Forum > Off-Zone

Post hier je logo!

(392 reacties. Pagina 26 van 40)
Moderator(s): Dré
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
29-3-2008 23:41
Ik gebruik als FTP programma dreamweaver. Daarin maak ik ook HTML pagina's aan. Het voordeel daarvan is dat je meteen kan zien wat je gedaan hebt. Ik controleer wel atijd het script, want dat klopt soms niet 100%.
Voor het logo heb ik photoshop gebruikt.
DirkgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 16-4-2010
Berichten: 56
30-3-2008 14:15

djspiky schreef:

Ik gebruik als FTP programma dreamweaver. Daarin maak ik ook HTML pagina's aan. Het voordeel daarvan is dat je meteen kan zien wat je gedaan hebt. Ik controleer wel atijd het script, want dat klopt soms niet 100%.
Voor het logo heb ik photoshop gebruikt.
Ok dankje happy :)
Ik maak mijn logo ook met photoshop dat is een fijn programma, alleen ik moest nog een programma hebben om mijn site te maken.

Bedankt,
Dirk
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
30-3-2008 14:24

Dirkg schreef:

alleen ik moest nog een programma hebben om mijn site te maken.
Kladblok (notepad++, PSpad, e.d.) laugh :D

Maar dat zal wel te lastig zijn, want de meeste zijn te lui om html, css en j@vascript te leren...
In dat geval moet je iets als Frontpage of Dreamweaver gebruiken, dat is grafisch.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-3-2008 15:20

renevanh schreef:

Kladblok (notepad++, PSpad, e.d.) laugh :D

Maar dat zal wel te lastig zijn, want de meeste zijn te lui om html, css en j@vascript te leren...
In dat geval moet je iets als Frontpage of Dreamweaver gebruiken, dat is grafisch.
Iets met een spijker met je voorhoofd in de muur slaan - het werkt ook (maar een hamer is toch praktischer..). Dreamweaver heeft een prachtige HTML-inklop-functie waar je je goddelijke gang in plain HTML kunt gaan, het resultaat gelijk ziet, en eventuele code automatisch aangevuld wordt indien gewenst.
Light Image
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
30-3-2008 21:18

djspiky schreef:

Edit: Ik heb het font aangepast. En het logo in PDF geüpload. Op één of andere manier pakt zowel IE als firefox de .jpg files niet die photoshop opslaat.
Inderdaad geen verkeerd logo! Ik vind het lettertype niet mooi, maar das een kwestie van smaak.

Ik gebruik voor mijn websites frontpage, al pas ik de HTML code wel handmatig aan. Frontpage is gewoon een stuk makkelijker dan kladblok, je hoeft bijvoorbeeld niet elke link en afbeelding met een handgeschreven HTML code in te voegen en je ziet meteen hoe het eruit komt te zien.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DirkgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 16-4-2010
Berichten: 56
30-3-2008 21:39

YourLiVe schreef:

djspiky schreef:

Edit: Ik heb het font aangepast. En het logo in PDF geüpload. ....

Ik gebruik voor mijn websites frontpage, al pas ik de HTML code wel handmatig aan. Frontpage is gewoon een stuk makkelijker dan kladblok, je hoeft bijvoorbeeld niet elke link en afbeelding met een handgeschreven HTML code in te voegen en je ziet meteen hoe het eruit komt te zien.
Ik heb ook een keer frontpage gebruikt op school, maar dat was in groep 8.
Ik snap niet helemaal hoe ik een middenvlak maak met daar de tekst, zou iemand mij kunnen helpen door het hier te posten of even een mail te sturen (kijk daarvoor in me profiel)

p.s: Ik heb me de laatste tijd zitten verdiepen in HTML, heb dat nu wel redelijk onder de knie (de basis dingen)

Alvast bedankt,
Dirk
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 413
30-3-2008 22:42
@Yourlive: Bedankt! Ik ben nog wat aan het stoeien met het lettertype, vind het zelf ook nog niet goed. Word aan gewerkt dus.

Ik vind dreamweaver zelf ook het fijnste programma om websites in te bouwen. Omdat (wat JeroenVDV ook al zei) je meteen kunt zien wat je gedaan hebt. Je begint met een template te maken (een pagina zonder inhoud, dus alleen het uiterlijk). Die kun je opslaan onder assets. En als je dan een nieuwe pagina aanmaakt klik je heel simpel op apply en voílla: je hebt meteen de juiste template op je pagina en je kunt meteen beginnen met tekst typen.
Ik weet niet hoe dit word gedaan als je met kladblok werkt (of met een ander programma). Dit vind ik zelf in ieder geval een heel handige functie. Let wel een beetje op de code die dreamweaver ervan maakt.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
30-3-2008 22:53

JeroenVDV schreef:

Iets met een spijker met je voorhoofd in de muur slaan - het werkt ook (maar een hamer is toch praktischer..). Dreamweaver heeft een prachtige HTML-inklop-functie waar je je goddelijke gang in plain HTML kunt gaan, het resultaat gelijk ziet, en eventuele code automatisch aangevuld wordt indien gewenst.
Tjsa... ik kan absoluut niet omgaan met die editors, met de hand de boel schrijven gaat bij mij veel sneller. Daarom maak ik die keuze.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat het absoluut geen kwaad kan om eerst fatsoenlijke html, css en j@vascript te kunnen produceren voordat je met al die editors aan de gang gaat. Je hebt anders geen flauw idee waar je mee bezig bent.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
31-3-2008 10:51

renevanh schreef:

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat het absoluut geen kwaad kan om eerst fatsoenlijke html, css en j@vascript te kunnen produceren voordat je met al die editors aan de gang gaat. Je hebt anders geen flauw idee waar je mee bezig bent.
Dat is absoluut zo! Ik heb me wel verdiept in HTML en kan de code ook met de hand schrijven, maar ik vind frontpage een stuk makkelijker werken. Ik pas de codes die frontpage eruit gooit echter wel met de hand aan (indien nodig) en ook de ALT en TITLE tags moet je toch toevoegen. Ik heb hier ook dreamweaver (en de rest van het Studio 8 pakket) maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

@ Dirk, ik werk zelf met tabellen. Dan kun je dus de achtergrond een kleurtje geven in je CSS, en de tekst in de tabellen plaatsen. Het werken met tabellen mag nog wel in HTML, maar is wel een enigzins ouderwetse manier (tegenwoordig moet je eigenlijk alles met CSS doen). Ik heb mijn HTML kennis opgedaan via deze site.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DirkgStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2008
Laatste: 16-4-2010
Berichten: 56
31-3-2008 19:53

YourLiVe schreef:

renevanh schreef:

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat het absoluut geen kwaad kan om eerst fatsoenlijke html, css en j@vascript te kunnen produceren voordat je met al die editors aan de gang gaat. Je hebt anders geen flauw idee waar je mee bezig bent.
...

@ Dirk, ik werk zelf met tabellen. Dan kun je dus de achtergrond een kleurtje geven in je CSS, en de tekst in de tabellen plaatsen. Het werken met tabellen mag nog wel in HTML, maar is wel een enigzins ouderwetse manier (tegenwoordig moet je eigenlijk alles met CSS doen). Ik heb mijn HTML kennis opgedaan via deze site.
Bedankt voor de tip, ik ben het even aan het doorlezen

Dirk
Microsoft logica: op start drukken om af te sluiten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)