Forum > Algemeen Forum

Bedrijf Beginnen

(91 reacties. Pagina 3 van 10)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
6-8-2004 17:49
Let wel op, zodra je je hebt ingeschreven begint de ellende pas.
Dan heeft in een keer elk bedrijf dat denkt geld te kunnen verdienen aan jou je gegevens en dan vooral overheidsinstellingen waar je in de meeste gevallen niet eens van gehoord hebt!
Zorg gewoon lekker dat je alles wat je verdiend op een of andere manier in je apparatuur stopt of in cd's/platen.
Zolang je niets ''verdiend'' dus niet te veel winst maakt hoef je ook niks aan te geven.
Darth Crossfader
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
7-8-2004 00:24
Of dat zo is betwijfel ik, wanneer je alles verkoopt heb je alsnog je poen dus ... Een bedrijf betaald niets over zijn investeringen maar wanneer de bende verkocht wordt kijkt de belastingdienst wel ff voor je mee en vult zijn zakken.
Nu ook schuimparty's ! ;-)
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
7-8-2004 00:29

DJJD schreef:

Hallo, misschien ga ik met een vriend een drive-in bedrijf opzetten,
we hebben dan een budget van tot nu toe 15.000 euro. Mijn vraag was dus hoeveel ik moet rekenen voor vergunningen, patent op naam, bedrukte aanhangwagen, promotie, geluid+licht en of ik misschien nog dingen vergeet. Dan kan ik kijken of het goed is te realiseren.

Mvg Menno
Misschien wel handig om eerst een beetje markt-/economische kennis te hebben?? Vind dit meer een jongensdroom laugh :D
Nu ook schuimparty's ! ;-)
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
7-8-2004 09:53

MC Party schreef:

Misschien wel handig om eerst een beetje markt-/economische kennis te hebben?? Vind dit meer een jongensdroom laugh :D
Why not? Waarom moet een bedrijf altijd renderen?!? Mijn DJ-gedeelte van mijn bedrijf is ook compleet verlieslatend hoor! Waarom? Gewoon omdat het een hobby is! De reden dat ik dan toch een bedrijf gestart ben ervoor? Gewoon omdat er teveel vraag was naar facturen en omdat het voor de organisatoren voordeliger uitkwam. Bovendien heb je als DJ/drive-in één groot voordeel: als je goed genoeg bent, dan verover je zowiezo wel een deel van de markt! Er zijn altijd slechtere in de streek die je aan de kant zult duwen!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
7-8-2004 19:28
- Die jongen wil 15000 gaan investeren en heeft helemaal niet in de gaten dat het geld na een aantal jaren weer bij de overheid in het laadje moet ligge. laugh :D Denk dat het dan toch wel handig is dat je bedrijf ook wat opbrengt met al die risico's die je neemt.

- Hij praat over een BV, ja sorry hoor maar je denkt toch niet dat hij er serieus me bezig is geweest.

Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil... sad :( sad :( sad :(
Nu ook schuimparty's ! ;-)
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
7-8-2004 19:46
Achja, als hij graag een besloten venootschap wil beginnen moet ie dat helemaal zelf weten natuurlijk laugh :D

Het lijkt me dat vrijwel álle proffesionele drive-ins als V.O.F. door het leven gaan, maar ok.

Mark
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
7-8-2004 19:47
het gaat mij er vooral om dat ik de btw kan afschrijven als ik iets koop
ik ben voorlopig niet van plan om winst te maken, mijn bedoelling is om nog 2 jaar (tot dat ik 17 ben) AL mijn geld in de drive in te steken dus ook zakgeld, geld voor de verjaardag ed. en dan op mijn 17e een gedeelte van de inkomsten van de drive in weg leggen voor een auto zodra ik m'n rijbewijs heb wink ;)
Spectrum Drive-in Show
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
7-8-2004 19:53

dj large schreef:

het gaat mij er vooral om dat ik de btw kan afschrijven als ik iets koop
ik ben voorlopig niet van plan om winst te maken, mijn bedoelling is om nog 2 jaar (tot dat ik 17 ben) AL mijn geld in de drive in te steken dus ook zakgeld, geld voor de verjaardag ed. en dan op mijn 17e een gedeelte van de inkomsten van de drive in weg leggen voor een auto zodra ik m'n rijbewijs heb wink ;)
Als je daarmee op zo'n 100 euro per maand weet te komen (en dat is voor iemand met vast inkomen naast de vaste lasten al lastig), heb je misschien wel een kans van slagen om het als HOBBY te doen... als bedrijf?

no way....
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-8-2004 02:22

Didier_S schreef:

Why not? Waarom moet een bedrijf altijd renderen?!? Mijn DJ-gedeelte van mijn bedrijf is ook compleet verlieslatend hoor! Waarom? Gewoon omdat het een hobby is! De reden dat ik dan toch een bedrijf gestart ben ervoor? Gewoon omdat er teveel vraag was naar facturen en omdat het voor de organisatoren voordeliger uitkwam. Bovendien heb je als DJ/drive-in één groot voordeel: als je goed genoeg bent, dan verover je zowiezo wel een deel van de markt! Er zijn altijd slechtere in de streek die je aan de kant zult duwen!
Heb je een heel handig bedrijf voor (ik ben niet helemaal wakker meer na een dag dance valley dus kan ff niet op de naam kopen) die dat allemaal voor je regelt tegen een vaste commissie. Doe ik ook tegenwoordig (naja gaat via mijn oude agency die dat soort dingen nog steeds wel voor me willen regelen) en het werkt prima.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
8-8-2004 14:59

DJJD schreef:

misschien ga ik met een vriend een drive-in bedrijf opzetten,
home.wanadoo.nl/brugdansers015/Prijzen.htm
En daarmee wil je die 15.000 terug betalen?? shocked 8O shocked 8O

[offtopic schreef:

ook vind ik dit
7 Opbouw/Afbouw: Er moet minimaal 4 uur van tevoren toegang zijn tot de locatie waar het evenement wordt gehouden om alles op te bouwen. Er is ook 2 uur nodig om alles af te bouwen.
Echt absurd lang.. dat is 6 uurop en afbouwen.. ik weet nie waar jou feesten zijn. maar die van mij zijn meestal in gehuurde zalen. daar kunnen ze pas vanaf 7 uur in. als het dan om 8 uur begint. sta jij wel te kijken.

9. Verval van Drive-in Show: Als we als gevolg van ziekte, ongeval of andere onvoorziene omstandigheid het overeengekomen optreden, of een deel van het optreden, niet kunnen uitvoeren zullen we hiervan zo spoedig mogelijk melding doen aan u. In geen geval kan je gebruik maken van enige vergoeding door o.a. inkomstenderving.

Pardon? dat zou ik veranderen in U.[/offtopic]
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)