Forum > Muziek

Jows - Stop It!

(104 reacties. Pagina 3 van 11)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
6-9-2004 16:31

massive schreef:

Zo aardig wat veranderd dus!

Begin is nog steeds lekker, eerste 'stop it!' sample is wel een tikje zwaar (extra boost in het laag van de stem ofzo.. net ff te gek naar mijn idee)
Bedoel je bij 0:11 of bij 1:10??? Heb er geen extra laag in, kan er wel een lowpass filter overheen gooien, dan valt hij minder zwaar.
je nieuwe synth valt er wel een beetje plomptverloren in.. de break waarin ie begint wordt zo ook erg rommelig. zou dat nog wel anders proberen, je mengt nu 2 ideën doorelkaar wat niet lekker meer uit de verf komt lijkt het.
Ik vond het begin te eentonig, omdat je die stem continu hoort. Ik ga eens proberen om de synth er zachter in te laten komen en vlak voor de kick er vol in te gooien. Eens kijken of het dan idd beter klinkt.
verder blijf ik het een erg goed nummer vinden qua opbouw e.d., op wat kleine dingetjes na niet teveel meer aan sleutelen (je kunt ook tever gaan op een gegeven moment, vooral omdat je et nummer zelf al zo vaak gehoord hebt wink ;) )
Thnx!
ja, 1 dingetje nog: de break bij 3 min, toch een beetje leeg.. mss wat geluidseffectjes erin fzo? (een lekker laag 'zoemende bass', denk aan een spannend moment in een hororfilm of the x-files.Past wel bij het duistere sfeertje wat je erin wilt hebben sneaky :V
Ga ik eens even naar kijken!!
enneh, wanneer is de vinyl release? razz :p

Mark.
Ehmzz... dat hangt niet van mij af heh ;) :P Ik wil hem iig eind deze maand afhebben (rond 20 sept), aangezien ik mee ga doen aan een producer-contest. Zie wel hoeveelste ik word. Krijg in iig feedback van professionele jury, dus winnen (leren) doe ik altijd!

Bovendien zal ik hem weer naar wat bekendere DJ's gaan sturen (o.a. DJ Chiren).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
6-9-2004 19:55
Dat begint er serieus op te lijken, maar nog (maar) 2 opmerkingen:

* 'k vind dat je na 2:33 min. de bass moet uitfaden, en melodie infaden. Niet doorgaan dus met dat gebonk. Wordt vrij eentonig

* Na 3:25 min. lijkt het alsof de bass een tweetal seconden ongelijk loopt met de melodie. Vrij storend.

Verder erg nette plaat! Wel beetje underground, maar wel OK.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-9-2004 00:06

Niek Bolscher schreef:

Dat begint er serieus op te lijken, maar nog (maar) 2 opmerkingen:

* 'k vind dat je na 2:33 min. de bass moet uitfaden, en melodie infaden. Niet doorgaan dus met dat gebonk. Wordt vrij eentonig

* Na 3:25 min. lijkt het alsof de bass een tweetal seconden ongelijk loopt met de melodie. Vrij storend.

Verder erg nette plaat! Wel beetje underground, maar wel OK.
Heb e.e.a. aangepast, ik zou zeggen, download dezelfde link nogmaals en je hebt de update ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
7-9-2004 09:17
OK, vanavond!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-9-2004 18:34
Top! Ik heb btw weer geupdate, dus als je hem nog niet gedownt hebt, dan down je nu dus automatisch de allleeerrrlaaatsstteeeee versie ;)

home.quicknet.nl/qn/prive/pc.morsch/DJ_Jows_-_Stop_It!_(Insanity_Mix_Preview).mp3

right click, save as...

Alvast bedankt!!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
7-9-2004 22:32
Ik luister nu momenteel door mijn setje plastic klote pc speakers.

Het volume van de voice sample lijkt wat hard in verhouding maar daar kan ik zo geen goed oordeel over geven.
Wat me structureel wel opvalt:
Als je synth melodie lijn begint, gaat hij wat tegen de beat in. Op zich natuurlijk spannend maar, probeer minimaal 1 hapering te verwijderen. (eerste toon en tevens grondtoon van je melodie) dus gewoon de eerste hapering die voor het Cross beat effect zorgt.

Want wat is nu het geval, het loopt niet geheel lekker door. Je moet puur met een bord voor je kop luisteren naar de vlotheid hoe de meoldie loopt. Dan valt DAT je als eerste op. Je moet er niet teveel over gaan nadenken want dan begin je het te accepteren als cross beat melodie in het geheel.

De melodie moet op het eerste gezicht (gehoor whatever)simpel te volgen en mee te neurien zijn. Je wordt nu min of meer tegen gehouden afgeleid wat volgens mij veroorzaakt wordt door die eerste hapering. Misschien dat je ook nog een tweede moet verwijderen voor de structuur maar dat moet je constateren door hem weer te gaan beluisteren.

Tip:
Probeer bij zelfgemaakte nummers bijv de eerstvolgende morgen geheel oppervlakkig en met een beetje een stug hoofd mee te neurien of te drummen. Loopt er iets niet helemaal flex. Dan veranderen maar NIET nog eens en nog eens gaan beluisteren, want dan verzeil je erin en ga je het zelf accepteren.
Is deze wartaal nog wat te volgen?

Is tenminste mijn mening (wordt gedeeld met meerdere musici) ik produceer zelf niet maar heb wel meerdere instrumenten bespeeld, muziek geanalyseerd, zelf geschreven, en de nodige papieren gehaald.
Ben zelf (helaas) nooit aan de slag gegaan met muziek software. Ik was en ben computer noob, en heb nu weinig tijd. Maar ik ben er helemaal gek van.
Dit was pas mijn eerste reactie, heb het nummer na de eerste paar melodie lijntjes op pauze gezet, anders wordt deze post zo lang razz :p

rest volgt
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
8-9-2004 16:41
Heb de 192 kbits geluisterd.. wink ;) Klinkt erg goed moet ik zeggen.
De opbouw is prima, ben zelf ook erg 'fan' van die reversed kicks zegmaar. Vocals zijn goed afgestemd op de rest. Dan komt de synth erin, klinkt goed. Dan niet echt veel erop aan te merken, er zit iig genoeg variatie in en dat maakt het lekker om naar deze track te luisteren.
Dan in de break, ik vind zelf dat de kick er niet zo mooi inkomt. Je had misschien niet die 'groffe' kick moeten nemen maar een andere (weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen). De 2e break heb ik weinig op aan te merken.
Dan tot 7.15 erg netjes gedaan, het duurt wat lang maar mét variatie happy :) De afbouw is verder ook prima.

Dat was het dan wel weer, heb mn best gedaan er iets moois van te maken :P Kvind btw ook dat je de samples allemaal goed op elkaar hebt afstemd verder. Ik zou zeggen ga zo door happy :)
Niet geschoten is altijd mis!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
8-9-2004 16:42
Thnx! Ik ben benieuwd naar jullie commentaar! Hij is iig al beoordeeld door een producer die al 10 jaar in het vak zit en die vond hem af!

Ik wacht jullie reacties uiteraard ook nog even af!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
8-9-2004 20:46
Snapte je ook waar ik heen wilde trouwens?
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
8-9-2004 23:22
Snapte en snap ik nog steeds Hendrik ;)

Al wacht ik nog op ' REST VOLGT ' :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)