgebouwd (heb ik ooit is ergens gezien op een tekening), lijkt mij veel beter dan bij andere draaitafels, ieder deel dempt namelijk weer een beetje invloeden van buitenaf.

Edit -> plaatje gevonden -> djmart.info/equippicture/NUMARK/TTX1-2.JPG
Moet nog ergens een mooiere hebben maar die kan ik niet vinden.
DacideStandaard Lid
2-12-2004 17:33

Reind schreef:

Ik wilde het woord PLORK al niet gebruiken. Beetje te veel cliché.

(Is in dit geval de metafoor van een SL een MILF? :P )
Als ik ooit nog is een keer geld teveel heb koop ik er een TTX bij, alleen voor de looks. Net als een SLDZ bijvoorbeeld.
Ik vraag me af, als Allen & Heath ooit een draaitafel zullen ontwerpen, hoe deze dan eruit zou komen te zien.
Stel je eens een Xone:92 voor, maar dan als draaitafel. (met een beetje fantasie moet dat wel lukken)

Heerlijk qua styling!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
2-12-2004 18:22
En dan, a-la Xone:32, met de pitch regelaar achterop de mixer natuurlijk...

(moeten ze toch eens wat aan doen bij die 32; gewoon de aux op de acherkant en de gain bovenop)!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DacideStandaard Lid
2-12-2004 19:12

Dré schreef:

(moeten ze toch eens wat aan doen bij die 32; gewoon de aux op de acherkant en de gain bovenop)!
Die pitch kan je dan misschien doorlussen middels een eenvoudige mod laugh :D
MassiveStandaard Lid
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
2-12-2004 19:34
Gain is inderdaad onlogisch, maar... alles went

Alhoewel, een pitchfader achterop.. laugh :D
Dj quintenStandaard Lid
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
2-12-2004 21:36

Dré schreef:

Heeft ook zijn voordelen, je kan minder per ongeluk aan de gain zitten wanneer het niet moet

"hup ff wat hi wegdraaien, f**k dat was de gain"

grtn,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -

Terug naar forum Reageer (zonder quote)