Forum > Muziek

bijzonder interessante (legale) downloadsite

(78 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
17-11-2004 20:36
1 x bewerkt. Laatst door Tribal Chef op 18-11-2004 06:54
Monica Kruse zal je binnenkort wel tegenkomen maar dat komt omdat hij commercieel rereleased word. razz :p
Inderdaad juist de nummers die je zoekt kan je hier weer niet op vinden erg jammer, anders had het zeker de moeite waard kunnen zijn

[EDIT] met hij bedoel ik de plaat of is dat ook vrouwelijk happy :)
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-11-2004 20:41
maar ergens moet toch wel een site bestaan waar ook die muziek op te vinden is?

monika kruse;.. is dat een vent? shocked 8O serieus?

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-11-2004 23:20
Jongens, heb er enige tijd mee gewacht, maar nu is toch wel het moment aangebroken waarop ik flink pissig ben en dit daarom ook op ieder forum ga melden wat ook maar enigszins met dj'en te maken heeft:

Beatport heeft me een streek geleverd waar ik absoluut niet blij mee ben. Ik ben een voorvechter van downloaden tegen betaling en promoot dit ook ten zeerste, maar ik heb enkele weken geleden bij Beatport 2 mp3's gedowned die net nieuw aangeboden werden, deze nummers waren als het ware fragmentjes van een nummer in een mix, dus niet compleet (zonder dat dit vermeld werd).

Ik heb dit gemeld op hun forum en gevraagd of ze deze nummers geheel konden leveren zonder extra bijbetaling (lijkt me logisch) en heb hier nooit antwoord op gehad, sterker nog, heb een e-mail naar 1 van de contactpersonen gestuurd en kreeg hier ook geen antwoord op. Ik snap nog enigszins dat dit misschien enkele dagen kan duren, maar enkele weken vind ik wat overdreven, heb nu een post over mijn eerste topic heengepost, maar nog steeds geen antwoord gehad.

Conclusie, ze laten me gewoon barsten. Ik vrees dus het ergste wat betreft hun service en kan iedereen aanraden niet bij Beatport te downloaden, want als er iets niet in de haak is, laten ze je barsten. Ik heb in het verleden nog nooit problemen gehad, maar dit vind ik dusdanig schandalig dat dit best even duidelijk gemaakt mag worden, ik doe mee met de digitale revolutie, promoot het en verwacht hier ook enige medewerking van een gerenomeerde site als Beatport.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-11-2004 23:40
Ik ben niet bekend met Beatport, maar je kunt nummers niet voorbeluisteren?

Verder klinkt het net als genaaid worden met seventies cd's van 5 euro, waarop uit het hoesje niet is op te maken dat het tweeminutenversies zijn, of live versies of waar iets anders raars mee is. Maarja, die kun je voorbeluisteren en de prijs geeft natuurlijk al te denken.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
17-11-2004 23:51
Beatport is 1 van de bekentste downloadsites op het gebied van mp3 dance releases, allemaal in top kwaliteit (320). Tot nog toe nooit problemen gehad en ben al lang blij dat ik geen platen meer hoef te kopen en deze te rippen (wat altijd kwaliteitsverlies opleverd) of afhankelijk te zijn van een keertje een promotje of wat illegale meuk.

Ik neem het digitaal dj'en serieus (het heeft voordelen en is de toekomst) en steun het als mensen op legale wijze goede mp3's tegen betaling verspreiden. De nummers kun je voorbeluisteren en leken complete versies (hoewel ze nooit de complete plaat op lage kwaliteit in de voorbeluistering zetten).

Gezien ik altijd goede ervaringen had met hun site, heb ik in goed vertrouwen deze nummers gedownload en bemerkte ineens dat deze niet compleet waren.

Voor de rest is de post boven jouw post Sylvia, hier een anvulling op. De nummers kosten ca tussen 1-2 dollar per stuk (1 nummers zo lang als complete 12" versie)
(is weinig, weet het, zeker als je net als ik altijd vinyls hebt geript) maar toch best geld als je mijn compleet aantal downloads van Beatport per week gaat berekenen. Daarom vind ik ook dat een dergelijk raadselachtige manier van omgaan met klanten best gemeld mag worden.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-11-2004 23:56
Ik ben het ook helemaal met je eens dat je dit soort dingen meldt, was gewoon benieuwd hoe zoiets in zijn werk gaat. Waardeloos dat ze je mail met klacht niet beantwoorden.

Hoe zou het zitten met niet-goed-geld-terug-garanties in deze branche?
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-11-2004 00:14
Geen idee, voor die 4 dollar of wat ook ga ik niet te veel werk op mijn hals halen om dat uit te zoeken, ben al druk genoeg. Het enige wat ik wil doen is nooit meer downloaden bij Beatport, en daarnaast zie ik het als mijn taak om mensen voor deze zeer kwalijke acties van Beatport te waarschuwen.

Ik heb naast deze post bij new line ook nog gepost op het John 'oo' Flemming forum (1 van de grootste trance dj's en ook voorvechter van digitaal net als ik) maar weet niet of deze post weer wordt weggehaald daar ik niet weet hoeveel connecties hij heeft met Beatport. Ik ga daarnaast ook nog wel op andere forums posten. Ik wil niet dat mensen dusdanig teleurgesteld raken in de kwalijke service van Beatport.
Mede omdat ik dit topic begonnen ben, wil ik mensen waarschuwen om niet te investeren in een kwalijke zaak waar ik in beginsel enthousiast over ben geweest.

hier in ieder geval de links van de Beatport site en het john "oo" flemming forum

www.john00fleming.co.uk/forum/viewtopic.php?t=3338
www.beatport.com/site/index.php?action=forums&view=topic&topic=9

Ik hoop dat ze nog enkele tijd erop blijven staan. Kan ik mensen toch concreet aantonen dat dit niet deugd.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
18-11-2004 14:20
Ik denk dat we hierbij ook heel erg op moeten gaan passen met oplichterij.. sad :( Hoe lang duurt het nog voordat er sites ontstaan waarbij je gaat betalen voor illegale mp3's??? sad :(
It's time to play the music, It's time to light the lights..
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
18-11-2004 15:43
De beatport is momenteel ook offline. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben?

Trouwens, ik heb altijd goede service gehad. Zelfde dag mail terug, en alle mp3's van goede kwaliteit!
Maar dat is MIJN mening...
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-11-2004 00:10
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 1-12-2004 17:50
Ik heb onlangs een persoonlijke e-mail gehad van Wyatt Jenkins, een van de mensen van Beatport. Hierin heeft hij aangekondigd een terugstorting van het geld the hebben gedaan en uiteraard zijn verontschuldigingen. Hij zei dat hij nooit mijn e-mail heeft gehad. Ik vind dat hij het bijzonder netjes heeft afgehandeld en ik zal weer opnieuw een Beatport Jehova worden. wink ;) Hier nog even de e-mail:

Tim,

I apologize for any inconvenience this has caused you. I have never received an email from this address (E-mail_adres_verwijderd) and I am not sure who you sent it too or why it didn't reach it's; destination.

Either Way. I have refunded your money for the Christopher Lawrence tracks. We were aware of the problem within 24 hours of putting the tracks live on the site and pulled the Mix CD back down. Every customer who emailed E-mail_adres_verwijderd was given a refund immediately. However, I had no knowledge of your purchases until I read your comments on the message board and on John00flemming's message board. Had I known about your issue, I can assure you that it would have been taken care of immediately. After reading your comments I searched the E-mail_adres_verwijderd email thoroughly and found nothing from your address. Perhaps your message didn't reach it's destination for some reason.

I hope to re-instill your faith in our service.

Cheers

Wyatt
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)