Forum > Webshop

nieuwe merken op new line

(591 reacties. Pagina 27 van 60)
Moderator(s): Dré
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
15-2-2005 10:08
1 x bewerkt. Laatst door MC Party op 15-2-2005 10:13
Dat jullie hiervan opkijken, lijkt me toch logisch bij dit soort merken.
Resten moeten weg of marktaandeel vergroten,
bedrijven die marktpositie hebben omdat ze zo goedkoop zijn zijn gewoon veel minder prijs betrouwbaar.

Nieuwe speakerset van behringer is opzich alleen maar positief, vind de huidige set voor de prijs al best redelijk, wanneer nieuwe set beter is met redelijke prijs ...
(mss concurreren met de nieuwe vibe kasten)
Nu ook schuimparty's ! ;-)
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
15-2-2005 10:10

MC Party schreef:

Dat jullie hiervan opkijken, lijkt me toch logisch bij dit soort merken.
Resten moeten weg of marktaandeel vergroten,
bedrijven die marktpositie hebben omdat ze zo goedkoop zijn zijn gewoon veel minder prijs betrouwbaar.

Nieuwe speakerset van behringer is opzich alleen maar positief, vind de huidige set voor de prijs al best redelijk, wanneer nieuwe set beter is met redelijke prijs ...
(mss concureren met de nieuwe vibe kasten)
Ja, maar zo drastisch shocked 8O Kijk naar de EP2500, die koste volgens mij 419 euro, nu 299 euro shocked 8O

Zit dus wel ff 120 euro verschil in ... laugh :D (niet dat ik er iets op tegen heb wink ;)) En er is nog niet bekent wie deze gaan vervangen.

Dus jongens, nog snel een aantal EP ampjes in slaan! laugh :D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 13473
15-2-2005 11:29
Ik denk vaak andersom... Als een product ineens zoveel goedkoper kan worden, was het dan eerst niet gewoon veel te duur? En wat gebeurt er met je trouwe klanten? Die hebben een ding duur betaald en kunnen ineens OOK als een gek gaan afschrijven.

Voorbeeld: Iemke Roos is boos op mij omdat ik FS20 met 10% korting in de shop gezet had. Liever hadden ze gezien dat ik het eerst voor het volle pond neer had gezet. Mijn reactie was: "Dus je trouwe klanten (zij die het eerst het pakket kopen) worden afgestrafd omdat ze zo trouw zijn??? Dacht het niet!!! We weten allemaal dat de uiteindelijke straatprijs rond die Bruto - 10% zal uitkomen".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
15-2-2005 12:03

Dré schreef:

Ik denk vaak andersom... Als een product ineens zoveel goedkoper kan worden, was het dan eerst niet gewoon veel te duur? En wat gebeurt er met je trouwe klanten? Die hebben een ding duur betaald en kunnen ineens OOK als een gek gaan afschrijven.

Voorbeeld: Iemke Roos is boos op mij omdat ik FS20 met 10% korting in de shop gezet had. Liever hadden ze gezien dat ik het eerst voor het volle pond neer had gezet. Mijn reactie was: "Dus je trouwe klanten (zij die het eerst het pakket kopen) worden afgestrafd omdat ze zo trouw zijn??? Dacht het niet!!! We weten allemaal dat de uiteindelijke straatprijs rond die Bruto - 10% zal uitkomen".
Je hebt gelijk Dré, zo kun je het ook bekijken. En het is knap lullig voor diegene die een paar dagen voor de prijsverlaging iets kochten van Behringer shut up :X
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
15-2-2005 16:43

Dré schreef:

Ik denk vaak andersom... Als een product ineens zoveel goedkoper kan worden, was het dan eerst niet gewoon veel te duur? En wat gebeurt er met je trouwe klanten? Die hebben een ding duur betaald en kunnen ineens OOK als een gek gaan afschrijven.
Daar zat ik dus ook aan te denken toen ik de aktie prijs van de Denon X300 zag!

Heeft Denon de prijs zo verlaagd dat ze één mixer een veel kleiner winstpercentage maken maar doordat ze nu zo'n grote aantallen verkopen uiteindelijk toch een grote winstpercentage hebben of zouden ze deze mixer altijd voor deze prijs kunnen verkopen, maar maken ze er gewoon (belachlijk) veel winst op?

Wat betreft de prijs verlagingen van Behringer, dat is natuurlijk heel leuk als je nu nog iets van dat merk wil aanschaffen, maar vindt het wel minder leuk voor de mensen die toevallig net iets hebben gekocht en nu de prijs van het product flink naar beneden is gezakt, hierdoor maken zei bij verkoop een flinke verlies.

Heb dit ook weleens zelf meegemaakt bij de JB systems CD 560 die ik kocht voor 550,- euro en net een maand na aankoop in prijs daalde naar 400,- euro. (en momenteel nóg goedkoper is...)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
15-2-2005 16:48
Als het een tijdelijke actie is kan het ook zijn dat de fabrikant zijn marktaandeel en bekendheid wil vergroten. Niet ongevaarlijk (oude klanten kunnen zich benadeeld voelen en de fabrikant verdient niks aan zo'n actie), maar het kan wel helpen.

Bij Behringer is er iets anders aan de hand, want zij prijzen structureel af, niet alleen tijdens een tijdelijke actie. Dus óf Behringer heeft gesneden in de kosten zodat ze nu hetzelfde product goedkoper kunnen aanbieden, óf ze proberen de concurrentie uit de markt te drukken, óf... (vul maar aan).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 13473
15-2-2005 18:22
Toppunt van "hoe het ook andersom kan".

Kreeg vanmiddag een mailtje in de "stel een vraag over dit product" box met daarin de vraag hoe lang de actie met de Mission 800 al aan de gang was want de persoon in kwestie had hem nog niet zo lang geleden gekocht voor een veel hoger bedrag... Mijn reactie "sinds oktober 2004". Klant reageert daarop met "Nou, dat had je me dan ook wel even mogen zeggen, ik heb er veel meer voor betaald". Ik heb daarom z'n gegevens erbij gepakt en inderdaad... Hij had er veel meer voor betaald IN OKTOBER 2003. Dus of ik even klanten op de hoogte wil brengen EEN JAAR NA AANSCHAF dat het product nu goedkoper is.

Woorden kunnen niet omschrijven wat ik hierover dacht...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
15-2-2005 18:25

Dré schreef:

Toppunt van "hoe het ook andersom kan".

Kreeg vanmiddag een mailtje in de "stel een vraag over dit product" box met daarin de vraag hoe lang de actie met de Mission 800 al aan de gang was want de persoon in kwestie had hem nog niet zo lang geleden gekocht voor een veel hoger bedrag... Mijn reactie "sinds oktober 2004". Klant reageert daarop met "Nou, dat had je me dan ook wel even mogen zeggen, ik heb er veel meer voor betaald". Ik heb daarom z'n gegevens erbij gepakt en inderdaad... Hij had er veel meer voor betaald IN OKTOBER 2003. Dus of ik even klanten op de hoogte wil brengen EEN JAAR NA AANSCHAF dat het product nu goedkoper is.

Woorden kunnen niet omschrijven wat ik hierover dacht...
Haha laugh :D

Ach, je hebt van die mensen wink ;)
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
15-2-2005 19:00

RutgerLAN schreef:

Daar heb ik al van mogen meegenieten laugh :D Thnx Dré

Zou wel vreemd zijn van die ampjes. Voor zover ik weet komen er geen nieuwe ampjes van Behringer ...
Bedacht ik me net.. https://www.behringer.com/A500/index.cfm?lang=ENG

Op de feeback site las ik dit: ''B-stock aanbiedingen

Feedback heeft op de valreep nog gebruik kunnen maken van een wel heel speciale Behringer aanbieding! Het gaat om een partij B-stock mixers, monitoren en versterkers. Allemaal voorzien van volledige garantie, zo nu en dan met een lichte beschadiging maar daarom ook nu voor een eenmalige superprijs! Maak er gebruik van!'' shocked 8O
Is al jouw spul ook ''B-stock'', Dré?
Door internet beperkt
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
15-2-2005 19:29
pfff, DX-1000 afgeprijst van 332 naar 259. Voor die prijs heb ik mijn DX-1000 'gewoon' gekocht shut up :X

Zou hem dan toch liever voor 279 bij Dré halen sneaky :V

Terug naar forum Reageer (zonder quote)